19 Şubat 2012 Pazar

Sosyal Medya ile SEO : Başarıya Götüren 3 Kilit Hamle

SEO’nun markalar için ne kadar önemli olduğunu tartışmanın anlamsız olduğu günlerde Sosyal Medya hayatımıza giderek daha fazla giriyor. Şirketler için de doğru hedef kitleye, doğru mesajı ucuz yolla sunmak Sosyal Medya ile daha mümkün bir hal alıyor.

SEO(arama motoru optimizasyonu) 2000’li yıllarda birçok girişimi zengin etti. Sadece bir anahtar kelimeyi seçip, tüm oyunu bu anahtar kelime üzerinden kurgulayan aktörler, Google’ın altın tepside sunduğu pastadan pay aldılar.
Bu oyun birkaç adımdan oluştu. Bunlar;


1- Ne iş yapıyorsan, o işle ilgili anahtar kelime belirle, bu anahtar kelimeleri belirlemek içinse Google’ın anahtar kelime aracından faydalan.

2- Anahtar kelime aracının sana emrettiği kelimeleri ya da sözcük öbeklerini domainine (alan adı) koy.

3- Birkaç metatag ve anahtar kelimenin geçtiği description, iyi bir backlink operasyonu ve özgün birkaç makale ile operasyonu sonlandır, akabinde arama motorundan gelecek ve muhtemelen direkt hedef kitlen olacak tüketicilere ürününü sat.

İşte bu döngü Facebook,Twitter,Youtube,Linkedin gibi sosyal medya platformlarının kullanıcıların açılış sayfası olmadığı günlerde geçerliydi.


Google’ın geliştirdiği yapay zeka yukarıda belirtilen numaraları kaba tabiriyle ‘’yememeye’’ başladı. Sürekli yenilenen Google algoritmasının Sosyal Medyayı kadroya dahil etmediği günler artık geride kaldı ve Google, gerek Google+ ürünüyle gerekse Google Social Search ile başkalaşım geçirdiğini gizliden gizliye itiraf ediyor. Kullandığı algoritmalar hakkında yıllarca ser verip sır vermeyen Google aslında ilk defa bu kadar açıktan oynuyor, kendisinin kullandığı ve önem verdiği Sosyal Medya artık sıralamaları gözle görülür biçimde etkiliyor.


Sosyal Medyanın SEOya etkisi ve Google’ın kendini sosyal medya ile yeniden şekillendirmesi, şirketlerin arama motoru optimizasyonu çalışmalarından sonra yeni bir kavrama hoş geldin demesine neden olacak. İşte bu kavramın adı;

Sosyal Medya Optimizasyonu(SMO); kısaca internetin geleceği…

Artık Sosyal Medya platformları sıralamanıza etki ediyor, çünkü atılan twitler, yüklenen videolar, paylaşılan yorumlar, diğer bir deyişle sosyal medyaya ait herşey bir link yaratıyor, Google böcekleri ise linkleri seviyor. Link oluştuğunda çok daha rahat çalışıyor.

SMO’nun SEO ile yakın temasını kabul ederek, Sosyal Medyanın SEO için nasıl kullanılması gerektiğine adım adım göz atalım:

1- Twitter ile Optimizasyon: Twitter hesabının arama sonuçları sıralamasına etkisini anlamanız için google’a ‘’sosyal medya’’   yazarak arama yapmanız yeterli olacaktır. Arama sonuçlarında genelde 3. sayfanın hemen başında sosyalmedyatv’nin Facebook ve Twitter hesapları görüntüleniyor. Peki sosyalmedya.co, webrazzi ya da sosyalmedyacci’nin twitter profili ilk 3 sayfada görüntülenmiyorken, sosyalmedyatv’yi farklı kılıp ödüllendiren sistem ne?

a) Twitter kullanıcı adı: Klasik SEO’da alan adında anahtar kelimenin geçmesinin ne kadar önemli olduğunu biliyoruz, Twitter kullanıcı adını, alan adınız olarak kabul edebiliriz. Alan adının Google sıralamasındaki etkisini bilmeyen herhalde yoktur.

b) Hesabın oluşturulma tarihi: Klasik SEO’da bir web sitesinin Google’da görüntülenme tarihi ne kadar eskiye dayanıyorsa, Google bu siteleri güvenilir kabul eder ve trustrankini yüksek tutarak ödüllendirir. Google’ın Twitter içinde aynı politikayı uygulaması muhtemel. Daha eski Twitter hesabı=Daha güvenilir kaynak=Daha üst sıralar

c) Profil Bilgisi: Klasik SEO’da description tagınızda(arama motorlarında site başlığınızın altında yer alan kısım) odaklandığınız anahtar kelimelerin geçmesi çok önemliydi. Google’ın Twitter mantığı da aynı olsa gerek. Profil bilginizde anahtar kelimelerin yer alması önemli.

d) Profilinizde Urlnizin bulunması: Google, Twitter hesabınızda blog veya kurumsal urlnizin bulunmasına önem veriyor ve bunu bir Twitter Trustrank (twitter hesabı güvenilirlik derecelendirmesi)olarak değerlendiriyor olması kuvvetle muhtemel

e) Twitter profil fotonuz: Klasik Seoda üst sıralara tırmanmak için site içi optimizasyonu yaparken yüklediğiniz resimlerin adında, anahtar kelimelerinizin geçmesi dikkat edilmesi gereken bir kıstastır. Aynı mantıkla Twitter profil fotonuzun adında ‘’focus’’ olduğunuz anahtar kelimeleri bulundurmanız sizi farklı kılacaktır.

f) Takipçi sayısı, twit sayısı,kaliteli twit sayısı,twitter profilinde geçirilen süre, twitter engagement: Bu noktada klasik seonun twitter seo dilindeki anlamına bakmak gerekiyor:

Takipçi sayısı= Klasik SEOdaki ziyaretçi sayısı
Twit sayısı= Klasik SEOdaki içeriğin güncellenme sıklığı
Kaliteli twit(retwit edilen twit)= Klasik seoda backlink alan içeriğiniz
Twitter profilinde geçirilen süre= Klasik seoda internet sitenizde geçirilen süre

Twitter engagement= Engagement kavramı sosyal medya ile seoya dahil oldu. Twitter içeriğiniz retwitlenmesi, @kullanıcıadınız olarak size gelen twitler, gelen bu twitlere cevap verme sıklığınız twitter engagement’ı oluşturur.

Sosyalmedyatv’yi bir adım öne çıkaran durum işte bu maddeler. Twitter profiline girip incelemeniz ve diğer hesaplar ile karşılaştırmanız hipotezi doğrulayacaktır. Çok iyi engagement rakamları, twitter hesabının oluşturulma tarihi, takipçi sayısı, tanıtım yazısında anahtar kelime barındırması, profil fotosunda anahtar kelime bulundurması vb...

2- Youtube ile Optimizasyon: Go-Gulf.com’un araştırmasına göre 2011'de günlük 2 milyarın üzerinde video izleten, Alexa sıralamasında 3. sırada yer alan bu muhteşem video sitesinin de kendine göre bir sıralama algoritması var. Bu algoritma temel hatlarıyla Google’dan çok farklı değil. Youtube’da videonuzun ilk sıralarda gelmesi için yapılması gerekenler;

a) Description: Klasik seo mantığı geçerli. Eklediğiniz videolarınız için Youtube sizden description isteyecektir. Description, her zaman sitenizin urlsi ile başlamalıdır. Url’den hemen sonra anahtar kelimelerinizle başlayan bir tanımlama yazısı yazın.Bir beyaz eşya şirketi için örnek bir description;

http://www.siteadiniz.com/- Beyaz eşyanın önde gelen firmalarından …..’ın yeni çıkan buzdolabının tanıtımının yer aldığı video.

b) Başlık: Description bölümünde kullandığınız anahtar kelimeyi başlığınızda da bulundurmanız Youtube sıralamasında sizi öne taşıyacaktır. Bir beyaz eşya şirketi için örnek başlık; Beyaz eşya- ……..’in model buzdolabı görüntüleri

c) Etiketler(tags): Etiketleriniz içinde anahtar kelimeleriniz yer almalı. Eğer sözcük öbeği kullanıyorsanız mutlaka tırnak işaret kullanın. Bir beyaz eşya şirketi için örnek anahtar kelimeler;‘’Beyaz eşya’’,buzdolabı,çamaşır makinesi,beyaz eşya fiyatları vb.

Bunlar dışında videolarınızın izlenme sayısı, yapılan yorumların sayısı, yorumlara cevap verme süreniz gibi ayrıntılar da Youtube optimizasyonunda etkili. Aşağıdaki video Youtube'da optimizasyonun nasıl yapılması gerektiği için yardımcı olacaktır:


3- Sosyal İmleme ile Seo: Sosyal imleme, SEO çalışmalarınıza yardımcı olur. Bunun için yapmanız gereken tek şey linkinizi sosyal imleme sitelerine eklemektir. En önde gelen sosyal imleme siteleri Stumbleupon, Digg, Reddit ve Delicous’tır.

Bunlardan Digg, dofollow özelliği taşımakta. Sosyal imlediğiniz her link, sitenizin Google tarafından daha hızlı indekslenmesini sağlar, çünkü imlenen link google’ın robotlarını sitenize davet eder. Sosyal imlemede çok fazla linkinizin yer alması google’a sitenizin önemsendiği mesajını iletir. Social Media Demon (spam olma ihtimali yüksek) ve Onlywire, aynı anda linkinizi onlarca sosyal imleme sitesine eklemenizi sağlayan yazılımlarında başında geliyor. Sosyal imleme hakkında ayrıntılı yazıya buradan ulaşabilirsiniz.

SosyalMedyacci’nin Notu: Bu 3 kilit hamle dışında Sosyal Medyada SEO için Slideshare' powerpoint sunumlarınızı eklemek ve ping atmak diğer yapabileceğiniz önemli hamleler. Youtube dışında Vimeo ve Dailymotion gibi iç optimizasyonu başarılı video paylaşım sitelerinden de faydalanmayı ihmal etmeyin. İnternette paylaştığınız her içeriğin sonuna mutlaka twitter,facebook,linkedin,youtube hesap linkleriniz verin.

Semantik web, sosyal arama motorları ve web 2.0’dan web 3.0’a geçiş, Sosyal Medya’nın seo için kullanılması gerektiğini teyit eder nitelikte...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder