Facebook’un bir Sosyal Medya Pazarlama Aracı olarak kullanılması neredeyse fan page’i olan tüm kurumsal şirketler için düşük maliyetle maksimum faydayı ifade ediyor. Yıllarca, ürünlerini ve hizmetlerini potansiyel tüketicilere ulaştırmak için doğru yeri arayan firmalar, artık daha rahatlar. Yine de asıl mücadele Facebook fan grubu oluşturduktan sonra başlıyor.
Facebook’u bir pazarlama aracı olarak kullanırken neler yapmanız gerektiğini aşağıdaki maddelerde sıralamadan önce, en önemli hatırlatmayı yapalım:
Sürekli markayı oynamayı bırakın, çünkü bazen eti kemiği olan bir insan gibi hareket etmeniz gerekecek. Nihai tüketici karşınızda ve herkesin gözü önünde. Dikkatli olun…
1- Profilinizi Özelleştirin: Fanlarınız yalnızca kuruluş yılınız ve 2011 cironuzu merak etseydi web sayfanıza girerlerdi. Onları sürprizle karşılayın, tasarımsal açıdan dikkat çekici, kurumsal kimliğinizi yansıtacak, insanları şaşırtacak bir sayfa oluşturun. Google’da ‘’Facebook Customization Tools’’ diye arama yaptığınızda Tabsite, Pagemodo ve Shortstack vb. birçok profil özelleştirme aracı ile karşılacaksınız.
2- Like Sayısı Paradoksundan Kurtulun: Like sayısı her ne kadar önemli olsa da ‘’like’’ sayısını arttırmak için mantık sınırlarını zorlayacak davranışlardan kaçının. Potansiyel alıcılarınıza yönelin. İnsanlar sitenize ilk girdiklerinde ‘’bizi beğenin’’ pop-up’ınız ile karşılaşmamalıdır. Özellikle bir satış sitesiyseniz, bu pop-up, satışı engelliyici faktör oluşturur. Türkiye’nin önde gelen bazı online alışveriş mağazalarında dahi bu uygulama ile karşılaşılıyor. Sitenizi ziyaret eden kişilerin önüne engelliyici hiçbir faktör koymayın, takipçi sayınızı arttırmak için potansiyel müşteriyi elinizden kaçırmayın. Örneğin; eğer yolcu taşımacılığı yapan bir firmaysanız, online ortamda biletiniz alındıktan hemen sonra ‘’beğen’’ pop-up’ını gösterin. Facebook yönetiminde ‘’like’’ sayısını arttırmak ikincil amaçtır, asıl amaç engagement oranını arttırmaktır.
3- Onları Katılımcı Yapın: Fanlarınıza soru sorun, fikirlerini alın, önerilerini dinleyin. Facebookta asıl amaç engagement’ı arttırmak ve onları yoruma, düşünmeye, marka hakkında konuşmaya teşvik etmektir. Lufthansa bunu çok iyi yapıyor…
4- Engagement’ı Arttıracak Araçlar Kullanın: Fanların sizi konuşması, sayfanızda daha çok zaman geçirmesi için onlara soru sorabilir, anket yaptırabilir, oyun oynatabilirsiniz. Bunların karşılığında onları bedava bilet ve promosyonlarla ödüllendirin. Aslında Lacoste bunların da dışına çıkarak bir uygulama geliştirmiş.
Lacoste, geliştirdiği uygulama ile kendi timsahınızı oluşturun ve onu profil resminiz yapın diyerek çok akıllı bir strateji uyguluyor.5- Şikayetleri Fırsata Çevirin : Kurumsal şirketler, müşterilerin kendileri hakkında ne dediğini öğrenmek için araştırma şirketlerine her yıl yüzbinlerce lira veriyor. Facebook ile birlikte elinizin altında öyle bir araç var ki, müşterilerinizin sizin hakkınızdaki düşüncelerini, beğenilerini, şikayetlerini, önerilerini kolayca öğrenebiliyorsunuz. Onların dediklerine kulak tıkasaydınız, zaten burada olmazdınız. O zaman, Excel’de bir tablo oluşturun ve gelen önerilerin, şikayetlerin ayık listesini tutun. Senede iki veya üç defa fan beklentilerini karşılamak veya geliştirmek için ne yaptığınıza dair rapor hazırlayın.
6- Spam maillerden kaçının : Fanlarınızla oluşturacağınız diyalog samimiyete dayanmalı. Onlar zaten sizi beğenerek ellerinden geleni yaptılar. Paylaşımlarınızı yalnızca duvarınızda yapın, hizmet veya ürün duyurularınızı onların Facebook mesaj kutusuna iletmeyin. Kurumsal itibarınızı zedelemeyin.
7- Bazı fanlarınızı onure edin : ‘’Twitter Pazarlama için 10 Kurtarıcı Yöntem’’ paylaşımında da önerildiği gibi onları onur müşteriniz yapabilirsiniz. Facebook sayfanızda engagement oranı en yüksek olan kişilere özel bir teşekkür e-mektubu yazabilir, özel teklifler sunabilirsiniz.
8- Negatif yorumları nötrleştirmeye çalışın: Sizi beğenmiş olabilirler, fakat bu her zaman hakkınızda olumlu şeyler söyleyecekleri anlamına gelmiyor. Eğer bir kullanıcı hakkınızda olumsuz bir ileti yazdıysa kesinlikle tartışmaya girmeyin, imalı konuşmayın. Anlayışlı olun ve gerekirse özür dileyin. Eğer elinizde
eleştirilen hizmetinizle çalışma yaptığınıza dair bir istatistik varsa paylaşmaktan çekinmeyin. Bu eleştiriyi azaltmak için elinizden geleni yapıyor musunuz? Geçmiş senelere göre olumlu bir çalışmanız var mı? Belirtin…
9- Facebook hesap yöneticilerinizi eğitin: Facebook hesap yönetimini teslim ettiğiniz kişiler psikoloji, sosyoloji ve algı yönetimini içselleştirmiş kişiler olmalıdır. Onları sürekli geliştirecek ve taze tutacak iletişim, müşteri ilişkileri, sosyoloji, psikoloji ve algı yönetimi eğitimleri aldırın. Özellikle ‘’algı yönetimi’’ eğitimi olası bir Sosyal Medya Krizi’nde çok önemli olacaktır.
10- Ölçün: ‘’Ölçemediğin şeyi yönetmezsin’’ sözünü unutmayın. Yukarıdaki maddelerin tamamını uygulasınız bile, eğer Facebook sayfanızda ölçümleme yapmıyorsanız, nereye gideceğinizi bilemezsiniz. Engagement oranlarını ölçmek için Facebook Insights’ı kullanın.
Sosyalmedyacci’nin notu: Facebook sayfanız sizin kurumsal yüzünüz. Müşteriye iletmek istediğiniz mesajlarınız ve onlarla kuracağınız duygusal bağ için önemli bir alan. Onlara verdiğiniz değeri göstermeniz için müthiş bir fırsat…
Güzel bir makale olmuş.Ben ek olarak Edgerank'in dikkate alınması gerektiğini ve bunu yükseltmeye yönelik şeyler yapılması gerektiğini düşünüyorum
YanıtlaSilKesinlikle. Aslında yukarıdaki maddeleri uyguladığınızda Edgerankinizi de arttırmış oluyorsunuz.
YanıtlaSil