10 Nisan 2012 Salı

Pinterest'in Getirdiği 4 Yenilikçi Kampanya

Pinterest’in bu kadar başarılı olmasını herkes büyük bir hayretle karşılıyor, çünkü Google+’ın patlama yapacağı sene olarak dillendirilen 2012, Pinterest’e kıyak geçti. Gerçi kıyak geçti demeyelim, Pinterest’in sade tasarımı ve yapılmayanı yaparak sosyal medyanın nimetlerini resimler üzerinden sergilemesi kadınları cezbetti.

Kadınların pinterest ile yatıp pinterest ile kalktığı, makyaj modellerini pinterest üzerinden çaldığı, pişirdikleri yemeklere pinterest tuzu koyduğu bugünlerde şirketler de boş durmuyor ve birbiri ardına pinterest kampanyaları gerçekleştiriyor.

Bugüne kadar gerçekleştirilen 5 pinterest kampanyasını mercek altına yatıralım:

1- Kotex: İlkler özeldir. Kotex’in, dünyanın ilk pinterest kampanyasını gerçekleştirmesinin üzerinden uzun süre geçmese de, sınırları zorlayıp Twitter ve Facebook’un dışına çıkması her zaman hatırlanacak.

2012’de açıklanan istatistiki verilere göre; Amerika’da bulunan Pinterest kullanıcılarının %83’ünün bayan olduğu düşünüldüğünde Pinterest, Kotex markası için doğru adres. Doğru kitleye doğru reklamı ilettiğiniz takdirde başarılı olmanız kaçınılmazdır.

Kampanya Hakkında: Kotex, pinterestte etkileyebileceği kitle yüksek olan 50 bayan seçti ve bu bayanların pinlerinden ilgi alanları hakkında bilgi edindi ve onlara özel hediye paketi hazırladı.


Başarı Düzeyi: Kotex doğru hedef kitleye ulaştı ve Pinterest’te düzenlediği ‘’Women’s İnspration Day’’ isimli kampanya ile 693 bin kişilik bir etki alanı(impression) yarattı. Bu etkiyi talihlilere göndermiş olduğu 50 hediye paketi ile gerçekleştirmiş olması maliyet-getiri olarak düşünüldüğünde ciddi bir başarı.

Başarı Sebebi: Hedef kitle için doğru sosyal mecra seçimi, beğenilerine yönelik ürünlerle tüketiciyle kurulan duygusal bağ.

2- Guess’in  ‘’Color Me Inspired’’ Kampanyası: Guess her ne kadar bir Amerikan markası olsa da kıyafetlerinde kullanılan çizgiler kıyafetlere bir İtalyan elinin değdiğinin kanıtıdır. İtalyan asıllı Marciano kardeşler tarafından kurulan bu moda devi, sosyal medyayı iletişim stratejisinin içine almışa benziyor.

Kampanya Hakkında: Bahar sezonu ürünlerini tanıtmak için kullanıcılardan ‘’guess my color inspiration’’ isimli pin tahtalarını yaratmaları istendi. Katılımcılardan kendilerine en çok ilham veren renklerin bulunduğu en az 5 resimi pinlemeleri talep edildi.1 hafta süren kampanya sonuna ünlü moda blogcularının jüriliğinde talihliler belirlendi.


3- Peugeot: Fransız araba üreticisi Peugeot, Pinterest’e duyarsız kalamadı ve yeni sosyal medya fenomeninde bir kampanya düzenledi.

Kampanya Hakkında: Pinterest’te reklam şeklinde beliren 3 yeni model Peugeot’nun bazı parçaları kayıp. Bu peugeotların eksik parçalarını bulup puzzle’ı tamamlayan ilk 5 kişi ödülleri kazanıyor. Peugeot Panama’nın gerçekleştirdiği bu kampanya yenilikçi görünüyor. Bu arada puzzle’ı tamamlamak için Peugeot Panama’nın Facebook sayfasına girmeniz ya da web sitesine girmeniz gerekiyor ki eksik parçaları bulun ve pinterest duvarınıza pinleyin.




Başarı düzeyi: Otomotiv sektöründe Pinterest’i bir reklam aracı olarak kullanan ilk şirket Peugeot oldu ve bu yenilikçi anlayış Peugeot’un inovasyona verdiği önemin bir göstergesi sayılabili. Diğer taraftan daha önce Facebook’ta gördüğümüz Puzzle oyunu ilk defa Pinterest’e Peugeot ile taşınıyor.

Peugeot Neyi Doğru Yaptı?: Puzzle oyununu tamamlamak için Peugeot’un facebook sayfasının beğenilmesi gerekiyor. Beğendikten sonra ise pinterest’e dönerek eksik parçaları pinlemek gerekiyor. Yani, kampanyada birden fazla sosyal ağ hesabı aktif olarak kullanılıyor.

4- British Midland International: Havayolu şirketlerinin sosyal medyayı aktif bir şekilde kullandığına birçok kez şahit olduk. Boş koltuklarını Facebook üzerinden anlık olarak satışa çıkaran havayolu şirketleri, Foursquare check-in yapan yolcularına hediyeler şirketler… 


Lufthansa ile partner olan BMI Pinterest’i sosyal medya çalışmalarına dahil eden ilk havayolu şirketi olsa gerek.  


Kampanya Hakkında: Ağırlıklı olarak Londra çıkışlı uçuşlar düzenleyen BMI uçuş gerçekleştirdiği güzergahlardan 5’ini kampanyaya dahil ediyor.Her bir güzergaha ait 9 resmin bulunduğu boardların(panoların) her biri numarlandırılmış, kullanıcılar bu numaralandırılmış güzergah resimlerini pinliyor ve her hafta yapılan çekilişle talihliler uçak bileti kazanıyor.




SosyalMedyacci'nin Notu: Facebook ve Twitter'ın ardından en çok kullanıcıya ulaşan 3. sosyal ağ olmayı başaran Pinterest, Google+'a Facebook benzeri bir sosyal ağa piyasanın ihtiyacı olmadığını göstermiş gibi görünüyor. Yeni oyuncular dijital piyasaya renk getiriyor ve rekabet iyiden iyiye kızışıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder