Toyota’ya bağlı Denso markası tarafından otomobil endüstrisinde kullanılmak üzere ilk defa 1994’te kullanılmaya başlanan QR kodlar, mobil cihazların kullanım oranının artmasıyla diğer sektörlerde de yaygınlaşmaya başladı. Türkiye’deki kullanım alanı henüz yaygın olmayan, hatta çoğu kişinin haberdar dahi olmadığı QR kodların önümüzdeki 5 yıl içinde daha çok hayatımıza gireceğini söyleyebiliriz.
En yalın haliyle QR kod, şifrelenmiş bir görseldir. Telefonunuzun dijital kamerası bu görsele odaklandıktan sonra sizi bir web site adresine, e-posta adresine, facebook like sayfasına, twitter sayfasına, kısaca bir ‘’URL’’ ye sahip her alana götürebilir. Aşağıdaki videoya göz atalım;
Henüz çok da yaygın değilken, QR kodu bir Sosyal Medya Pazarlama kampanyasına dönüştürecek birkaç şirketten, belki de ilk kişilerden biri siz olabilirsiniz. Ama Nasıl?
1- Bir QR kod oluşturun: QR(Quick Response) kod oluşturmak için birçok ücretsiz servis mevcut. Bu servislerden bazıları;
https://bitly.com/ : Kısa linkinizi ‘’shorten’’ tuşuyla oluşturduktan sonra, araç çubuğuna kısa linkinizi kopyalayın,bu linkin yanına + işareti koyun, enter tuşuna basın. Sağ tarafta QR görseliniz oluşacaktır. Bu görseli .jpg olarak kaydedebilirsiniz.
http://www.qrhacker.com/ : QRhacker oluşturduğunuz QR kodu özelleştirmenize ve kodun içine logonuzu koymanıza izin veriyor.
http://www.customqrcodes.com/ : Bu sitedeki servis ücretli fakat çok daha profesyonel çalışmalara imkan tanıyor. Customqrcodes.com, sipariş usulü çalışan ve referansları kuvvetli olan bir danışmanlık şirketi. Customqrcodes.com kurumsal kimliğinizi yansıtacak başarılı bir çalışmaya imza atabilir.
2-Oluşturduğunuz kodu deneyin: Bu kodların okunması için Android market veya Apple Store’da yer alan bir uygulmaya ihtiyacınız var. Android cihazlar için QR Droid, Apple Iphone için de QR Code Reader and Scanner işinizi görecektir. Programı yükledikten sonra, Bitly.com ile oluşturulmuş Sosyalmedyacci’nin aşağıda yer alan QR kodunu deneyebilirsiniz.
3- Billboard vb. mecralarda merak uyandıran görseller hazırlayın : Calvin Klein’ın yaptığı uygulma takdiri hak ediyor. ‘’ Sansürden kurtar’’ yazısının altındaki şifreli görseli okuttuğunuzda Calvin Klein’ın televizyonlarda dönen reklamı boy gösteriyor.
Siz de bu şekilde bir uygulamayla dikkat çekebilirsiniz…
- Yazarsanız kitabınızın tanıtımını billboarda astığınız QR code ile merak uyandırarak,
- Fast-food zinciriyseniz, billboarddaki QR kodu okutan herkese indirim kuponu vererek,
- Gıda ürünleri satıcısıysanız QR kodu okutan herkese, adımlık bir mesafeye kurdurttuğunuz standdaki ürünlerinizi ücretsiz vererek…
Neden olmasın?
3-Promosyon malzemelerinizin veya ürünlerinizin üstünü QR kodlayın: Promosyon malzemelerinizin (örn;kupa) üstüne yerleştirdiğiniz kodlar web sitenize veya Twitter adresinize yönlendirebilinir. Tüketicilere sattığınız ürünlerin üstüne yerleştirdiğiniz QR kodlar ise Youtube’da yer alan ürününüzle ilgili bir tanıtım videosuna yönlendirebilinir.
4- Broşür, flyer vb. malzemelerinizi QR kodlayın: Broşür ve Flyerlarınız üzerine koyacağınız QR kodla müşterilerinizi Google Mapsteki konumunuza yönlendirebilir, nerede olduğunuzu anlamalarına yardımcı olabilirsiniz. Özellikle web ve online işlerle uğraşan şirketlerin kendini tanıtması ve fark yaratması için bu metod çılgınca olacaktır.
5-Kartvizitinizi QR kodlayın: Kartvizitinizi QR kodla işyeri adresiniz, telefonunuz, Twitter sayfanız, Facebook veya Google+ profilinize yönlendirebilir, hatta aşağıdaki gibi bunların hepsini tek bir kodla sağlayabilirsiniz.
Özellikle teknoloji, web tasarım, sosyal medya veya dijital pazarlama ile uğraşan kişi veya şirketler için fark yaratacak bir çalışma olacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder