Bir Amerikalı olan Esther Howland’ın Valentine kartlarını üretip satmasının üzerinden 200 senenin üzerinde bir süre geçti. Her senenin 14 Şubat’ında kutlanan, Valentine isimli bir din adamının ismine ithaf edilen bu bayramın dünya genelinde kutlanması da Esther Howland’ın ekonomik çıkarlarını gözeterek Valentine kartlarını pazarlamasına dayanıyor.
Sevgililer Günü’ne saatler kala NationalRetail Federation’un gerçekleştirdiği, tüketici davranış beklentilerini ölçen araştırmaya göre; 2012 yılında Sevgililer günü için 14. 6 milyar dolar tutarında bir harcama yapılması bekleniyor. Bu rakam kişi başı 126 Dolarlık bir harcamaya tekabül etmekte.
Araştırmanın dijital dünyayı ilgilendiren kısmı ise dikkat çekici. Tablet sahiplerinin yarısından fazlası, mobil cihaz sahiplerinin ise %40’lık bölümü satın alacağı ürünleri kıyaslarken ve fiyat araştırması yaparken bu cihazları kullanıyor. Ayrıca internetteki indirim kuponlarına da göz atmayı ihmal etmiyor.
Bu trend düşünüldüğünde, ekonomik anlamda Sosyal Medya’nın Sevgililer Gününe olumlu etkisi olduğunu söyleyebiliriz. İnsanlar artık şehirfırsatı gibi siteleri kullanarak sevgililer günü için bir restoranda rezervasyon ayarlıyor, indirdik.com gibi sitelerden ise sevgililer günü hediyesi alıyor. İlginç ürünler satan bunlardanistiyorum.com formatındaki siteler de partnerlerini şaşırtmak isteyen sevgilileri cezbediyor. E-ticaret hacmi Sevgililer gününün etkisiyle giderek genişliyor…
İnsanlar aşklarını tweet atarak dile getirirken, Facebook aracılığıyla sevgililer günü kartı gönderen veya sevgilisi için bir video paylaşan kişi sayısı da 14 Şubat’ta az olmayacak.
Amerikan Boşanma Avukatları Akademisi’nin yaptığı araştırma sonuçlarına göre; her ne kadar 5 boşanma sebebinden 1’i Facebook’tan kaynaklansa da Sevgililer Günü her sene olduğu gibi, bu sene de Facebook’tan kutlanmaya devam edecek.
Aşkların dijitalleşmemesi ve sosyalleşmemesi dileklerimizi belirterek Sevgililer Günü’nün erkekler için ifade ettiği anlama Sosyal Medya penceresinden bakan esprili videoya göz atalım:
SosyalMedyacci’nin Notu: Siz siz olun, sevginizi bu sene Sosyal Medyaya kurban etmeyin. Bu sefer bırakın sosyalleşmeyi… Dışarı çıkın, aşkınızı onun gözlerine bakarak söyleyin. Bu gece saatler 12’yi gösterdiğinde benim yapacağım gibi…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder