11 Şubat 2012 Cumartesi

Twitter Pazarlamada Yeni Bir Model: #Hashtag

Twitter'ın Sosyal Medya pazarlama argümanı olarak kullanılmasının üzerinden 5 sene geçti. Bu süre içinde Twitter’ın geleneksel pazarlama yöntemlerini destekleyici etkisi de giderek arttı. En son yöntem, diğerlerinden biraz farklı, çünkü direkt olarak ‘’engagament’’ı ( sosyal medya için kullanıcıların katılımını,aktifliğini belirten kavram) arttırmaya yönelik. Diğer bir deyişle, yalnızca bir sembolün kullanılması, kampanyalarınızın daha çok kişiye ulaşmasını, tartışılmasını, retweetlenmesini sağlıyor.
İşte bu kavramın adı ‘’hashtag’’.


Hashtag Nedir, Ne İşe Yarar?

Hashtag adı verilen  # işareti, tweetlenilen bir içeriği işaretlemeye yarar. Hashtag’in kullanılması için birisini takip etmenize ya da edilmenize gerek yoktur.  Attığınız tweet’de bulunan bir kelimeyi başında hashtag(#) ile yazarsanız, twitter kullanıcıları o kelime ile ilgili arama yaptıklarında sizin tweetiniz ile karşılaşırlar.
Örneğin; Tweetinizde sosyalmedyacci’den bahsediyorsunuz ve
‘’ #sosyalmedyacci’yi takip etmeye başladım diye tweet atıyorsunuz.

Böylece Twitter’da arama kısmına sosyalmedyacci yazan birisi sizin tweetiniz ile karşılaşacaktır.

Bir Twitter Pazarlama Aracı Olarak Hashtag

Herhangi bir konu üzerine ilgilenen kullanıcıların o konu üzerine twitterda yaptığı aramalarda kolaylık sağlayan bir araç olarak nitelendirilen hashtag yeni yeni bir sosyal medya pazarlama aracı olarak boy göstermeye başladı. Twitter’ı bir keşif aracı olarak, adeta sosyal arama motoru gibi kullanan çok kişi var. 

Twitter’da hakkında atılan tweetleri merak ettiğiniz bir kelimeyi arattığınızda karşınıza birçok paylaşım çıkıyor, aslında bu bile Twitter’da hashtaglerin neden kullanılması gerektiğinin kanıtı. 

Hashtag içeren tweetinizi gören birisi bunu retweetleyebilir, böylece yayılım ve etkileşim süreci başlar. Audi de bunu çok iyi biliyor olacak ki, Audi’nin ön farlarının ne kadar güçlü olduğuna vurgu yapan reklamlarındaki son kareyi, bir hashtag’e ayırdılar. Bu hashtag’in adı #SoLongVampires. 

Audi aşağıda izleyeceğiniz reklamda S7 marka modelini kullanıyor ve bu modelin farlarından çıkan ışığın gücüne dayanamayan vampirlerin bir bir imha olduğuna vurgu yapıyor.(Reklamın sonuna dikkat edin)


Topsy’nin sonuçlarına göre çok kısa bir süre içinde #SoLongVampires kelimesini içeren 6.561 tweet atılmış, bu hiç de fena bir sonuç değil.

SosyalMedyacci’nin Notu: Hashtag, geleceğin engagement aracı olarak değerlendirilebilir. Audi kanıtı da gösteriyor ki, hashtagler insanları kaynaştıran bir platform yaratmak için kullanılıyor. Çünkü pazarlamanın boyutu değişiyor, Scott Scratten’in Unmarketing (Pazarlamama) kitabına alt başlığı veren cümlesinde dediği gibi:‘’Pazarlamayı bırakın, bağ kurmaya başlayın’’. 

Değişen anlayışta müşteriyle aranızdaki bağı kuracak en güzel araçlardan biri de hashtagler olabilir, kampanyalarınızı ve yeniliklerinizi hashtagler ile duyurabilirsiniz.

Twitter için trend yapmak istediğiniz kampanya sloganınızı bu kez de # ile yayın…



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder