3 Haziran 2012 Pazar

Neden Kralsın İçerik Pazarlama? Söyle Bana

‘’İster ‘’content is the king’’, ister ‘’der Inhalt ist der König’’, ister ‘’el contenido es el rey’’ desinler, içerik pazarlama dünyanın her yerinde her dilde kraldır. Ucuz, verimli ve etkilidir. Geleceğin pazarlaması içerikte yatar.Çünkü internet dünyanın bugünü ve geleceğidir.’’


Globalde aylık ortalama 90 milyar Google araması yapıldığını biliyor muydunuz? Ya da 2016’da Youtube’u aylık 700 milyon kişinin ziyaret etmesinin beklendiğini ve bunun milyarlarca Youtube araması anlamına geldiğini? Facebook’un 1 milyar kullanıcı rakamına ulaşmasına ramak kaldığını? Linkedin’in Türkiye’deki kullanıcı sayısının 1 milyonu çoktan geçtiğini?


Sosyal medya nedir devri kapanalı anlayacağınız seneler oldu. Artık dünya gündemini kurcalayan konu içerik pazarlama. Bilboardları donatan afişlerin yerini Face ve Twitter’daki sponsor bağlantılar, TV’de gösterilen reklamların yerini Youtubedaki tanıtım videoları ve podcastler(podcast nedir?İnternette hazırlanan veya sonradan internete kopyalanan yayın), gazetelere verilen reklam ve tanıtım paralarının yerini şirketlerin yavaş yavaş üretmeye başladıkları kurumsal içerikleri alıyor.


John Logie Baird’in icat ettiği televizyon, Chad Hurley’ın Youtube’u ile ikame edilirken, Fransız Claude Chappe’nin telgrafı Ray Tomlinson’un e-maili ile ikame ediliyor. Devir değişti… Hatta o kadar hızlı değişti ki insanların 7-24 online olmaya doğru gitmeye başlamasıyla SMS devrinin birkaç sene içinde sonlanacağı konuşuluyor ki bu doğrultuda ciddi kanıtlar var. İçerik Pazarlama dizginleri eline almışa benziyor, bunun sebepleri var:


1- Rekabet Etkisi: Ekonomilerde rekabet hiç olmadığı kadar güçlü. Dışa açılan ekonomilerde şirketlerin ayakta kalması için bazı konularda rakiplerine karşı rekabet avantajı sağlaması gerekir. Rekabet avantajını fiyat üzerinden elde etmek için maliyetlerin düşürülmesi gerekir. Artan pazarlama ve iletişim maliyetlerini facebook,twitter, blog gibi sosyal medya argümanları etkili şekilde dizginleyebilir. Çünkü hedef kitleye doğru mesajın isabet etme ihtimali artar.


2- İki Milyar İnsan Mesajınızı Bekliyor: Dünyada 2 milyar internet kullanıcısı var. Bu insanların çoğu sizin gibi,benim gibi google’dan birşeyler arıyor, youtube’dan video izliyor, forumlara görüşlerini yazıyor. Markanızı veya ürettiğiniz ürünü bu 2 milyar insane tanıtma şansınız var. Alırlar ya da almazlar, beğenirler ya da beğenmezler. Ayrıca hedef kitlenizi belirleyecek anahtar kelimeleriniz var. Çikolata şelalesi satıyorsanız, çikolata şelalesi ile ilgili kısa bir e-book yazabilirsiniz. Muhasebeciyseniz, bilgi birikiminizle ilgili makaleler yazarak isim yapabilirsiniz.


3- SEO’lu İçerik Uçurur: Iphone uygulamaları üreten bir şirketsiniz, ürününüzü satmak için yapabileceğiniz en güzel şey google’da ‘’iphone app’’ anahtar kelimesinde ilk sıralarda görüntülenmek. Sadece Google değil Youtube ya da benzeri paylaşım siteleri de adeta bir arama moturu olarak kullanılıyor. Youtube’da ayda kaç tane ‘’iphone app’’ araması yapıldığını incelemek için youtube’un anahtar kelime aracının sonuçlarına göz atalım.




Ayda 80 bin arama yapılan ‘’iphone app’’ kelimesinde bir iphone uygulama şirketinin ilk sıralarda görünmesinin nasıl bir avantaj olduğunu düşünebiliyor musunuz? Bu 80 binin 30 bini videoyu izlese ve bunların bir bölümü videoyu paylaşsa… Reklamınızı direkt hedef kitleniz olan 50 bin kişiye ulaştırmak için ne kadar para harcıyorsunuz, ayrıca ne kadar başarılı oluyorsunuz? Başarınızı ölçebiliyor musunuz?


4- Başkaların Üretmemesi: Bir işi başkalarının yapmaması bile sizin o işi yapmanızın mantıklı olacağını gösterir. Hiç yapılmamış birşeyi yapmak, yani niche iş dalını yapmak genel olarak işe yarar. Wikipedia ya da Google Türkiye'den çıkmadı. İçerik odaklı kaç tane Türkçe kaynak sayabilirsiniz? Ben hatırlamıyorum. Değerli akademisyenlerimiz mi yok ya da bilişim teknolojilerini yalamış yutmuş insanlarımız mı yok? 


İkisi de var... Fakat biraz üşengeçiz. Markafoni, Trendyol gibi alışveriş sitelerini bu grubun içinde tutuyorum, çünkü bu kadar dallanıp budaklanmalarının en büyük sebebi sosyal medya ve e-mail pazarlama ki e-mail pazarlama zaten içerik pazarlamanın bir kolu. 


SosyalMedyacci'nin Notu: Ve İçerik son sözlerini söyledi:''Yeni medya ve pazarlamada benim dediğim olur. Beni verimli kullanırsanız sizi paraya boğarım, marka değerinizi, bilinirliğinizi arttırır, yeni fırsatlar sunarım. Eğer iyi kullanamazsanız, dert etmeyin. Fazla görüşemeyeceğiz...''

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder