İçerik Pazarlama Stratejisi 1 sene öncesine dönüp bakıldığında hakkında çok konuşulan bir konu değildi. Fakat son günlerde ardı ardına gelen açıklamalar, içerik pazarlamanın şirketlerin ömrü için ne kadar önemli olacağına dikkat çekiliyor. Hatırlarsanız Vuslat Doğan Sabancı son günlerde kendisine yöneltilen bir soruyla ilgili olarak geleneksel medyaya değil, yeni medyaya yatırım yapmayı düşündüklerini belirtmişti.
Yeni Medyanın en büyük gücünün içerik olacağını söylemek yersiz olmaz. Fakat içerik üretmek ve bu içeriğin viral olması, yani dilden dile dolanıp dallanıp budaklanması, twit edilmesi, paylaşılması için dikkat edilmesi gerekenler var. İster bir blog yazarı olun, ister web yöneticisi olun, ister şirket olun, hedeflerinizi maliyeti düşük şekilde büyütmek için içeriğe, viral içeriğe ihtiyacınız olacak.
Peki, virale dönük içerik pazarlama stratejisi oluşturmak için nelere dikkat edilmeli?
1- Tıklanabilir Olmalı: Ürettiğiniz içerik insanlarda tıklama hevesi uyandırmadığı müddetçe istediğiniz kadar kaliteli olsun, bir değer ifade etmez. Değeri yüz milyon dolarla ifade edilen Mashable gibi sitelerde ‘’How to’’, ‘’ 5 Ways To’’, ‘’10 Steps For’’ gibi yazı başlıklarına sıkça rastlıyorsunuzdur. Bunun sebebi insanların bu başlıkları görünce psikolojik kırılma yaşamaları, heyecanlanmaları, merak etmeleri… Birisi size bir şeyin nasıl yapılacağının formülünü veriyor, ya da birkaç adımda nasıl yapabileceğini gösteriyor. Neden tıklamayasınız ki? ‘’Tıklamak’’ insanların oturup üzerinde düşündükleri bir şey değil, diğer bir deyişle surf yaparken rastladığınız bir içeriği ‘’ya acaba tıklasam mı’’, ‘’yok yok tıklamayım’’ diye düşünmezsiniz. Karar verme süreniz anlıktır. Ya tıklarsınız ya da tıklamazsınız, her iki eylemde de düşünmezsiniz, davranışınızı akıl süzgecinden geçirmezsiniz. Bu yüzden içeriğinizin tıklanma hevesi uyandırması öncelikle içerik başlığından geçiyor. İçerik başlığında ‘’ 7 Kilit Metod’’ , ‘’ Nasıl…., ‘’Yapılır’’ gibi sözcüklere yer vermeniz o içeriğin tıklanabilirliğini arttırır. Bu tarz üç başlık seçimi dışında bir başlığa karar verecekseniz başlığınız aşırı dikkat çeken, merak uyandıran sözcükler içermelidir.
Yurtdışındaki iş ilanlarına göz attığınızda ‘’ how to ‘’ ve ‘’ 5 ways’’ makalesi yazan personel arayan şirketlere rastlayabilirsiniz.
2- Başlık Vaat Ettiğini Gerçekleştirmeli: Güzel… İnsanlar başlığınıza tıkladı ya sonra? Eğer içerik- başlık uyumu vasatsa şüpheniz olmasın kısa süre sonra terk edilirsiniz. Siz onlara bir söz verdiniz, onlara bir yol göstereceksiniz, umut verdiniz, sözünüzü tutmalısınız. Yazdıklarınız, başlığınızı teyit etmeli, insanlar yazıyı okuduklarında aldatıldıklarını hissetmemeli aksine bir fayda sağlamalılar. Yoksa, popülarite uğruna itibarınızı zedelersiniz. Örneğin; bu yazıdaki başlığa (‘’İçerik Pazarlama Stratejisi İçin 6 Kurtarıcı Yöntem’’) tıklamanız çok kolaydı. Çünkü merak edilen bir konunun formülünü maddeler halinde açıklayacaktı. Eğer vaadettiğini gerçekleştirmemiş olsaydı, muhtemelen buraya kadar gelmezdiniz.
3- İçerik Fayda Sağlamalı: Bir ürünü neden alırsınız? Cevap: Fayda sağladığı için. Bir ürün iki şekilde fayda sağlar. A) Somut olarak B) Soyut olarak.
İçeriğiniz de bir ürün aslında. İnsanlar içeriğinizden ya bir şey öğrenmeli, ya eğlenmeli ya da real hayatına adapte edebileceği birikimler elde etmelidir. Ancak bu takdirde içeriğiniz değerlidir.
4- Kolay Paylaşılabilir Olmalı: Mükemmel bir başlığınız var ve başlığınıza uyan kaliteli bir içeriğiniz var ise yolun yarısını yarıladınız demektir. Yolun diğer yarısında karşınıza çıkan en önemli faktör, fayda sağlayan içeriğin paylaşmaya teşvik etmesidir. Bunun için,her içeriğinizin sonunda sosyal paylaşım butonu bulunmalıdır, butonlar yalnızca birkaç büyük sosyal ağ oyuncusunu değil, piyasada rağbet gören 10-15 sosyal ağı kapsamalıdır. Kısaca, paylaşılabilecek her mecranın ‘’paylaş’’ butonu bulunmalıdır.
İnsanlar bir içeriği neden paylaşır?
a) Daha önce hiç bahsedilmeyen bir konudan bahsetmişsinizdir.
b) Daha önce bahsedilen bir konuyu detaylı ve ciddi şekilde incelemişsinizdir.
c) İçeriği okuyan kişileri heyecanlandırmış, gülümsetmişsinizdir.
İşte bu üç detaydan birini sade, herkesin anlayabileceği bir dile indirgeyip, klavyenizle ifade ettiğiniz takdirde viral, paylaşılacak bir içeriği oluşturmuş olursunuz. Geriye, arkanıza yaslanıp içeriğinizin kaç kişiye ulaştığını seyretmek kalır.
5- Arama Motoruna Uygunluk: Bu madde viral bir içerik için olmazsa olmazlardan biri değil, fakat daha çok kişiye ulaşmak için Google’ın dilinden biraz anlamanız fena olmaz.
Google başlık kısmında, yazının hemen başında ve yazının sonunda anahtar kelime bulunduran içerikleri, o anahtar kelime arandığında ilk sayfalarda çıkarmayı sever. Çünkü Google, en alakalı ve kaliteli içeriği ilk sayfalarda göstermek ister ve kullanıcısını böylelikle memnun eder. Kullanıcılarını arama yaptıklarında alakasız, spam içeriklerle gereksiz bilgi bombardımanına tutmaz, en azından bunu ilk sayfalarda yapmaz.
SosyalMedyacci’nin ilk zamanlarında paylaşılan ‘’sosyal medya nedir’’ isimli makalenin Google’da ilk sayfada görüntülenmesinin sebeplerinden biri de bu.(bu faktör tek başına yeterli değil; domain yaşı, anahtar kelime – içerik uyumu, backlink, domain yaşı vb. birçok faktör de var).
Burada dikkat etmeniz gereken nokta, anahtar kelimelere odaklanarak kelime fazlalağından kaçınmak olacaktır. İlk sayfada çıkacağım diye okuyucuyu rahatsız etmemelisiniz, eğer böyle bir amaç güderseniz Google bunu da fark edecek ve sizi arka sayfalara itecektir. Çünkü, içeriğinizi tıklayan kişiler sıkılıp ‘’ne saçmalamış bu’’ diye sayfayı terk ederlerse Google şu şekilde düşünür:
Ona değer verdim, ilk sayfalarda çıkarttım, fakat insanlar tıklar tıklamaz sayfayı terk ediyorlar, beni aldattı…( burası abartı oldu, Google bu kadar duygusal değil )
6- Doğru Zamanda Doğru Mecrada Paylaşım: Bir medya gücünüz vardır, ya da müthiş bir ziyaretçi trafiğiniz vardır, içeriğinizi kendi sitenizde paylaşmanız yeterli olabilir. Fakat eliniz bu kadar güçlü değilse elinizdeki diğer seçenekler nelerdir?
1- Sosyal Medyada alakalı kişilerin Twitter hesabınızı takip etmelerini sağlamak, ya da Facebook ve diğer mecralarda alakalı kişilere kendinizi beğendirmek ve içeriğinizi bu hesaplarda yaymak
2- Özellikle B2B şirketiyseniz içeriğinizi alakalı Linkedin gruplarında paylaşmak
3- Siteniz ya da blogunuza giden ziyaretçi sayısını arttıracak faaliyetlerde bulunmak
SosyalMedyacci’nin Notu: Viral içerik oluşturmayı herkes ister, fakat bunu bazıları başarır. Başaranlardan biri olmak istiyorsanız değerli içeriği akıllıca üretmelisiniz. Sırf ilk sıralarda görünmek ve viral olmak için alakasız içerikler sunmamalısınız.
İçerik pazarlama stratejinizi bugünden belirleyin, yarın çok geç olabilir…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder