16 Mart 2012 Cuma

Twitter’da Konuyu Trend Yapmak İçin 3 Hastalıklı Adım

Aşağıda okuyacağınız yöntemler fazlasıyla çılgın olabilir, hatta bu yöntemlerle oluşturulan twitlerin yayılma sınırlarını çizmek pek mümkün görünmüyor.  

Öncelikle belirtmek isterim ki aşağıdaki model bir öneri modeli değildir. 
Uygulandığı takdirde, hukuki sorunlar oluşturabilir. 

Paylaşılan yöntemler  herkesin bir medya gücü oluşturabileceğine kanıt niteliği taşımaktadır. Şüphesiz bu yöntemler, iyi niyetle, öneğin; sosyal sorumluluk faaliyetlerine katılım arttırmak gibi, ya da kötü niyetlerle,örneğin;bir markanın imajını zedelemek gibi, kullanılabilir. Bu yazıyı yazmamdaki amaç, daha önce bir çok yazımda paylaştığım ‘’sosyal medya krizleri’’ için şirketlerin hazırlıklı olması gerektiği  senaryosunu desteklemektedir. Yine, aynı şekilde sosyal medyanın ne olduğuna dair tanımımda; sosyal medya nedir sorusunu şu şekilde cevaplamıştım.

‘’Artık üst yönetimin alt tabakayı yönettiği bir düzen yerine, alt tabakanın üst yönetimi denetlediği, uyardığı ve sürekli geliştirmeye çalıştığı, bu yüzden düzgün yönetim için alt tabakanın sürekli izlenmesi gerektiği bir düzen. Tek taraflı iletişim yerine etkileşim sonucunda dünyanın yeniden şekillenmek zorunda kalması gerçeği.’’

Twitter, bildiğimiz gibi ‘’follow’’ ve ‘’unfollow’’ mantığıyla çalışıyor. Ne kadar çok ve kaliteli takipçiniz varsa, dikkat çekici bir twitinizin yayılma imkanı da o kadar fazla.

Etkileşim ve paylaşım çağı olan Sosyal Medya dünyasına gelince…

Memnun edilmeyen bir müşterinin müşteri ilişkilerini aramak yerine ilgili şirkete twit atıp, beklemeye koyulması, şikayet sitelerinin ilk başvuru merkezi olarak tercih edilmesi aslında büyük çoğu firma için büyük kabus… 

Online mecrada negatif viral pazarlamanın ciddiyeti şunu gösteriyor: Müşteriyi dinleyin, onar değer verin, iletişim kurun, memnun edin…  Neden mi? Çünkü her müşteri artık potansiyel bir medya gücü oluşturuyor. 

Müşterilerin sosyal medyayı kullanarak hakkınızda negatif kampanya başlatmaları ve organize olmaları Twitter sayesinde çok kolay. Pozitif düşündüğümüzde, sosyal sorumluluk adına örgütlenmeleri de…  Aşağıdaki adımları inceleyelim:

*** İncelemede halihazırdaki trend konu: ‘’DEF’’
      Trend olması istenilen konu: XYZ olarak geçecektir.

1. Fake Twit: Evet, sahte twit atmak, hem de bunun ilgi çekici olması fazla marifet gerektirmiyor.
Örnek twit: ‘’A şirketi B şirketini satın alıyor’’. Demek istediğim dünyanın en büyük şirketlerinin birbirini satın aldığına dair bir twit

2. Fake Twite rakamsal veri eklemek:

''A şirketi B şirketini 600 milyar dolara satın alıyor''.

3. Fake referans sunmak: İnandırıcı olması için güvenilir bir haber sitesinin satın almadığı bir domain uzantısının alınması ve ilgili haber sitesinin şablonunun benzerinin tasarlanıp bu konu hakkında bir makale yazılması. Makalenin yazıldığı linkin twitte referans olarak sunulması.

4. Twitin atılması: Bu aşamalardan sonra twit şu hali alacaktır.

#DEF  A şirketi B şirketini 600 milyar dolara satın alıyor #XYZ  referans:www.referanssiteadi.uzantı

SosyalMedyacci’nin Notu: Bu örnek sosyal medyanın gücünü küçümseyen herkesi ilgilendirmektedir. Sizi gelecekte çok daha kötü senaryolar bekleyebilir. Planlı olun…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder