27 Şubat 2012 Pazartesi

Pinterest : Sosyal Medyada Yeni Dahi Çocuk

Pinterest, 2012 yılı sosyal medya trend tahminlerinin neredeyse hiçbirinde yer almıyordu. Katlanarak artan pinterest kullanıcı sayısı tüm sosyal medya camiasını şaşırtmış durumda. 2012’ye dair tahminler revize edilmeye çoktan başlandı.

Aslında Twitter üzerinden yaptığım 2012 sosyal medya trend beklentilerimde son seçeneği boş bırakmıştım, bunun sebebi de sosyal medyanın her sene yeni bir yıldızı sürpriz olarak piyasaya sürmesiydi. Nitekim, pinterest tahminlerimi doğrular nitelikte ilerliyor ve mini bir süprize hayat veriyor.


Aşağıdaki pinterest istatistiklerine howsociable,alexa ve visual.ly’den ulaşıldı. İnceleyelim:
  • Alexa Global Rank(Alexa Dünya Sıralaması): 78
  • Estimated time on site(Sitede geçirilen süre): 10:57
  • Social Media Popularity( Sosyal Medya popülaritesi): 9.1
  • Twitter Popularity(Twitter Popülaritesi): 9.0
  • Facebook Popularity(Facebook Popülaritesi): 5.2
  • Percantage of Pinterest’s male users in USA( Amerikadaki erkek pinterest kullanıcılarının yüzdesi): %83

Beğendiniz resimleri kategorize etmenize yarayan sosyal resim paylaşım sitesi pinterest, flickr’dan daha karizma bir havaya bürümüş kendini, çünkü pinterest hesabınızın olması için davetiye göndermeniz gerekiyor. Aynı zamanda pinterest, abileri olan Facebook ve Twitter’ın büyüklüğünü kabul ediyor ve kullanıcılarının yalnızca bu iki siteden birinde bulunan hesaplarıyla bağlanmalarına olanak tanıyor. Kısacası Facebook ya da Twitter hesabınız yoksa pinterest’i unutun.

Pinterest Neden Başarılı Oldu?

Facebook’un karşısında Google+’ın sunduğu avantajların başında fonksiyonellik ve yalınlık olduğunu söylemek ne kadar doğruysa, pinterest için de aynı şey geçerli. Pinterest; yalın,fonkiyonel ve ergonomik. 

Pinterest’in bu başarısı gösteriyor ki kullanıcılar dijital karışıklıktan bunalmış durumda ve sadelikten yana olan tasarımlara yöneliyor. Google+’ın da aynı şekilde başarıya ulaşması bu görüşü destekleyebilir.

İşin ilginç yanı, pinterest’in bu kullanıcı sayısına 20’yi bulmayan çalışan sayısıyla ulaşması. Bu da gösteriyor ki sosyal medya muazzam bir kazanç alanı yaratıyor, yeter ki özgün bir fikriniz ve bu fikri uygulayacak/uygulatacak yeteneğiniz/yetiniz olsun.

Her ne kadar alanları tamamen aynı olmasa da Flickr’ın pinterest karşısında unutulmaya başlanması Flickr’ı satın alan Yahoo’ya bir darbe daha indirmiş durumda.


Pinterest Nedir?

Delicious ya da Stumbleupon gibi bir sosyal imleme sitesini alın, içine biraz Flickr katın, Facebook  ile sunumunu yapın. Pinterest sosyalmedyacci gözüyle bu anlama geliyor.

Daha açık bir dille Pinterest, imleme sistemiyle çalışan, beğendiğiniz resimlere kategorize etmenize yarayan sosyal bir fotoğraf paylaşım sitesi. Pinterest, pin(iğne) ve interest(ilgi) kelimelerinin birleşiminden oluşmakta. Kısacası duvara ilginizi iğneliyorsunuz ve insanlara bunu beğenen paylaşsın mesajı veriyorsunuz.

Pinterest’in kendi web sitesindeki tanımıyla; Pinterest, internette bulduğunuz güzel olan herşeyi paylaşmanıza ve düzenlemenize yarar. İnsanlar bu duvar panosunu düğünlerini planlamak, evlerini dekore etmek veya favori yemek tariflerini düzenlemek için kullanır.

SosyalMedyacci’nin Notu: Dünyanın önde gelen dijital medya sitelerinde revaçta olan tartışma konusu pinterest. Birçok uzman, pinterest’in sosyal medyanın geleceği olup olmayacağı sorusuna yanıt arıyor. Çoğu marka şimdiden Pinterest’i reklam amaçlı kullanmaya başladı. Amerika’da kadınlar tarafından öyle bir fenomen haline geldi ki, yemek tarifine ihtiyacı olan veya kendine giyecek yeni birşeyler arayan kadınların çoğunun etkileşime geçtiği bir buluşma noktası oldu Pinterest. Eğer bana soruyorsanız Pinterest, sosyal medyanın başaktörlerinden birisi olsa da hiçbir zaman yönetmen koltuğuna oturamayacak. Neden mi? Delicious, Digg, Stumbleupon ya da Reddit gibi imleme siteleri bunu başaramadı, Pinterest neden başarsın?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder