28 Mart 2012 Çarşamba

#JayZSyncShow Twitter'da Neden Fark Yarattı?

Mart ayının başında pahalı kredi kartlarıyla ünlü American Express, Twitter’da bir kampanya düzenledi, hem de dünyaca ünlü bir rap yıldızını işin içine karıştırarak.  Adı #JayZSyncShow olan hashtagli kampanyanın kahramanı birçok Grammy’e adını yazdırmış Shawn Corey Carter. Bilinen adıyla Jayz…

Kampanya kısaca şu şekildeydi:

American Express kartını twitter hesabını bağla ya da iphone-android diliyle senkronize et diyelim, #JayzSyncShow’ini hashtagini ve istersen yanında #favorijayzşarkısı hashtagini kullan, jayz’nin konserine ücretsiz katılacak 25 bin kişiden biri ol, ayrıca #favorijayzşarkısı sayesinde twitter’dan en çok talep edilen jayz şarkısını konserde canlı dinleme fırsatı yakala.

Bu kampanya ile American Express’in amacı kart sadakat programına resmi bir start vermekti.

6-11 Mart tarihleri arasında düzenlenen twitter kampanyası öncelikle ‘’mention’’(bahsedilme) anlamında büyük başarıya ulaştı.


 Google’da #JayzSyncShow araması yaptığınızda 65.000’in üzerinde kayıtla karşılaşıyorsunuz. 

Twitter’da yarattığı etkiyi aşağıdaki grafikten inceleyelim….#JayzSyncShow, 12 Mart'ta 22919 mention twitter zirvesini yaşamış.



Şunu belirtmek gerekir ki aşağıdaki grafik yalnızca içinde link bulunan ya da retweet edilen tweetlerin sayısını gösteriyor. Çünkü sosyal medya analiz hizmeti veren topsy, kendi sitesindeki açıklamasında göre; yalnızca paylaşılan ve link barındıran twitleri önemli (significant) gördüğünü belirtmekte. Yani, aslında çok daha fazla tweet söz konusu.

Kampanyayı farklı kılan neydi? #JayzSyncShow neden fark yarattı?

1- Jayz faktörü: Jayz, kampanya için doğru kişi mi? Jayz, eski Destiny’s Child kızı Beyonce ile evli ve kendi ismi dışında Beyonce sayesinde de kazandığı ekstra bir ünü var. Birçok starın prodüktörlüğünü yapıyor ve bugüne kadar tam 14 grammy ödülü kazanmış.(Referans: Wikipedia/En)

Aynı şekilde şu sıralar hamile olan eşi Beyonce da siyahi müziğin dünyaya armağan ettiği gelmiş geçmiş en iyi birkaç temsilciden biri. İkisi de başarılı ve sembolize ettiği temalar kalite, güven ve başarı.

Diğer taraftan American Express’in kredi kartları, yıllık aldığı aidat ücretleri ve çoğu kartında sunmuş olduğu sınırsız harcama izninden ötürü ‘’zenginlerin kartı’’ diye anılıyor.

Bir tarafta zenginlerin şirketi American Express, diğer tarafta yeraltı müziği olan rapin temsilcisi Jay-z.

Biraz tezatlık yok mu? Evet, var. American Express muhtemelen bunu bilinçli olarak yaptı. Jay-Z ile halka ulaşacağı konserde vermek istediği mesaj ‘’biz artık zenginlerin şirketi’’ değiliz olabilir. Jay-Z de Amerika’da rap-hiphop müziğinin efsanelerinden biri. Hem de aldığı grammy ödülleri, yaşadığı ilişkisi ve ürettiği müziklerin kalitesi bakımından az riskli bir imaja sahip.

2- Yenilikçi bir kampanya: Hashtag kampanyasında bir ünlü kullanılıyor, dolayısıyla kampanyaya ünlünün twitter hesabı da dahil ediliyor. Jayz, 700 bin fanatik takipçisiyle American Express’in takipçi sayısını geçiyor. Kısaca, American Express, başka bir marka olan Jayz ile işbirliğine gidiyor. Kredi kartlarının havayolları ile anlaşmaya gidip uçuş milleri dağıtmasına alışığız, fakat bu sefer farklı bir şey oluyor. Harcadıkça farklı hediyeler, indirimler de kazanabiliyorsunuz.

3- Kullanıcı için maliyetsiz: Atılan twitlerin kullanıcılar için neredeyse hiçbir maliyeti yok. Televizyonda tanıtılan promosyonlu ürünleri düşünün. Ürünleri satın almanız için telefonu elinize almanız ve numarayı çevirmeniz, hatta biraz beklemeniz sonra da derdinizi anlatmanız gerek. Fakat twitter’da böyle bir şeye ihtiyacınız yok, ihtiyacanız olan tek şey birkaç harf yazmak ve oturup beklemek, hepsi bu… Kullanıcının ürüne ulaşması için önünde bir engel yok.

4- Akılda kalıcılık: Konserler, tüketiciyle duygusal bağ kurmak için önemli. Konser, yemek yemek gibi her gün yapılan bir şey değil, hele bu kadar Grammy’i cebine koymuş bir rapstar’ın konseri.

Katılımcılar, evlerine unutamayacakları bir anı ile dönecekler ve yıllar sonra hala konuşacaklar. Anımsarsanız Pringles, ‘’Dream party’’ ile aynı şeyi yapmış, facebook kampanyasını offline event ile sonlandırmıştı. Müzik insanları kaynaştırmak ve onları viral elçi yapmak için iyi bir araç.

5- Çeşitli platformlarda canlı yayın: Youtube, XBox Live, Vevo mobile( vevo nedir? Universal music ile youtube’un işbirliğinde piyasaya sunulan, youtube’a göre daha yüksek çözünürlükte yayın veren online müzik kanalı) ve çeşitli tablet platformlarında konser canlı olarak yayınlandı, böylece çok daha fazla kişiye ulaşıldı.

SosyalMedyacci’nin Notu: Austin’deki konserle son bulan kampanya, diğer birçok markaya da ilham verecektir. Geçmişte yalnızca maddi kaygılarla yola çıkılıp krizle noktalanan sosyal medya kampanya örnekleri düşünüldüğünde, #JayZSyncShow bize çok şey anlatıyor:

‘’Sosyal Medya, iletişimde sıcaklığı arttırmak ve müşteriye yakınlaşmak amacıyla kullanıldığında gücünü arttırıyor.’’

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder