5 Aralık 2011 Pazartesi

Facebook smartphone pazarına mı giriyor?




Bu söylenti uzun zamandır piyasaları meşgul ediyordu. Aslında Facebook’un şu anda HTC ile akıllı telefon piyasasına adım attığı bir gerçek. HTC’nin ürettiği fakat üzerinde Facebook logosu bulunan Chacha ve Salsa modelleri esasen iyi satış rakamları da yakaladı.


Google, daha önce Nexus One ile kendi logosunu barındıran telefonunu çıkarmıştı. Techcrunch’ın haberine göre; Andorid’in ve ios’un bu derece büyümesi Facebook’u korkutuyor ve Facebook’un sadece app.( uygulama ) ile yetinmeyeceği sık sık piyasalarda konuşuluyor.


Yine aynı sitede yer alan habere göre; Facebook’un iki üst düzey çalışanı Joe Hewitt ve Matthew Papakipos’un muazzam bir işletim sistemi tecrübesi var ve dedikodu o ki bu iki kişi gizliden gizliye Facebook işletim sistemi üzerinde çalışmaktalar.
Bu arada smartphone piyasasında da Google, Android ile piyasayı domine etmeye başlamış gibi görünüyor. Mobil işletim sistemlerinin Temmuz 2011 itibariyle Pazar payları şu şekilde ;


Kullanıcılar her geçen gün sosyal medya ağlarına daha çok mobil işletim sistemlerinden bağlanıyor. Hatta Android ve İos bu durumu gözeterek sosyal medya pazarlama aktivitelerini mobil dünyaya taşıyacak Adwords’ün mobil versiyonu AdMob gibi araçları satın almaya başladılar.

Böyle bir rekabetçi Pazar Facebook’u kendi telefonu ve işletim sistemini yaratmaya iter mi, yoksa Facebook, bir kısım hisselerini satın alan Windows’un Windows phone’una bir jest yaparak pazara girmez mi, yakın zaman da göreceğiz…

Sizce facebook kendi telefonunu üretmeli mi?




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder