Twitter’ın bir Sosyal Medya Pazarlama aracı olarak kullanılması, çoğu şirket için gelirleri arttırıcı rol oynuyor.
Fakat Twitter faydanızı maksimize etmeniz için uygulamanız gereken stratejiler neler? Aşağıda maddeleri sıralayalım:
1- ‘’@ Şirketinizin ismi’’ni kullanıcı adınız yapın :
En önemli maddeyi başa koyuyorum. Bazı şirketler Twitter hesapları için marka isimlerini değil, tamamen farklı bir isim kullanıyorlar. Bu durum Sosyal Medya stratejiniz için ölümcül olacaktır. Unutmayın ki sizi takip edenler kullanıcı adınızı yalnızca billboard veya dergilerde görmüyorlar, çoğu kişi Twitter’da isminizi aratıp takip etmeye başlıyor. Eğer sizin isminizi taşıyan iç ve dış piyasada birden fazla şirket varsa şu yöntemi uygulayın;
Chip dergisini ele alalım. Chip dergisi için uygun kullanıcı adı Chip Türkiye değil, Chip dergisi olmalıdır. Eğer sizinle aynı sektörde faaliyet göstermeyen fakat sizle aynı ismi taşıyan Türk veya yabancı uyruklu başka şirketler de varsa, sektörünüzü veya yaptığınız işi temsil edecek bir kullanıcı ismi seçin.
2- Kurumsal arka plan oluşturun : Yapılan araştırmalar ilk izlenimin 7 saniye içinde gerçekleştiğini söylüyor. Eğer bu durumu marka bazında ele alırsak, müşterilerinizi Twitter sayfanıza girdikten sonraki 7 saniyelik dilimde bu sayfanın gerçekten size ait olduğuna ikna etmeli, onları kurumsal kimliğinize inandırmalısınız. Bu yüzden Twitter arka planınızda logonuzu barındırın. Faaliyet gösterdiğiniz sektörle ilgili ayrıntılar veya revaçtaki ürünlerinizi içeren bir arka plan resmi de takipçilerinizi etkileyecektir.
3- İzleyin : Hakkınızda Twitter’da söylenen herşeyi bilmeniz, eğer elinizde işinizi kolaylaştıracak bir araç yoksa imkansızdır. Bu yüzden Twitter’da sizinle ilgili girilen her iletinden haberdar olmanız gerekir. Takip ile olası Sosyal Medya Krizlerinin önüne geçebilirsiniz, eğer hakkınızda girilen olumsuz bir ileti çok fazla paylaşılıp retweet alıyorsa küçük çapta bir Kurumsal İtibar Kriz vakası kapınız çalıyor demektir.
Burayı tıklayarak ücretsiz Twittter izleme araçlarına ulaşabilirsiniz. Twitter takip araçları dışında Twilert gibi bir alarm sistemini de mutlaka kullanın.
4- Profil kısmına özen gösterin : Sizin aslında kim olduğunuz hakkında bilgi sahibi olmak isteyen takipçileriniz için aşağıdaki maddeleri mutlaka içeren bir profil hazırlayın.
- Misyon ve vizyonunuz
- Kaç senedir, hangi sektör/sektörlerde faaliyet gösterdiğiniz
- Referanslarınız
- Müşteri memnuniyet politikanız
5- Kampanyalar: Twitter, Google+ ve Facebook ve Linkedin hesaplarınızı bağlayın. 4 sosyal ağda da farklı takipçileriniz olabilir. Girdiğiniz iletiler birden fazla hesabınızda göründüğünde diğer sosyal ağda da sizi takip veya ‘’like’’ etmeye başlayabilirler.
6- Herkesi Takip Etmeyin: Twitter’da çok fazla kişiyi takip etmeniz onların da sizi takip edeceği anlamına gelmez. Aklınızdan çıkartmamanız gereken keyword ‘’takipçi kalitesidir’’. Kaliteli bir takipçi, kalitesiz bir takipçiden daha değerlidir. Kalitesi düşük takipçi sadece çıkar için sizinle ilişki yürütür. Eğer ona kampanya, indirim gibi hizmetler sağlamazsanız retweet edilme ihtimaliniz düşüktür. İlişkilerinizi çıkara bağlamayın, marka fanatikleri yaratın. Onları bulmak için de yukarıdaki Twitter takip araçlarını kullanın.
7- Takipçilerinizi ödüllendirin: Kaliteli, hizmetinizle ilgilenen marka fanatikleri yaratmaya başladınız. Artık yapmanız gereken şey onları ödüllendirmek. Twitter Pazarlamada en önemli konulardan biri sizi takip eden bir kişiyi/kurumu, takibini bırakmaması için önlem almaktır. THY, Lufthansa ve daha birçok havayolu şirketinin uyguladığı sadakat programının Sosyal Medya’ya uyarlanmış hali onlara özel bilgilendirici yazılar, e-booklar göndermektir. Sıkı ve sizi sık sık retweetleyen takipçilerinize küçük promosyon ürünlerinizi gönderebilir, onlara verdiğiniz önemi gösterebilirsiniz.
8- Twitter Sosyal Medya Pazarlama Stratejisi Belirleyin : Yukarıdaki maddeler her ne kadar Twitter Pazarlama Stratejilerinin bir parçası olsa da, Twitter sürecini planlamadan yola koyulmayın. Herşey bir Twitter account’u açmak kadar kolay değil. Twitter stratejiniz diğer geleneksel pazarlama stratejilerinize ne oranda entegre edilecek, belirleyin.Mutlaka planlı hareket edin, sonradan üzülmeyin.
9- Onları Fahri Müşteri Yapın : Elinizde mükemmel bir müşteri kaynağı var. Ne istediğini bilen, sizi takip eden,sizi önemseyen, hizmetlerinizi tanıyan, ilerlemenizi isteyen. Onları neden fahri müşteri olarak kullanmıyorsunuz?
Yeni bir müşteri elde etmenin, halihazırdaki müşteriyi elde tutmaktan 5 kat daha fazla maliyeti olduğunu anımsayın. Sizi en çok retweet eden sadık takipçileri fahri müşteri olarak atayın ve onlara ulaştıracağınız form ile hizmetinizi denetlemelerini rica edin. Bunun karşılığında sektörünüze bağlı olarak ücretsiz hizmet verin.
Eğer bir fastfood zinciriyseniz, ücretsiz menüler,
Eğer bir otobüs firmasıysanız, ücretsiz biletler,
Eğer bir kozmetik şirketiyseniz, ücretsiz kozmetik ürünleri…
10- Anketler yapın : Aslında Twitter müşteri veya potansiye müşteri veritabanını oluşturmak için bir nimet. Geleneksel Pazar araştırması veya benchmark metodlarınıza ek olarak Twitter üzerinden anketler yapın. Veritabanı oluşturmak, potansiyel müşteri bilgisi almak için yararlı bir yol olacaktır.
Sosyalmedyacci’nin notu : Yalnızca Twitter değil, diğer Sosyal Medya ağları da online pazarlama için kritik önem arz etmeye başladı. Önleminizi alın, kendinizi geleceğe hazırlayın.
Fakat Twitter faydanızı maksimize etmeniz için uygulamanız gereken stratejiler neler? Aşağıda maddeleri sıralayalım:
1- ‘’@ Şirketinizin ismi’’ni kullanıcı adınız yapın :
En önemli maddeyi başa koyuyorum. Bazı şirketler Twitter hesapları için marka isimlerini değil, tamamen farklı bir isim kullanıyorlar. Bu durum Sosyal Medya stratejiniz için ölümcül olacaktır. Unutmayın ki sizi takip edenler kullanıcı adınızı yalnızca billboard veya dergilerde görmüyorlar, çoğu kişi Twitter’da isminizi aratıp takip etmeye başlıyor. Eğer sizin isminizi taşıyan iç ve dış piyasada birden fazla şirket varsa şu yöntemi uygulayın;
Chip dergisini ele alalım. Chip dergisi için uygun kullanıcı adı Chip Türkiye değil, Chip dergisi olmalıdır. Eğer sizinle aynı sektörde faaliyet göstermeyen fakat sizle aynı ismi taşıyan Türk veya yabancı uyruklu başka şirketler de varsa, sektörünüzü veya yaptığınız işi temsil edecek bir kullanıcı ismi seçin.
2- Kurumsal arka plan oluşturun : Yapılan araştırmalar ilk izlenimin 7 saniye içinde gerçekleştiğini söylüyor. Eğer bu durumu marka bazında ele alırsak, müşterilerinizi Twitter sayfanıza girdikten sonraki 7 saniyelik dilimde bu sayfanın gerçekten size ait olduğuna ikna etmeli, onları kurumsal kimliğinize inandırmalısınız. Bu yüzden Twitter arka planınızda logonuzu barındırın. Faaliyet gösterdiğiniz sektörle ilgili ayrıntılar veya revaçtaki ürünlerinizi içeren bir arka plan resmi de takipçilerinizi etkileyecektir.
3- İzleyin : Hakkınızda Twitter’da söylenen herşeyi bilmeniz, eğer elinizde işinizi kolaylaştıracak bir araç yoksa imkansızdır. Bu yüzden Twitter’da sizinle ilgili girilen her iletinden haberdar olmanız gerekir. Takip ile olası Sosyal Medya Krizlerinin önüne geçebilirsiniz, eğer hakkınızda girilen olumsuz bir ileti çok fazla paylaşılıp retweet alıyorsa küçük çapta bir Kurumsal İtibar Kriz vakası kapınız çalıyor demektir.
Burayı tıklayarak ücretsiz Twittter izleme araçlarına ulaşabilirsiniz. Twitter takip araçları dışında Twilert gibi bir alarm sistemini de mutlaka kullanın.
4- Profil kısmına özen gösterin : Sizin aslında kim olduğunuz hakkında bilgi sahibi olmak isteyen takipçileriniz için aşağıdaki maddeleri mutlaka içeren bir profil hazırlayın.
- Misyon ve vizyonunuz
- Kaç senedir, hangi sektör/sektörlerde faaliyet gösterdiğiniz
- Referanslarınız
- Müşteri memnuniyet politikanız
5- Kampanyalar: Twitter, Google+ ve Facebook ve Linkedin hesaplarınızı bağlayın. 4 sosyal ağda da farklı takipçileriniz olabilir. Girdiğiniz iletiler birden fazla hesabınızda göründüğünde diğer sosyal ağda da sizi takip veya ‘’like’’ etmeye başlayabilirler.
6- Herkesi Takip Etmeyin: Twitter’da çok fazla kişiyi takip etmeniz onların da sizi takip edeceği anlamına gelmez. Aklınızdan çıkartmamanız gereken keyword ‘’takipçi kalitesidir’’. Kaliteli bir takipçi, kalitesiz bir takipçiden daha değerlidir. Kalitesi düşük takipçi sadece çıkar için sizinle ilişki yürütür. Eğer ona kampanya, indirim gibi hizmetler sağlamazsanız retweet edilme ihtimaliniz düşüktür. İlişkilerinizi çıkara bağlamayın, marka fanatikleri yaratın. Onları bulmak için de yukarıdaki Twitter takip araçlarını kullanın.
7- Takipçilerinizi ödüllendirin: Kaliteli, hizmetinizle ilgilenen marka fanatikleri yaratmaya başladınız. Artık yapmanız gereken şey onları ödüllendirmek. Twitter Pazarlamada en önemli konulardan biri sizi takip eden bir kişiyi/kurumu, takibini bırakmaması için önlem almaktır. THY, Lufthansa ve daha birçok havayolu şirketinin uyguladığı sadakat programının Sosyal Medya’ya uyarlanmış hali onlara özel bilgilendirici yazılar, e-booklar göndermektir. Sıkı ve sizi sık sık retweetleyen takipçilerinize küçük promosyon ürünlerinizi gönderebilir, onlara verdiğiniz önemi gösterebilirsiniz.
8- Twitter Sosyal Medya Pazarlama Stratejisi Belirleyin : Yukarıdaki maddeler her ne kadar Twitter Pazarlama Stratejilerinin bir parçası olsa da, Twitter sürecini planlamadan yola koyulmayın. Herşey bir Twitter account’u açmak kadar kolay değil. Twitter stratejiniz diğer geleneksel pazarlama stratejilerinize ne oranda entegre edilecek, belirleyin.Mutlaka planlı hareket edin, sonradan üzülmeyin.
9- Onları Fahri Müşteri Yapın : Elinizde mükemmel bir müşteri kaynağı var. Ne istediğini bilen, sizi takip eden,sizi önemseyen, hizmetlerinizi tanıyan, ilerlemenizi isteyen. Onları neden fahri müşteri olarak kullanmıyorsunuz?
Yeni bir müşteri elde etmenin, halihazırdaki müşteriyi elde tutmaktan 5 kat daha fazla maliyeti olduğunu anımsayın. Sizi en çok retweet eden sadık takipçileri fahri müşteri olarak atayın ve onlara ulaştıracağınız form ile hizmetinizi denetlemelerini rica edin. Bunun karşılığında sektörünüze bağlı olarak ücretsiz hizmet verin.
Eğer bir fastfood zinciriyseniz, ücretsiz menüler,
Eğer bir otobüs firmasıysanız, ücretsiz biletler,
Eğer bir kozmetik şirketiyseniz, ücretsiz kozmetik ürünleri…
10- Anketler yapın : Aslında Twitter müşteri veya potansiye müşteri veritabanını oluşturmak için bir nimet. Geleneksel Pazar araştırması veya benchmark metodlarınıza ek olarak Twitter üzerinden anketler yapın. Veritabanı oluşturmak, potansiyel müşteri bilgisi almak için yararlı bir yol olacaktır.
Sosyalmedyacci’nin notu : Yalnızca Twitter değil, diğer Sosyal Medya ağları da online pazarlama için kritik önem arz etmeye başladı. Önleminizi alın, kendinizi geleceğe hazırlayın.
Twitter sayfanızı follow etmiş olmama rağmen sayfanızda ki yazıları okurken o mavi kuş sürekli uçup durmasa...
YanıtlaSilMerhaba Melis Hanım,
YanıtlaSilGörüşünüz için teşekkürler.
2 ay daha bu şekilde devam edecek.
Daha sonra twitter kuşu sayfadan kalkacak.
Tekrar teşekkür ederim.
İyi günler...