14 Haziran 2012 Perşembe

Foursquare’i Pazarlama Sürecine Dahil Eden 5 Global Şirket

Kimin aklına gelirdi mobil cihaz uygulamalarıyla kampanya yapılacağı? Foursquare şirketleri buna adeta mecbur etti. Türkiye’deki kullanımı ABD gibi yaygın olmasa da mobil aplikasyon Foursquare’i kampanya serüvenine çok sayıda marka var. Bugünlerde yeni sürümünü pazarlamakla mesaisini harcayan Foursquare’i sosyal medya kampanya havuzuna dahil eden başarılı çalışmaları incelemeden önce, lokasyon bazlı pazarlamanın giderek yaygınlaştığını belirtelim. Foursquare’in rakibi Gowalla, Google’ın places olayı, hatta ve hatta Groupon indirimlerini de bu çarka dahil edebiliriz. 

1- McDonald’s

McDonald’s dünyanın en büyük fast food zincirini yayılarak yemek yemeye alışan, uzun yemek zevkleriyle ünlü Roma’da açınca büyük tepkiyle karşılaşmıştı. Düşünsenize 2 saat yayılarak yediğiniz yemeği birisi geliyor 2 dakikada verebilirim diyor. Neyse ki İtalyanların tepkisi gecikmedi ve tepki olarak İtalya’da slow food diye bir grup oluştu. Pardon, konumuz bu değildi, ama en azından bu fast food zinciriyle alakalı.

Dünyanın en büyük fast food zincirini sosyal medyada sık sık görmeye alışığız. Günde 58 milyon müşteriye kapılarını açan, ABD’de yaşayan nüfusun her yıl %98’inin en az bir defa karnını doyuran, adı sık sık obezite kampanyalarına karışan McDonald’s, Foursquare kampanyalarına da pek yabancı değil. Öyle ki foursquare üzerinden gerçekleştirdikleri ‘’lovin it’’ kampanyası ile internet sitelerine yüzde 33 daha fazla trafik sağladılar. Bunun yalnızca 1000 USD’a mal olduğunu söylesem inanır mıydınız?

2- Starbucks

Starbucks’ın sosyal medyayı tüm pazarlama politikalarının tepesine oturttuğunu daha önceki ‘’Starbucks’ın sosyal medyadaki yüzü: Socialbucks’’ yazımda paylaşmıştım. İnternet sitelerine girip detaylı araştırma yaptığınızda bazı toplantı tutanaklarında bu bilgi var. Tüm pazarlama politikalarını ‘’engagement’’ üzerine kurgulamışlar. Foursquare’i sık kullanıyorlar. Örneğin; 40. yılları şerefine düzenledikleri kampanyada rastgele seçtikleri foursquare’li müşterilerine 40 USD’lik bedava kupon dağıtmışlardı.

Diğer yandan, şirketler teknolojik gelişmeleri yalnızca satışları arttırmak için değil, aynı zamanda topluma fayda sağlamak için kullandıklarında daha çok ilgi çekebiliyorlar. Toplulukların ruhuna fayda sağlayarak seslenmek şirketlerin imajını müthiş tazeliyor. Düşündüğümüzde senelik ciroları milyar dolar olan şirketlerin üretmek ve kazanmak için tükettikleri malzemeler, geri dönüşü olmayacak maliyetlere yol açabiliyor. Bu şirketlerin çevreye, insanlığa, hayvanlara ve bitkilere verdikleri tahribattan ötürü-özür dilemek dışında- yapabilecekleri şeyler olmalı.

Bu doğrultuda Starbucks, ‘’Red’’ organizasyonu için gerçekleştirdiği farkındalık kampanyasında kar amaçsız bir kampanya düzenledi. Yaklaşık 10 gün sürecek kampanyada belirli Starbucks noktalarında yapılan her check-in için Aids ile mücadeleyi hedefleyen ‘’Red’’ kurumuna 1 Amerikan Doları bağışlanacaktı.


3- Planet Hollywood

Planet Hollywood, Hardrock’ın temasından esinlenerek hazırlanmış bir restoran. Haliyle açıldığı ilk zamanlar Hardrock cafe’de çalışan çok fazla kişiyi istihdam etmiş. Dünden bugüne 2 kere uçurumun kenarına sürüklenmiş, iflas bayrağını çekmiş, iflaslarının nedeni olarak borsaya açılmasını dolayısıyla mali yapsının kırılganlaşmasını gösterebiliriz. Planet Hollywood’un bir de otel ve kumarhane konseptli mekanı var. Bu otelin içinde bulunan ‘’ Miracle Mile Shops’’ta check-in yapıldığında dışarıdaki panoda kendinizi görebiliyorsunuz. Diğer check-in kampanyalarına nazaran şaşırtıcı bir yöntem uygulanmış.

4- Pepsi

1930’lu yılların başına denk geliyor Coca-Cola’nın kendini Noel Baba ile eşleştirmesi. Pepsi sosyal medyada izlediği agresif politikayla geçtiğimiz dönemlerde esprili bir reklama imza atmıştı. Bu reklamda yazın partide eğlenen Santa Claus, nam-ı değer noel baba, eğlencesini yarıda kesiyor ve barmenden içecek bir şeyler istiyor… Barmen, coca-colayı uzatınca noel baba pepsi istiyor. Eğlenceli...


Aslında izlediğiniz reklam da dahil geçen sene pepsi’nin piyasaya sürdüğü birçok reklam ‘’Summer Time is Pepsi Time’’ adlı kampanyanın bir ögesiydi. Bu süreçte pepsi, lokasyon bazlı pazarlamanın can damarlarından biri olan Foursquare’i sonuna kadar kullandı. Foursquare’den kendisini takip eden kişilere bol bol indirim verdi, çeşitli hediyeler dağıttı. Pepsi’nin Foursquare sayfasındaki yerlerde check-in yapmanız hediyeleri kapmak için gereken tek şey. Tv’de dönen Uncle Teddy reklamının sonuna dikkat edecek olursanız Fourquare’e direkt yönlendirmeyi göreceksiniz. Bu reklam pepsi’yi foursquare’de en çok takip edilen marka konumuna getirdi.


5- Audi

Şöyle bir düşününce yeni medyayı pazarlama karmasına dahil eden şirketler geçmişte hep kendini belli etti. Audi’nin youtube üzerinden yaydığı viral videoyu hatırlayacaksınızdır. Şöyle başlıyordu:

‘’Bir arabadan ne beklersiniz?’’ Akabinde ‘’estetik’’ yazısıyla birlikte askıya alfa romeo’nun anahtarı asılıyor, ‘’komfor’’ yazısıyla Mercedes’in anahtarı asılıyor, ‘’sportif’’ yazısıyla BMW’nin, güvenlik yazısıyla Volvo’nun anahtarı asılıyor… Tüm anahtarlıkların halkaları yan yana geldiğinde Audi’nin amblemi ortaya çıkıyor. Müthiş bir reklam başarısıydı, ciddi viral etki yaratmıştı.


Audi’de o zamandan bu yana ‘’yeniliklere adapte olma’’ anlamında çok fazla değişiklik olmadı. Foursquare ile içli dışlılar.

Düzenledikleri bir Foursquare kampanyasında, kar merkezlerinde check-in yapan kullanıcıların ‘’ audi kış lastiği’’ rozetini açarak %20 indirim kazanmasını sağladılar.

SosyalMedyacci’nin Notu: Türkiye’de bulunan bazı firmalar da foursquare kampanyalarından faydalanıyorlar. Dükkan Burger ve Turkcell bunlardan bazıları. Turkcell’in yeni başlattığı Foursquare kampanyasına değinmekte fayda var. Turkcell’in resmi sitesinden yer alan bilgiye göre Turkcell, Türkiye’nin ilk rozet kampanyasını gerçekleştiren markası. Turkcell’in sunduğu avantajlardan faydalanmanız için Turkcell’i Foursquare’de takip etmeniz ve belirli Turkcell mekanlarında bol bol check-in yapmanız gerekiyor. Ayrıntılı bilgiye buradan ulaşbilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder