Sosyal Medya özellikle Linkedin’in pazara girişinden sonra işveren kurumlar için verimli bir araç oldu. Yalnızca iş arayanlar değil, işverenler de giderek Linkedin’i ‘’Online İş Kurumu’’ olarak kullanmaya başladı. Özellikle Amerika’da, şirketlerin İnsan Kaynakları birimleri birçok kariyerli profesyonele Linkedin yoluyla ulaştı ve istihdam etti.
Aşağıda 2011 yılı sonuçlarını gösteren grafiğe göre (referans:careerenlightment.com); şirketlerin %79’u iş başvurusu yapan adayların online bilgilerine göz atmış ve bu yüzde 79’luk dilimin %70’i , adayları online bilgilerinden yola çıkarak reddetmiş. Yine bu araştırmaya dayanan verilere göre şirketlerin %70’i Sosyal Medyayı aktif olarak ‘’işe alım aracı’’ olarak kullanıyor. Anlaşılan, İnsan Kaynakları Sosyal Medya’yı rutin faaliyetlerine giderek adapte etmeye başlıyor.
Şüphesiz bu trend Türkiye’ye de çok yakın zamanda daha fazla yansayacak, çünkü Socialbakers’ın 31.01.2012 verilerine göre; Türkiye’de 1 milyona yakın Linkedin kullanıcısı var.
TÜİK 2011 Eylül ayı sonuçlarına göre Türkiye’de istihdam edilen sigortalı sayısı 14 milyon 149 bin. Linkedin Türkiye kullanıcılarının tamamına yakının (1 milyon kişi) sigortalı çalışan olduğu varsayımı altında dahi her 14 çalışandan birinin Linkedin profili olduğunu söyleyebiliriz.
Tabii bu rakamdan Linkedin profili olan üniversite öğrencileri ve aktif çalışma hayatında olmayanlar çıkartıldığında neredeyse her 7 sigortalı çalışandan 1’inin Linkedin profili olduğunu tahmin edebiliyoruz.
‘’Linkedin’’ kelimesinin Türkiye Google’da arama sıklığı trendini gösteren aşağıdaki grafik de bu iddiayı destekliyor.
SosyalMedyacci’nin Notu:
Linkedin, diğer Sosyal Medya platformlarından farklı olarak bir B2B ( Business to Business) iş sosyal ağı denilebilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder