13 Şubat 2012 Pazartesi

Hashtag’in Acı Kahkahası: #McDStories

400 binin üzerinde çalışanı olan bir fast-food zinciri olmanız Sosyal Medya Krizi yaşamayacağınız anlamına gelmiyor. Adı krize karışan şirket 2011’de 1.24 milyar dolar kar açıklayan McDonalds. Ufak çaplı krize neden olan tweet şu şekilde idi:


''When you make something w/pride, people can taste it.'' - McD potato supplier  #McDStories


Aslında herşey McDonalds’ın güzel umutları ile başlamıştı. Twitter’da McDStories hashtagi ile şöyle bir maziye gidilecek ve McDonalds’da yaşanan güzel dakikalar hafızaları tazeleyecekti. Bu mazi tazelenirken de dikkat çekilmek istenen kişiler  McDonalds ürünlerini üretenler, çiftçilerdi.



McDonalds’ın sosyal medya sorumluları bu hashtag ile insanlardan muhtemelen şu tweetleri atmalarını beklerdi:

#McDStories Annem küçükken ne zaman ağlasam beni McDonalds’a götürürdü.
Teşekkürler McDonalds…

#McDStories ilk hamburgeri senle yedim, ilk palyaçoyu sende gördüm. Seni seviyorum McDonalds…

#McDStories henüz 7 yaşındayken annemin en yakın arkadaşının kızına aşık olmuştum. Doğum günümü kutlamak için McDonalds’a gittiğimizde dayanamayıp onun nasıl öptüğümü hatırlıyorum. Anılarımsın McDonalds…

#McDStories babamdan ne zaman haftalığımı alsam, McDonalds’a gidip o müthiş Çizburgeri yerdim. Lezzetlisin McDonalds…

Bazen işler beklenildiği gibi gitmiyor… İnsanların McDonalds ile ilgili kötü tecrübeleri vardı. Kimi McDonalds mağdurları McDonalds’ın sebep olduğu obeziteden bahsederken, kimisi de McDonalds oyuncak parkında oynarken ayağına batan iğneden yakındı.

































Yaşanılanlar şüphesiz küçük çaplı bir kriz olsa da, çoğu internet sitesinin büyüttüğü gibi bir çöküş veya bir ‘’fail’’ değildi. Çünkü McDonalds önlemini aldı ve büyümesi muhtemel krizi iyi yönetti.McDonalds, #McDStories hashtaginin yayınlanmasından iki saat sonra kaldırdı, yerine #meetthefarmers hashtagini koydu. Hashtag kampanyasının yanlış bir yola hızla sürüklendiğini gören McDonalds’ın Sosyal Medya Müdürü Rick Wion’un öngörüleriyle aldığı bu hızlı önlem, Sosyal Medya Krizi’nin yayılmasının nasıl durdurulabileceğini göstermiş oldu. Nitekim Rick Wion’un açıklamalarına göre #McDStories o günkü 72,788 mentionun yalnızca %2’sine denk gelmişti.

SosyalMedyacci’nin Notu: Her yerde krizden beslenen kesimler var. #McDStories vakası şunu gösterdi ki en küçük açığınızı bekleyen ve pusu kurmuş onlarca yazar, binlerce tüketici var. Memnun edilemeyen müşteriler markanızı dibe çekmek için ellerinden geleni yapacaklar.

Bu küçük çaplı, mükemmel yönetilen krizden öğrenilecek tek şey;

Açık uçlu kelimeler kullanmamak. Çünkü McDStories’in içerdiği story=hikaye kelimesi farklı bir çağrışım yaptı ve insanları McDonalds ile ilgili kötü hikayelerini anlatmaya yöneltti. Mashable’ın gözüyle McDonalds vakasını izleyerek konuyu sonlandıralım:



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder