Sosyal medya nedir'i incelemeden önce bir öninceleme yapmak gerekiyor.Yeni dünya düzeni, globalleşme kavramını da beraberinde getirdi. Globalleşme, yani Türkçeye küreselleşme olarak çevrilen kavram hakkında çeşitli tanımlamalar yapıldı.
Globalleşme'nin 2012 yılı için alacağı tanım hakkındaki düşüncem şu şekilde ;
Sınırların kaybolduğu dünyada tüm süreçlerin entegrasyona gireceği, sosyal ve politik anlamda tekdüzeleşen dünyanın sosyal medyaya sıkı sıkı bağlanacağı, üst yönetimden tüketici ve/veya vatandaşa giden değil, alt tabakadan (tüketici ve/veya vatandaş) üst yönetime giden bir yapının hakim olacağı bilişim, etkileşim ve sosyal paylaşım çağı.
Sınırların kaybolduğu dünyada tüm süreçlerin entegrasyona gireceği, sosyal ve politik anlamda tekdüzeleşen dünyanın sosyal medyaya sıkı sıkı bağlanacağı, üst yönetimden tüketici ve/veya vatandaşa giden değil, alt tabakadan (tüketici ve/veya vatandaş) üst yönetime giden bir yapının hakim olacağı bilişim, etkileşim ve sosyal paylaşım çağı.
Bu tanımda bulunan son cümle aslında ‘’sosyal medya nedir’’ sorusuna da yanıt veriyor. (üst yönetimden tüketici veya vatandaşa giden değil, alt tabakadan üst yönetime giden bir yapının hakim olacağı bilişim çağı.)
Sosyal medya aslında tanım olarak dünyanın aldığı yeni düzen bilişim çağını ifade ediyor.
Artık üst yönetimin alt tabakayı yönettiği bir düzen yerine, alt tabakanın üst yönetimi denetlediği, uyardığı ve sürekli geliştirmeye çalıştığı, bu yüzden düzgün yönetim için alt tabakanın sürekli izlenmesi gerektiği bir düzen. Tek taraflı iletişim yerine etkileşim sonucunda dünyanın yeniden şekillenmek zorunda kalması gerçeği.
Böyle bir süreç elbette sadece demokrasinin tam anlamıyla işlediği ülke ve ekonomilerde var olacaktır.
Bu tanım dışında ‘’sosyal medya nedir?’’ kavramına dünya genelinde nasıl yaklaşıldığına bakalım :
Tanım 1) Sosyal medya, kullanıcılarına karşılıklı paylaşım imkanı sağlayan, kullanıcılarının kişisel veya gruplar içinde medya içeriği oluşturmasına imkan veren dijital medya ve teknolojilerdir. (Referans : „Creative Commons Attribution/Share Alike“ )
Tanım 2) En basit tabiriyle sosyal medya; haber, içerik ve bilgiyi paylaşma, okuma ve keşfetme alışkanlıklarının değişimesidir. Sosyal medya, sosyoloji ve teknolojinin aynı potada erimesi, iletişim şeklinin monolog düzenden ( bir kişiden çok kişiye ), diyalog düzene ( çok kişiden çok kişiye ) geçişidir. (Referans: www.webpronews.com)
Tanım 3) Sosyal medya ; bireylerin içerik, profil, fikir, bakış açısı, ve algı biçimlerini paylaşmak için kullandıkları çevrimiçi araçlardır ki bu araçlar etkileşim ve sohbeti kolaylaştırır. Bu tanıma mesaj tahtaları (message boards), podcastler (dijital medya dosyalarının mobil cihaz ya da bilgisayarlarda oynatılmak üzere online beslemeler yoluyla dağıtılma biçimi), mikrobloglar, ağlar, topluluklar, wikiler ve bookmarklar (yer imleri) girer. (Referans : Brian Solis’in tanımları).
Globalleşme ve sosyal medyanın muazzam entegrasyonuyla akıllı şehirlerin, dijital ülkelerin dünyayı revize edeceği yeni düzen sonucunda, sosyal medyanın önemini kavrayamayan şirket ve kurumlar rekabet avantajını kaybedecek ve iflaslarını açıklayacaklar.
Aynı durum tabii devletler ve ekonomileri için de geçerli…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder