11 Ocak 2012 Çarşamba

Sosyal Medya’nın İnsan Kaynakları’na Adaptasyonu : Ama Nasıl?


İnsan Kaynakları’nın Sosyal Medya’ya adaptasyon hızı, diğer birimlerin Sosyal Medya’ya adaptasyon hızı düşünüldüğünde,kimilerine göre çok geridedir.

İnsan Kaynakları departmanının yalnızca bir prosedür ve kural birimi olarak düşünülmesi, bu birimi statükocu, yeniliklere açık olmayan, teknolojik ve bilişimde yaşanan gelişmeleri hayatına çok geç adapte eden ,adapte ederken de sancılı süreçler geçiren bir departman olarak algılanmasına sebep olmuştur.


Dünya genelinde, şirketlerin kurumsal bir Sosyal Medya Politika anlayışı oluşturmasına paralel olarak ,İnsan Kaynakları da üstüne düşen görevi hızla yapmaya başlamıştır.


Tüm bu tartışmalar şu soruyu tartışmaya açmaktadır.

İnsan Kaynakları, Sosyal Medya’dan Nasıl Faydalanmalı?

- Yammer ve Co-op: Bu sosyal ağlar şirket içinde etkileşimi arttırır. Şirket içindeki çalışanların birbirlerinin yaptıkları işten haberdar olması, departmanlar arasındaki etkileşime pozitif etki eder.

- Personelin online davranışlarının kurumsal kimliğe dayanıp dayanmadığını kontrol etmek için Sosyal Medya izleme araçları ile takip edilmesi (elbette sadece çalıştığı şirketin ismini açık bir şekilde ortaya koyan personele yapılmalıdır.) Aksi takdirde bu tutumun etik olup olmadığı tartışılacaktır.

- İnsan Kaynakları, personelinin Sosyal Medya’da sergilemesi gereken tavır hakkında öneri metni hazırlamalı ve bunu tüm personele duyurmalıdır.

- Linkedin : İşe alımlarda Linkedin ağından faydalanılması. Linkedin, diğer bir çok kariyer sitesine göre daha profesyonel ve kariyerleri çalışanları barındırmaktadır.

- Blog : Kurum Blog’u oluşturması ve her hafta bir yönetici veya konusunda yetkin olan bir personelden uzmanlık alanıyla ilgili içerik paylaşmasının rica edilmesi. Bu iş gönüllülük esasına göre yapılmalıdır. Örn ; Turkcell Blog

- İçerik Pazarlama: İçerik Pazarlama’da SEO ilgisi olan uzman bir kişinin işe alınması. İşe alınacak kişi adeta bir marka elçisi ( Brand Ambassador) gibi çalışmalı ve sektörle ilgili portallarda, forumlarda makaleler yazmalıdır. Küçük bloglar kurarak bazı anahtar kelimelere dayalı olarak makale yazmalı, bu makalelerde şirketin sitesine link vermeli veya gizli bir tanıtım yapmalıdır. Konuyla ilgili bilgi için bu yazıyı okumanızı tavsiye ediyorum. İçerik Pazarlama ( Content Marketing )önümüzdeki 10 seneye şekil verecek bir meslek olacak.

- Youtube, izlesene.com ve Uzman TV gibi popülerliği yüksek internet sitelerine işe alım süreciyle ilgili aydınlatıcı videolar konulabilir. Bu Kurumsal İtibar’ı arttıracak bir seçimdir.

- Bir emekli portalının oluşturulması : Alumni diye niteleyebileceğimiz , şirkete uzun seneler emek vermiş kişilerin şirketten tamamen kopmasını engellemek, bir aile algısı yaratmak için, gerektiğinde ise alumnilerin tecrübelerinden faydalanmak için eski çalışanlara bir Sosyal Medya Ağı hazırlanması.

- Online mecrada verdiğiniz işe alım ilanlarına,Twitter, Google+ ve Facebook paylaş butonları konulabilir. Böylece bu ilanı gören kişiler, bu profile uygun tanıdıklarına işi kolayca önerebilirler.

Sosyalmedyacci’nin notu : Nitelikli insan kaynağını şirkete kazandırmak, kurumsal bağlılığı arttırmak ,kurumsal itibarı kuvvetlendirmek neredeyse tüm İnsan Kaynakları birimlerinin birincil amacıdır. Bu hedefler doğrultusunda İnsan Kaynakları’nın Sosyal Medyaya adaptasyonu önemlidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder