21 Ocak 2012 Cumartesi

Kodak İflası’nın 2 Büyük Nedeni: Online İnceleme


19 Ocak tarihinde Kodak’ın iflasın eşiğinde olduğu haberleri yayıldı. Aslında bu durum sonun başlangıcı ve beklenen bir iflas koruma başvurusu. 5.1 milyar dolarlık varlığı, 6.8 milyar dolarlık ise borcu olduğu açıklanan şirketin, teknolojik devrimleri çok daha hızlı yapan, inovasyona daha büyük bütçeler ayıran HP ve Canon gibi rakiplerine direnmesi mümkün görünmüyordu. 

Kodak iflas Koruma Başvurusunun en büyük iki sebebi;


1- Dijital Fotoğraf makineleri: Özellikle 2004 yılından sonra daha hızlı gelişen dijital fotoğraf makine sektörü, neredeyse tüm çabasını fotoğraf filmlerine odaklamış olan Kodak’ı geriletmeye başlamıştı. Bu sektöre fotoğrafçılıkla aslında çok ilgisi olmayan Sony ve Panasonic gibi ölçek ekonomisinin doruklarını yaşayan teknoloji devlerinin girmesiyle, yatırım maliyetleri nispeten daha yüksek olan Kodak iflasa sürüklendi.


2- Smartphone gerçeği: 2002 yılında Microsoft destekli piyasaya sürülen akıllı telefonların yaptığı dijital fotoğraf çekimleri, 2005 sonrasında çok daha verimli sonuçlar vermeye başladı. Sony Ericsson’un kullandığı Carl Zeiss merceklerin yanında, Apple, HTC ve Samsung gibi markaların akıllı telefon çekimleri, yüksek çözünürlüklü dijital fotoğraf makinelerine dahi rakip oldu.

Peki internet trendleri bu tespitleri doğruluyor mu?



Yukarıdaki tablo ‘’Kodak’’ kelimesinin Google’da arama trafiğini göstermektedir. Görüldüğü gibi 100 yılın üstünde bir geçmişe sahip Kodak, 2005 yılından itibaren arama popülerliğini yitirmeye başladı. Çünkü Yeni Dünya Düzeni’ne ait insanlar; Iphone, Sony Cybershot gibi kelimeleri Kodak’ın yerine ‘’search’’ yapmaya başlamışlardı.

Kodak İflası ve Sosyal Medya

Kodak’ın iflas başvurusu dünyaya açık bir mesaj iletiyor. Yeni Dünya Düzeni’ne ayak uydurduğunuz kadar varolabilirsiniz. Bugün Kodak’ın yaşadığı senaryoyu önümüzdeki 5 sene içinde dijital fotoğraf makinalarıyla boy gösteren markalarda göreceğiz. Kodak’ın katili olarak anılan dijital fotoğraf makinalarının katilleri ise  mobil cihazlar olacak.

Yukarıdaki grafikte Google Trends’in bize verdiği Trend raporları ise Klout ya da Howsociable gibi sosyal medya popülerite araçlarıyla ikame edilecek.

Peki, tehlike çanları Google Trends için çoktan çalmaya başlamış olabilir mi? Aşağıdaki tablo Google arama motoru için Google Trends kelimesinin ‘’search’’ edilme trendini göstermekte:












2010’dan itibaren Google Trends aramaları aşağı doğru seyretmeye başlamış.

Google Trends’in katilleri Klout ve Howsociable gibi Sosyal Medya Popülerite İzleme Araçları mı oluyor sorusuna kesin yanıtı 2013 yılının başlarında alabiliriz

Sosyalmedyacci’nin notu: Kodak’ın iflas koruma başvurusu şunu açıkça ortaya koydu ki teknoloji ve inovasyona yeterli yatırımı yapmayan şirketlerin ömrü giderek kısılıyor. Sosyal Medya gerçeğini kabul etmek de geç kalan şirketler için çanlar çoktan çalmaya başladı bile…


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder