29 Nisan 2012 Pazar

Mobil Pazarlama Kampanyaları İçin 3 Farklı Örnek

Geleneksel medyanın tamamen öldüğünü iddia edenlerin sayısı giderek artıyor. Tek kelimeyle bu iddia ''geçersiz''. 


Sosyal medya ve mobil pazarlama 2015'e doğru dominantlığını elbete kanıtlayacak, fakat 2015'e kadar olan süreyi bir geçiş süreci olarak değerlendirmek, dolayısıyla sosyal-mobil ve geleneksel medyayı birbiriyle entegre şekilde ilerletmek kazançlı olan seçenek.


Iphone, HTC ve Nokia başta olmak üzere Blackberry gibi diğer telefon üreticileri arasında müthiş bir mobil savaş yaşanıyor, çünkü mobil işletim sistemine sahip olan bu araçlar kullanıcılarına ''çoğu işi tek bir elden'' yapabilme imkanı veriyor. Tüm tahminler yakın geleceğin taşınabilir cihazlara emanet edileceği yönünde. O zaman mobil pazarlamanın, pazarlamanın geleceği olacağını iddia etmek de tutarsız olmasa gerek.  Aşağıdaki grafiğe göz atarsak, 2014'te masaüstü cihazlardan internete bağlananların sayısının, mobil cihazlardan internete bağlananların sayısının gerisinde kalacağını görebiliriz:




Peki bu pazarı iyi şekilde sindirip, Kotler'in 4P'sindeki ''place'in değiştiğini anlayan şirketler var mı? Elbette var...


1- Tesco Güney Kore: İngiltere'de yaklaşık yüzyıl önce ilk süpermarketini açan Tesco, bugün İngiltere'nin en büyük süpermarket zinciri konumunda. Global çapta ise WalMart ve Carrefour ile rekabet ediyor. Tesco'nun kendi stili midir bilinmez, pazara girdiği ülkelerde ismini değiştiriyor. Örneğin; Türkiye'de hepimizin bildiği Kipa Market aslında Tesco. Aynı şekilde Güney Koreye'de Home Plus ismi ile giriş yapılıyor. 


Güney Kore diyince QR koddan bahsetmemek olmaz. Güney Kore'de insanlar sanki ellerinde mobil telefon, QR koda olsa da tarasam şeklinde geziyor. QR kodların dünyada en yaygın kullanıldığı birkaç ülkeden biri olan Güney Kore'de bulunup da QR kod kampanyası düzenlememek olmaz. Tesco da bu şekilde düşündü ve şöyle dedi: Marketi ayağınıza getirelim...(Let the store come people) Bu doğrultuda metro istasyonuna ürün görsellerinin ve fiyatlarının QR kodlarıyla birlikte yer aldığı aydınlatmalı panolar oluşturuldu. Beğendiği ürünün QR kodunu taratan insanlar, tesco'nun online alışveriş mağazası üzerinden ürünü satın aldılar. Tanıtım videosunu izleyelim:




2- Axe: Unilever'in deodorant ile özdeşleşmiş Axe markası, hedef kitlesinin ilgisini çekecek bir aktivite düzenledi. Bu kampanyaya hoş görünümlü bayan yapbozu diyebiliriz Kampanya şu şekilde;


Kadının vücundaki eksik parçaları yapboz parçaları ile doldurmak için yapmanız gereken yapboz boşluklarına ''axe'' yazmak. Her axe yazışınız için bir parça görüntüleniyor...  




Unilever ''sex sells''den yola çıkmış, yine de kampanyada daha yaratıcı olmalarını beklerdim.


3- Heineken-Star Player: Heineken'in Facebook ve Iphone üzerinden oynanmaya olanak tanıyan uygulaması Star Player, kaynağını  dünyada 200 milyar Euro'luk ekonomi yaratan futboldan alıyor. Kullanıcılar şampiyonlar ligi maçlarını izledikleri sırada maçla ilgili tahmin yürütüyorlar, ayrıca oyunun kullanıcıları arasında bir yarışma ortamı yaratılıyor.


Örneğin; Barcelona-Real Madrid maçında kaç korner olur?


a)2-5 b)6-10 c)11-15d) 16-20




Televizyon başında mobil cihaz kullananların yüzdesi epeyce yüksek. Futbolunda dünyanın en büyük ekonomisi olduğunu biliyoruz. Maç izlerken bira içen de baya kişi var. Kısaca verimli bir kampanya.


SosyalMedyacci'nin Notu: Şu anda dünyadaki internet erişiminin yaklaşık yüzde 10'u mobil cihazlardan yapılsa da kısa sürede bu rakam yüzde 50'lerin üzerine çıkacak. 


Pazarlama açısından yeni ''place'' android,ios ve symbian olacak...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder