26 Kasım 2011 Cumartesi

Sosyal medya Türkiye’de neden giderek popülerleşiyor


Global bazda sosyal medyanın kullanım miktarının sürekli artması bir yana, Türkiye’de bu derece çılgınca bir artışın nedenlerini sosyolojik açıdan ele almak gerekiyor.

Türk insanın karakteristik özellikleri irdelenirse Türkler duygusal, sıcakkanlı, genç nüfusundan ötürü enerjik, teknoloik gelişmelere sanıldığının aksine daha çabuk uyum sağlayan vb. bireylerdir. Listê kimilerine göre farklılık gösterse de muhtemelen mutabık kalınacak detaylar bunlar.


Sosyal medya da bu karakteristik özelliklere hizmet etmekte.


Durun size bu karakteristik özellikleri örnekleyeyim ;

Duygusal olması : Sosyal ağlar vatandaşımızın politik, ekonomik , siyasi konulara olan sitemini veya iç dünyasını ilgilendiren çıkmazları duyurabilmek için bulunmaz mecradır. Olaylara anlık tepkiler vermek, akıl süzgeçinden geçirmeden çıkışlar yapmak için müthiş bir ortamdır.

Sıcakkanlı olması : Türk insanı şüphesiz sıcakkanlıdır. Akdeniz insanının ortak özelliği ki bu bizde bir miktar daha fazladır, insanlarla iletişime geçmeyi, hayatlarını yorumlamayı hatta biraz da dedikodulamayı çok severiz. İletişime geçerken çoğu zaman dozunu kaçırır biraz da laubali oluruz. Hazır onlarda karşımızda değillerken ne güzel birşeydir bu sosyal ortamlar?

Enerjik olması : Sosyal medya doğası gereği , kendini ifade etme ve sesini duyurma isteği olmayan, yaşam enerjisi olmayan bireyleri dışlar, ayıklar. Sosyal platformlar etkileşimin olduğu yerlerdir. Tek taraflı bir etki yoktur, etki karşılıklı olur hatta üçüncül dördüncül… kişilere ulaşır. Etkileşim enerji demektir, enerji gençlik demektir, gençlik ise istatistiklere göre dünyanın en genç nüfusu olan 2. ülkesi Türkiye demektir.

(Not :ABD nüfus ofisine göre genç nüfus konusunda 2025’ de Meksikayı da geçip 1. sıraya yerleşeceğiz.)

Teknolojiye çabuk ayak uydurması : Türk insanı teknolojiyle barışıktır. Teknolojiyle barışık olma durumunu biraz genişletelim. Kişi başına düşen gelir ortalaması Avrupa ortalamasının bir hayli altındayken kişi başına düşen cep telefonu ortalamasının Avrupa ortalamasının bir hayli üzerinde seyretmesi teknolojik devrimleri gerçekleştirmede çok da geride kalmadığımızı göstermekte. Aynı şekilde bilgisayar kullanım oranın her sene müthiş oranda artması da. Aslında kullanım amacı veya telefon satın alma durumu sosyolojik nedenlere bağlı olsa da teknolojik bir hareket olduğu kesindir.

Türkiyedeki sosyal medya çılgınlığını sadece sosyolojik nedenlerle ele aldım.

Sizce sebepleri neler?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder