9 Aralık 2011 Cuma

2012’de Sosyal Medya: 2012 ve Sosyal Medyanın 4 Trendi

Her yıl sosyal medya hayatımızda daha fazla alanı kapsıyor. Bu uçsuz bucaksız görünen yolculukta seyahatin nasıl sonlanacağı üzerine tahminler yapıladursun, sosyal medyanın evrimine ilişkin 2012 beklentilerime değineyim.


Aslında aşağıda açıklayacağım maddeler benim beklentilerimin dışında bu dünyada sıkça konuşulan değişiklikleri içeriyor. Bizi sosyal medya’da 2012’de nelerin beklediğine göz atalım ;


1- Mobil teknolojiler : 2012 için ilk sıraya mobil teknolojileri koyuyorum. Mobil cihazların kullanım oranının tüm dünyada hızlı bir şekilde artmasına paralel olarak, 2011’de ilk amarelerini gördüğümüz ‘’sosyal medyanın mobil dünyaya transferi ‘’ olgusunu daha sıklıkla duyacağız.


Bu yazıda paylaştığım gibi Ios ve Android kendi mobil Adwordslerini yaratmaya başladılar. İnternet altyapısının hızla geliştiği ülkelerde de internete her yerden bağlanılabilmesi, GSM operatörlerinin düşük bir ücret karşılığında internete erişim sağlaması gibi faktörler sosyal medyanın mobil dünyaya transfer sürecini hızlandıracak.

2- İçerik pazarlama( Content marketing ) : Şirketler artık bir yazar gibi hareket etmek zorunda.

Potansiyel müşterilerle iletişimi arttıracak çözümler üretmek, sektör ile ilgili e-booklar yazarak online mecrada yayılmasını sağlamak, şirket bloglarını faaliyete geçirerek hizmet tanıtımı yapmak , bu içerik aktivitelerinin tamamını Facebook, Twitter ve Google+ gibi mecralarda desteklemek 2012’de sektörleri bekleyen en önemli süreçlerden… Erken davranan, doymamış pazarın nimetlerinden faydalanacak.

3-Getglue : Etkileşim yeniden boyut değiştiriyor. Getglue aslında bir buluş ve devrim sayılabilir.

Beğendiğiniz film, müzik veya kitaplara check-in yapıyorsunuz. Sizin dışınızda kimler check-in yaptıysa görebiliyor ve iletişime geçebiliyorsunuz.

Foursquare’in kullandığı ‘’rozetler’’ Getglue’da yerini stickerlara bırakmış. Beğendiğiniz her şeyi stickleyebiliyor, bu konu ile ilgili ne varsa bulabiliyorsunuz.
Android için de bir eklenti çıkarttılar. 2012’ye şüphesiz damga vuracaklar.


4-Google Plus : Googlu Plus’ın geleceği 2012’de tartışılmaya devam edecek fakat Google Plus’ın kullanıcı sayısını çok hızlı bir şekilde arttırdığı bir gerçek. Aşağıdaki grafikte Facebook,Twitter ve Google+’ın 10 milyon kullanıcıya ulaşma hızları yer alıyor.

Facebook 852, Twitter 780, Google Plus ise sadece 16 günde 10 milyon kullanıcıya ulaşmış. Bu gerçekten inanılmaz bir rakam. Piyasada her ne kadar Google çalışanlarının bile Google Plus’ı kullanmadığı konuşulsa da bu iddiaların aksine başka bir araştırmaya odaklanalım ;
29 Temmuz – 2 Ekim 2011 tarihleri arasında Bloomberg/ Yougov’un 1003 Amerikan vatandaşı denek üzerinde yaptığı online ankette, ankete katılanların %13’ü Google+ hesabının olduğunu, %9’luk kısmı ise bir sene içinde üye olmayı planladığını belirtmiş. Üye olanların %45’lik kısmı ise her gün hesaplarını kontrol ediyor.

Google’ın el attığı işlerin çoğunda büyük başarı yakaladığı gerçeğinden yola çıkarsak bu pazarı Facebook ve Twitter’a bırakmayacağını söyleyebiliriz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder