4 Nisan 2012 Çarşamba

Merak Edenler İçin 9 QR Kod Kampanyası Örneği

QR kod kampanyaları bir bir gelmeye başlıyor. Mobil cihazlar yaygınlaşmadan önce Japonya’da yaygın olarak kullanılan, fakat Türkiye ve dünyada mobil cihazların kullanımının artmasından sonra patlama yapan QR kodların bir kampanya aracı olarak nasıl kullanılması gerektiğini aşağıdaki örneklerden inceleyelim. Türkiye’de hala yaygınlaşmaya devam eden QR kod kullanımı birçok alışveriş mağazasının vitrinini süslemeye başlıyor ve bu durum kampanyaların da çok yakın zamanda sesini arttırarak kapıyı çalacağını gösteriyor.

1- Heineken: Heineken, düzenlediği açık hava festivalini tam bir QR kod şölenine dönüştürüyor. Nasıl mı?

Konser alanında kurulan standta katılımcıların mesajlarının yazılı olduğu QR kodlu yapışkanı üreterek. Stantın olduğu bölgeye gidiliyor ve yetkiliye QR kodun altında gizlenmesi istenen mesaj iletiliyor.(Örneğin; ‘’Benimle dans eder misin’’?). Organizasyon yetkilisi kullandığı QR kod programıyla saniyeler içinde mesajı QR koda dönüştürüp, ortaya çıkan stickerı katılımcıya veriyor. Katılımcı kıyafetine bu QR kodu yapıştırıyor. Katılımcılar birbirlerinin üzerindeki QR kodları mobil cihazlarla okutuyor ve eğlenceli dakikalar başlıyor. Sevgili arayan mı ararsınız, Justin Bieber’e mesaj gönderen mi, gerçekten mükemmel bir kampanya… Hatta en beğendiğim QR kod kampanyası demeliyim. Neden mi?Çünkü eğlence ve etkileşim var. QR kod tüketicilerin iletişim kurması için kullanılıyor. İzleyelim:


2- Toys’R’Us: QR kodların en güzel kullanım alanlarından biri de ürünlerin üzerine yerleştirilip, tarandığı takdirde tüketicileri ürünlerle ilgili detaylı bilgi vermesi veya bir tanıtım videosuna yönlendirmesi. Toys’R’ Us, bazı ürünlerinin üzerine QR kod görselini koyuyor ve ‘’air swimmers extreme’’ adını verdiği ürünlerini qr kodlarla süslüyor. Örneğin aşağıdaki görselin üzerindeki qr kodu,qr kod okuyucu yardımıyla tarattığınızda, ürünün renkli tanıtım videosuna yönlendiriliyorsunuz. Örneğin aşağıdaki resimdeki kodu taradığınızda yönlendirileceğiniz video:


















3- Opel: Opel, uyguladığı QR kod kampanyasında  Oti Holding bünyesinde yer alan Odeon Tours ve Vestel ile işbirliğine gitmiş. Odeon ve Vestel’den indirim kapabilmek için yapılması gereken Opel showroomlarında bulunan QR görsellerini taratmak. Bu takdirde Odeon’dan yüzde %40’a varan erken rezervasyon indirimi, vestel e-mağazadan ise %10’luk bir alışveriş indirimi kazanabiliyorsunuz.


4- Google: Google, WebGL bookcase projesiyle QR kodu iyice benimsemişe benziyor ve rutin çalışmalarının içine QR kodu tamamen yerleştirdiğini kanıtlıyor. WebGL Bookcase'i tanımlamak için, 100 binin üzerinde kitap bulunduran 3D online kütüphane diyebiliriz. Kütüphanede konuya göre tarama yapabiliyorsunuz. Kitabı beğendiğinizde satın almak üzere books.google.com’a yönlendiriliyorsunuz. İsterseniz her kitabın sol alt köşesinde bulunan QR kodu tarayabilir ve kitabı download edebilirsiniz.


5- Maserati: İtalya-Bologno’da doğan lüks otomobil üreticisi Maserati, gerçekleştirdiği QR kod kampanyası ile insanlara markaya müdahele hakkı veriyor. Nasıl mı? Birçok dergiye verdiği QR kodlu reklamlarında QR kodu tarayan kullanıcılar Maserati’nin oluşturduğu mini siteye yönlendiriliyorlar. Bu site üzerinde hayalinizdeki Maseratiyi tasarlayabiliyorsunuz.


6- Betfair: 51.700 kişi kapasiteli Dublin stadyumunun ortasına futbol toplarından QR kod yapmak kimin aklına gelirdi? Tabii ki futboldan para kazanan birilerinin. Ünlü bahis şirketi Betfair, birkaç güzel kızı viral videosunda kullanarak (iddiası o ki 7 asistan bu QR kodu yapmak için canla başla çalışmış), futbol toplarından kocaman bir QR kod yapabildiğini gösteriyor. Taranan QR kod ile kendinizi Betfair’in kampanya sayfasında buluyorsunuz. Videoda paraşütle atlayıp QR kodu tarayan arkadaşımız iyi bir iş çıkarmış. Göz atalım:


7- Lego: Lego Almanya’nın en büyük online oyuncak mağazalarından olan mytoys.de ile işbirliğine gidiyor ve çok fazla kişinin önünden geçtiği bir billboarda lego parçalarından oluşan QR kod yerleştiriyor. QR kodu okuttuğunuzda mytoys.de’nin lego kısmına uçuyorsunuz. Reklamda belirtilene göre, mytoys.de’nin ziyaretçi sayısı bu kampanya sayesinde ciddi şekilde artmış.


8- Heinz: Amerika’da ketçap pazarının %50’sini elinde bulunduran Heinz, ketçap kutularının arkasına koyduğu QR kodu tarayan tüketicileri online bir çekilişe yönlendiriyor ve bu çekilişi kazananlara ekolojik ürünler dağıtıyor. Doğaya duyarlı bu kampanyada verilen ödüllerden biri de Hibrit otomobil.


9- Victoria’s Secret: Miranda Kerr, Gisele Bündchen, Adriana Lima, Tyra Banks… Victoria’nın melekleri saymakla bitmez. ABD’li moda şirketi ‘’seks satar’’ cümlesinden yola çıkmış olacak ki billboardlara koymuş olduğu reklamlarda modellerin üzerine QR kod yerleştirmiş (tabii QR kodun yerleştiği yer biraz müstehcen). Aşağıda gördüğünüz resimde Candice’nin sırrını ortaya çıkarın diyor ve QR kod tarandığında model Candice Swanepoel’in tanıtımını yaptığı iç çamaşarı modelin üstüne giydiği şekilde ortaya çıkıyor.


 SosyalMedyacci'nin Notu: QR kod kampanyalarını bu kadar farklı kılan şey aslında gizemi. QR kodun ardında bilinmeyen var ve insanlar bilinmeyen markayı,ürünü ister istemez merak ediyor. Bu merak müşteriye indirim kuponu veya bedava ürün vermek gibi ekstralarla süslenince daha fazla etki yaratıyor.
QR kod çoğu marka için fark yaratıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder