29 Şubat 2012 Çarşamba

3 Adımda Linkedin’de Üst Sıralara Nasıl Çıkılır?

Birçok kurumsal şirketin Linkedin’i bir işe alım aracı olarak  kullandığını biliyoruz. Amerika’da bu konuyla ilgili yapılan birçok araştırma gösteriyor ki, Linkedin İnsan Kaynakları için giderek daha fazla anlam ifade etmeye başladı. Linkedin’deki search kısmına gelerek, ilgili pozisyon için anahtar kelime üzerinden arama yapan birçok şirket mevcut. Türkiye’de ise 1 milyon kullanıcıya ulaşan Linkedin rüştünü ispat etti ve ne kadar revaçta olduğunu kanıtladı.


Türkiye’de bulunan İnsan Kaynakları profesyonelleri, sosyal medyayı günlük hayatlarına daha etkin biçimde nasıl entegre edeceklerini çoktan araştırmaya başladılar bile.Bu yüzden, bu yazı kariyerinizle ilgili birçok şeyi değiştirebilir.

Sosyal Medya Uzmanları, ‘’sosyal medya uzmanı’’ aramasında ilk sıralarda nasıl çıkacağınızı merak ediyorsanız,

İnsan Kaynakları profesyonelleri, ‘’insan kaynakları müdürü’’ aramasında ilk 3 sırayı nasıl domine edeceğinizi öğrenmek istiyorsanız,

Satış müdürleri, Linkedin’de ''satış müdürü'' aramasında ilk sıraya çıktığınızda yaşayacağınız duyguyu merak ediyorsanız,

Hatta CEO’lar,‘’CEO’’ aramalarında ilk sıralarda görünmekten hoşnut olacaksanız…

Kısacası;

Her ne unvan ile anılırsanız anılın, ne iş yaparsanız yapın, hangi anahtar kelimede üstlerde görünmek istiyorsanız, aşağıdaki formül sizi yerinizden oynatacak, belirtelim.

Linkedin’de üst sıralara tırmanmanın formülünü bilip uygulayan birkaç kişinin (Türkiye’de birkaç kişi) bu yazı hoşuna gitmeyebilir, fakat bu çok  önemli bir kıstas değil.

Sosyalmedyacci paylaşıma ve bilgilendirmeye  dayalı, bu noktada farklı olan bir site ve bu durumdan memnun.

Konuya gelecek olursak;

Google’da referans bir anahtar kelimede ilk sıralarda görüntülenmek için yazı başlığında ,yazının hemen başlarında ve yazının sonunda anahtar kelimenin bulunmasının en önemli etkenlerden biri olduğunu biliyoruz. Linkedin’in algoritmasında da durum farklı değil.

Yani, profilinizde ilgili anahtar kelimenin sık tekrar edilmesi sizi muhtemel ‘’search’’lerde ilk sıralara taşır. Şimdi adım adım Linkedin’de nasıl üst sıralarda görüntülebileceğinizi inceleyelim.

Örnek olarak seçeceğimiz meslek ‘’dijital pazarlama uzmanı’’ olsun. Dijital pazarlama uzmanı anahtar kelimesi için yapılan aramalarda Linkedin’de ilk sıralarda görüntülenmek istediğinizi varsayalım. Nasıl bir strateji izlemeniz gerekirdi?

1- Anahtar kelimelerin belirlenmesi: Dijital pazarlama uzmanıysanız hangi anahtar kelime aramalarında ilk sıralarda görüntülenmek isterdiniz? Muhtemelen; ‘’Dijital Pazarlama Uzmanı’’ , ‘’Online Pazarlama Uzmanı’’  ve SEO doğru cevap. Bu durumda odaklanacağımız üç anahtar kelimeyi, daha doğrusu sözcük öbeğini seçtik.

2- ‘’Eski bir pozisyon ekle’’ Kısmında Değişiklik: Bu kısıma geldiğinizde  aşağıdaki yöntemi uygulayın:

Şirket Adı: Dijital Pazarlama Uzmanı |X Şirketi

Unvan: Dijital Pazarlama Uzmanı,SEO,Online Pazarlama Uzmanı

Açıklama: X şirketinin Dijital Pazarlama stratejilerinin belirlenmesi, online pazarlama aktivitelerinde uzman yaklaşımların sergilenmesi, SEO çalışması

3- ‘’Şu Anda’’ Kısmında Değişiklik: Bu kısımda yapacağınız değişiklik de aynı şekilde.

Şirket Adı: Dijital Pazarlama Uzmanı | Y Şirketi

Unvan: SEO, Online Pazarlama Uzmanı,Dijital Pazarlama Uzmanı

Açıklama: Dijital/Online Pazarlama Uzmanı unvanıyla çalıştığım Y şirketinde, online mecralar için SEO aktivitileri de dahil birçok süreçten sorumluyum.


SosyalMedyacci’nin Notu: Linkedin algoritmasının başlıca şifreleri bunlar.Bu üç maddeyi hepiniz kendi idealleriniz ve birinci sırada çıkmak istediğiniz anahtar kelimeler için uygulayabilirsiniz. Bu maddeleri harfiyen uyguladığınızda sıralamada yaşayacağınız değişiklik sizi şaşırtacaktır.Uyguladıktan sonra aşağıya yorum ve görüşlerinizi yazabilirsiniz. Rekabetin çok yüksek olduğu anahtar kelimelerde ilk sıralarda, belki de ilk sırada çıkmanın formulü de yakın bir zamanda paylaşılacak. Bekleyin...

p.s: | işaretini yapmak için küçük büyük işaretinin olduğu (<,>) tuşla birlikte alt gr’ye basın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder