Blogcuların resimlerini upload ettikleri, kullanıcıların çektikleri resimleri yaymalarını sağlayan Sosyal Medya sitesi Flickr’ı bildiğiniz gibi 2005 yılında, yani piyasaya çıkışından çok kısa bir süre sonra Yahoo satın aldı ve bu stratejiyle Google’ın pazarı domine etmeye başladığı yıllarda rahat bir nefes aldı.
Yahoo, resim üzerine kurulu Sosyal Medya sitesini revize ederek mükemmel bir konuma getirdi ve siteye 2011 Ağustos itibariyle 6 milyon’un üzerinde resim yüklendi. Yahoo’nun 2011 Haziran ayı itibariyle son açıkladığı istatistiğe göre kayıtlı Flickr kullanıcı sayısı 51 milyonu aştı. Peki, bu kadar çok kişinin bulunduğu, yükledikleri resimlere yorum yaptıkları, çeşitli resim grupları oluşturdukları Flickr bir pazarlama aracı olarak nasıl kullanılabilir?
1- Yüksek kaliteli resimleri upload edin : Yükleyeceğiniz resimlerin arama motorlarında da görüneceğini unutmayın. Yüklediğiniz resimler itibarınızın bir parçası olacağı için yüksek çözünürlükte resimler gönderin. Profesyonel bir işe ihtiyacınız olmasa da Panasonic Lumix, Nikon, Canon, Sony Cybershot gibi markaların yeni jenerasyon cihazları yeterli olacaktır.
Yahoo, resim üzerine kurulu Sosyal Medya sitesini revize ederek mükemmel bir konuma getirdi ve siteye 2011 Ağustos itibariyle 6 milyon’un üzerinde resim yüklendi. Yahoo’nun 2011 Haziran ayı itibariyle son açıkladığı istatistiğe göre kayıtlı Flickr kullanıcı sayısı 51 milyonu aştı. Peki, bu kadar çok kişinin bulunduğu, yükledikleri resimlere yorum yaptıkları, çeşitli resim grupları oluşturdukları Flickr bir pazarlama aracı olarak nasıl kullanılabilir?
1- Yüksek kaliteli resimleri upload edin : Yükleyeceğiniz resimlerin arama motorlarında da görüneceğini unutmayın. Yüklediğiniz resimler itibarınızın bir parçası olacağı için yüksek çözünürlükte resimler gönderin. Profesyonel bir işe ihtiyacınız olmasa da Panasonic Lumix, Nikon, Canon, Sony Cybershot gibi markaların yeni jenerasyon cihazları yeterli olacaktır.
2- Kullanıcı adınızda şirketinizin ismini değil, faaliyet gösterdiğiniz sektörle ilgili bir isim kullanın. Örn; kestane şekeri üreticisiyseniz, kestaneşekeri,kestaneşekerim gibi isimler kullanın. Markanızın ismiyle resim yüklemeniz özellikle büyük bir şirketseniz ‘’ticari faaliyet’’ diye algınabilir ve hesabınızın silinmesine neden olabilir.
3- Flickr içi optimizasyon: Resimleri yüklerken resimleri arama motorlarının da bulması için Flickr 3 optimizasyon şansı veriyor. Bunlar; resim başlığı (title), tanım(description) ve etiketler(tags).
Resim başlığında , tanımlarınızda ve etiketlerinizde mümkün olduğunca arama motorlarında çıkmak istediğiniz anahtar kelimeleri kullanın. Bunun için Google veya Yahoo anahtar kelime aracını kullanabilirsiniz.
Uç bir örnek verelim:
Bursa’da kestane şekeri üretiyorsunuz ve güvendiğiniz bir markanız var. Flickr’da çektiğiniz kestane şekerlerinin resimlerini yüklüyorsunuz. Belki sofralardaki görüntüsünü, belki kestane şekerinizi birisi yerken çekilen resmi, paketlenmiş halini, nasıl yapıldığına dair bir resmi. Çektiğiniz resimlerde markanızın logosunun yer almasına özen gösterin.
Öncelikle,anahtar kelimeleriniz için kestane şekeri ile ilgili Google’da hangi aramaların yapıldığına göz atalım :
‘’Kestane şekeri yapımı’’ anahtar kelimesinden yola çıktığınız varsayımı altında, kestane şekeri tarifinin yapımını fotoğraflayın ve optimizasyonu şu şekilde yapın:
Title(Başlık) : Kestane şekeri nasıl yapılır?
Description(Tanım) : Kestane şekerinin nasıl yapılır? sorusunun cevabını resimledim.
Metatags(Etiketler) : Kestaneşekeri, kestane şekeri tarifi,kestane şekeri nasıl yapılır,kestane şekeri yapılışı
4- Yorum yapın ,katılımcı olun, gruplar kurun : Konunuzla ilgili resim gruplarına kayıt olup, resimlerinizi gruplarda paylaşın ve siz de bir grup kurun,katılımcı sayınızı arttırmanın yollarını arayın.Kestane şekeri örneği için Flickrda kestane şekeri ile ilgili olan tüm resimleri kendi grbunuzun bünyesinde toplamaya çalışın. Havacılık sektöründe faaliyet gösteriyorsanız uçaklarınızın, kabin ekibinizin veya sosyal organizasyonlarınızın resimlerini paylaşın.
Sosyalmedyacci’nin notu : Yahoo, Flickr’ın bir pazarlama aracı olarak kullanılmasına karşı. Zaten kullanıcı sözleşmesinde ticari faaliyetler amacıyla kullanılamayacağına dair bir ifade var. Son gelen bilgilere göre; Flickr, yalnızca pazarlama faaliyetleri için Flickr’ı kullanan kullanıcıları hızla tespit etmeye başladı ve hesaplarını siliyor. Tabiiki böyle bir durumla karşılaşmanız marka itibarınız için ölümcül olur.
Siz siz olun kaş yapayım derken göz çıkarmayın… Flickr’da sürekli web sitenize linkler vermeyin veya bariz şekilde bu ortamda marka savunuculuğu yapmayın. Resim yorumlarınızda reklamınızı yapacak sözcüklerden kaçının.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder