21 Mart 2012 Çarşamba

İçerik Pazarlama Yeni Medyayı Neden Şekillendirecek?

Geçtiğimiz günlerde Vuslat Doğan Sabancı yeni medyanın içerik üzerine şekilleneceğini belirtti. Örnek olarak da manşetlerin okurlarla birlikte atılmaya başlanmasını gösterdi. 

Gerçek olan şu ki, medya devleri dahi artık okuyucularını içerik oluşturmaya teşvik ediyor, çünkü onlar için de rekabet üst düzeyde. Bu konuya ilişkin Hürriyet’in yazarkafe servisini örnek verebiliriz.Sistem şu şekilde işliyor: Blog sahipleri, yazdıkları içerikleri yazarkafe’ye gönderiyor , böylece günlük yüzlerce ziyaretçi alan yazarkafe servisinde içeriklerinin görüntülenmesi sağlıyorlar. Editörler, içerikleri beğendikleri takdirde Hürriyet’in web sayfasında yayınlıyor ve bir win-win durumu oluşuyor. Aynı şekilde hürriyet’in, spor sayfasında futbol maçlarının hemen ardından futbolseverlerin attıkları enteresan twitlere yer verdiği gözünüze çarpıyordur. Başka birçok medya şirketi de aynı uygulamaları yavaş yavaş yapmaya başladılar. 

Peki, okuyucudan düzenin içine girerek, aktif rol alması neden bekleniyor?

1- Medyada rekabet yükseliyor, çünkü bilgi akışı çok hızlı, haberlere anlık olarak her yerden ulaşılabiliyor. Twitter’ı monitor eden bir kişi, haber ajanslarından çok daha önce bir haber hakkında bilgiye sahip olabilir. Nitekim, Whitney Houston’ın öldüğüne dair ilk bilgiyi Twitter’da bir kullanıcı paylaşmıştı. Birçok blog, muazzam okuyucu rakamlarına ulaşmaya başladı ve açılan her blog medya devlerinin pastasından küçük bir parça koparıyor.

2- Sosyal Medya ile birlikte engagement kavramı giderek önem kazanmaya başladı. Bu yüzden medya devleri okuyucularını etkileşime davet ediyor ve onlara kendi yayınlarında aktif roller veriyorlar.

3- Bilginin ve haberlerin online mecralarda oluşması ve takip edilmesi, medya şirketlerinin işini kolaylaştırıyor, çünkü internetteki bilginin maliyeti, yazılı bilginin maliyetinden çok daha düşük. İnternetteki  stok maliyet neredeyse yalnızca hosting servisiniz, bu da fazla tutmuyor.Bu yüzden medya şirketleri de kendilerini online ve sosyal mecralara transfer ediyorlar.

4- Bilgi online ortama taşındı ve bunu bir şekilde okuyucu istedi. Tüketici, medya şirketleri için okuyucu anlamına geliyor ve düşünün ki zamanla tüm müşterileriniz online ortama taşınıyor. 

Önceden reklamlar gazete, dergi gibi yazılı basın araçları ile tüketiciye ulaşıyordu. Artık reklamlar internet sitelerinin bannerlarında, pop-uplarında, haber aralarında yer alıyor. Bu reklamların para etmesi için o sitenin değerli olması lazım. O sitenin değerli olması için de sürekli güncellenen içeriğe sahip olması lazım. Sürekli güncellenen içerik sadece demirbaş yazarlar ile olmuyor, o yüzden siz, ben, Fatma, Ali, kısaca eli klavye tutan, belli bir konu hakkında bir şeyler yazabilen herkesin emeğine ihtiyaç duyuluyor.

5- Arama motoru optimizasyonu(SEO) medya şirketlerinin ihmal edemeyeceği bir durum. İlgili haberlerin arama motorunda ilk sıralarda çıkması için haber sağlayıcılara güncel ve okuyucuyu sitede tutan içerik gerekiyor. Nitekim, Google’ın bir içeriği ilk sıralarda çıkarması, o sitenin güncelleme sıklığı, sitede geçirilen ortalama süre ve Google’da indeksli sayfa sayısı gibi faktörlere bağlı.
Bu maddelerden ortaya çıkan şu ki içerik artık para ediyor. 

Doğan Grubu, bunun farkına çoktan vardı ve mükemmel bir stratejiyle okuyucuları oyunun içine dahil etmeye başladı. Amerika ve Avrupa’da bulunan birçok internet sitesi, yazarlar ve reklamverenleri buluşturan havuzlar oluşturuyor. Reklamveren (bir şirket, haber sitesi,blog vb. olabilir), hangi konu hakkında içeriğe ihtiyacı olduğunu belirtiyor ve açık ihaleye açıyor. Siteye kaydolan yazarlar ise ilgili fiyattan içerik hazırlamak için teklifi kabul ediyorlar. SEO’ya uygun içerik(içerik pazarlaması) hazırlayan yazarlar daha fazla para kazanıyor.Textbroker sitesi bu sitelerin en ünlü örneklerinden. Türkiye’de de yakın bir gelecekte örneklerini göreceğiz.

SosyalMedyacci’nin Notu: Sonuç olarak, yeni medya düzeninin, bazılarının iddia ettiği gibi yalnızca sosyal medyadan ibaret olmadığını söyleyebiliriz. İçerik ve veri, yeni medya düzeninde söz sahibi diğer unsurlar olacak. Yeni Medya Düzenini SEO, sosyal medya, içerik ve data(veri) olarak özetleyebiliriz.
Vuslat Doğan Sabancı’nın, geçtiğimiz günlerde İzmir Ticaret Borsa’sının 120. Yıl kutlamasında yeni medya düzenine ilişkin sarfettiği sözcüklerle konuyu noktalayalım. Çünkü çok şey anlatıyor:

"Bu yeni düzende her geçen gün, ‘Eskiyi çöp tenekesine atın. Yeni bir şeyler var’ anlayışı hakim oluyor. Nedir bu yeni düzen? İzmir’in yeni kapıcıları gazeteci değiller.Televizyoncu veya radyocu da değiller. Film çekmiyorlar. Ama onlar da bu yeni medya düzeninin parçası durumundalar. Çünkü kullandıkları araç, yeni medya düzeninin altyapısıdır. Çünkü hepimiz bu ortak otoyolu kullanıyoruz. İnternet denilen devasa ana caddelerde geziniyoruz. İşte bu durum, çağımız yeni medya düzeninin birinci gerçeğini anlatıyor: Hepimiz bu yeni düzenin birer aktörüyüz" 

***Not: Vuslat Sabancı, ‘’İzmir’in yeni kapıcıları’’ ile e-kapıcı sitesini kuran kişilerin marifetli bir iş yapmalarına ve yeni bir fikri yoktan var etmelerine atıf yapıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder