1- Sosyal Medyayı Yalnızca Büyük Şirketler Kullanabilir
Yanlış. Sosyal Medya küçük bütçeyle de insanları etkileyebileceğiniz bir alan. Uzmanlık alanınızla ilgili youtube gibi video paylaşım sitelerine hazırlamış olduğunuz kısa sunumları ekleyebilir ve iyi bir youtube optimizasyonuyla bu videoları birçok kişiye ulaşabilirsiniz. İnsanlar ücretsiz ve faydalı bilgileri sever. Bir restoran işletmekteyseniz ise foursquare check-in yapanlara özel indirimler sunabilirsiniz.
Bir hosting servisi ve alan adı alarak profesyonel görünümlü wordpress şirket blogu açmak da ucuz fakat etkili bir yöntem. Bu blogu ara ara güncelleyerek birçok insana ulaşabilirsiniz.
2- Sosyal Medya Satışlarımı Zirveye Ulaştırır
Yanlış. Sosyal Medyayı satışlarınızı direkt olarak arttırmak için araç olarak görüyorsanız, yanlış yoldasınız. Sosyal Medya, potansiyel ve hali hazırdaki müşterilerinizi etkilemek, onları dinleyip hizmetinizi geliştirmek, memnuniyet ve marka farkındalığı yaratarak dolaylı olarak satışları arttırmak için kullanıldığı takdirde çok daha etkili. Yalnızca kampanyalar üreterek müşteriyi bağlamanız mümkün değil, onları anlamalı, dinlemelisiniz. İletişim ve etkileşim sosyal medyaya çıkış parolanız olmalı.
3- Kesinlikle Facebook ve Twitter’da Bulunmalıyım
Yanlış. Kalitesiz, içi boş bir ürününüz varsa, sosyal medyaya dalmak büyük hata olur. Facebook ve Twitter sayfanızı oluşturmak birkaç dakikanızı alır, ya sonra? Memnun olmayan müşteriler, hakaretler… Güvendiğiniz, markanızın rakiplerinizi birkaç alanda geride bırakabilecek bir imajı yoksa ve siz de aynı şekilde yalnızca sıcak satışa dayalı, kısa vadeli bir şirketseniz sosyal medyayı kullanmamanız güzel bir fikir.
4- Sosyal Medya da Ne? Varsa Yoksa Geleneksel Medya
Yanlış. Vizyonunuzu genişletin. Geleneksel Medyanın gücünü reddetmek mümkün değil, fakat sosyal medyanın kaleleri ele geçirdiğini görmek lazım. Dünyada internete ulaşım oranın artmasına paralel olarak sosyal medya gücünü sürekli arttırıyor. Herşey dijitalleşip internet ortamına taşınıyor. İnternet ve çoğu bilgi de 10-15 sene içinde büyük oranda gözlüklere taşınabilir. Nasıl mı?
Google, üzerinde çalışmakta olduğu ‘’Project glass’’ isimli projesini birkaç gün önce tanıttı. Bu projeye göre gözünüze taktığınız gözlük, ses komutlarınıza bağlı olarak neredeyse çoğu gündelik işinizi görüyor. Mesajlarınız, telefon görüşmeleriniz, hava durumu, saat… Geleneksel medyayı cepte tutarak, sosyal medya ve teknoloji gerçeğini harmanlamak gerekli. Google’ın sıradışı tanıtım videosunu izleyelim:
5- Sosyal Medya Risksizdir
Yanlış. Sosyal Medyayı ve müşterilerin online gücünü küçümserseniz, şirketinizin itibarını ayaklar altına alabilirsiniz. Medyaya katıldığınız, röpörtaj verdiğiniz, bilgi paylaştığınız her ortamda risk vardır. Bu risk, sizi krizlere taşıyabilecek kadar ciddi olabilir. Bu yüzden sosyal medyanın risklerini bilerek iyi bir iş planı hazırlamanız, B planınızın bulunması gerekir.
6- Sosyal Medyada Ölçümleme Yapılamaz
Yanlış. Sosyal medya çabalarınızı ölçmek için ücretli olduğu kadar ücretsiz de birçok araç mevcut. Twitter ve Facebook analiz araçları dışında, feedburner ile sitenize abone olan kişi sayınızı görebilir, addthis ve addtoany gibi sosyal paylaşım butonlarının sunduğu analitik araçlarla içeriğinizin kaç kere paylaşıldığını takip edebilirsiniz. Ölçümlemesi yapılamayan konu, sosyal medyanın kurumsal itibarınıza katkısı gibi konulardır.
7- Takipçi Sayımı Arttırırsam Yolun Yarısını Tamamlarım
Yanlış. 100 bin takipçiyi, belki de çoğu spam takipçiyi ne yapacaksınız? Onların birbiriyle markanızı tartışmasını sağlayamadıktan sonra, ürettiklerinizi paylaştıramadıktan sonra sanal takipçilerinizi çöpe atabilirsiniz.
8- Sosyal Medya İçin Fazladan Bir Kişi İstihdam Etmeme Gerek Yok
Yanlış. Hele de kurumsal, büyük ölçekli bir firmaysanız. Şirketinizde çalışan bir personel, danışmanlarla ve ajanslarla ortak projeler üretmelidir. Aksi takdirde büyük bir müşteri potansiyelini kaçırırsınız. Hele de rakiplerinizin çoktan atağa geçip sosyal medya yardımıyla müşteri kapmaya başladığı bir arenada.
9- SEO ve SMO Aynı Anlama Gelir
Yanlış. SEO, arama motorlarında üst sıralara çıkabilmek için yapılan çabaları ifade eder. SMO ise web sitenizi veya markanızı sosyal mecralarda popüler hale getirmek üzere yapılan çabalardır. Paylaşılabilme ihtimali yüksek içerikler üretmek, online ortamda viral pazarlamaya dönük kampanyalar düzenlemek örnek olarak verilebilir.
10- Bir Sosyal Medyaya Girelim, Gerisi Çorap Söküğü Gibi Gelir
Yanlış. Mutlaka bir yol planına göre hareket edin. Önceden hedeflerinizi, amacınızı açıkça belirleyin. Başarı kriterlerinizi dizin. Sürekli başarı derecenizi ölçün, stratejik planlama ve pazar araştırması hangi işi yaparsanız yapın gündeminizin ilk maddesi olmalı.
9- SEO ve SMO Aynı Anlama Gelir
Yanlış. SEO, arama motorlarında üst sıralara çıkabilmek için yapılan çabaları ifade eder. SMO ise web sitenizi veya markanızı sosyal mecralarda popüler hale getirmek üzere yapılan çabalardır. Paylaşılabilme ihtimali yüksek içerikler üretmek, online ortamda viral pazarlamaya dönük kampanyalar düzenlemek örnek olarak verilebilir.
10- Bir Sosyal Medyaya Girelim, Gerisi Çorap Söküğü Gibi Gelir
Yanlış. Mutlaka bir yol planına göre hareket edin. Önceden hedeflerinizi, amacınızı açıkça belirleyin. Başarı kriterlerinizi dizin. Sürekli başarı derecenizi ölçün, stratejik planlama ve pazar araştırması hangi işi yaparsanız yapın gündeminizin ilk maddesi olmalı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder