15 Mart 2012 Perşembe

Sosyal Medya Optimizasyonu İçin 23 İpucu

Sosyal medya optimizasyonunun arama motoru optimizasyonu ile kıyaslanmaya başladığını biliyor muydunuz?

Dünyanın önde gelen seo blogları bu konuyu tartışmaya başladı. Google ve Bing’in giderek sosyalleşmesi arama motoru robotlarının ilgisini sosyal medyaya kaydırıyor. Sosyal medya araçlarını kullanarak google’da ilk sıralara terfi etmek giderek kolaylaşıyor. SMO ve SEO arasındaki rekabet her ne kadar tartışılsa da, her ikisinin de birbiriyle iç içe olduğunu unutmamak lazım. Aşağıdaki yöntemleri kullanarak smo operasyonunuzda sağlam adımlar atabilirsiniz.

1- Twitter’da profil resminizin adını anahtar kelimenizle değiştirin.

2- Twitter’daki profilinizde web sitenizin urlsini açıkça yazın.( http://www.websiteadınız.com/)

3- Gönderdiğiniz twitlerde anahtar kelimenizi hashtagleyin.Örneğin; ‘’insan kaynakları’’ hakkında bir yazı yazdıysanız ve twit atıyorsanız, twitin başına,  #insan kaynakları yazın (bu durum, twitter searchte insan kaynakları diye arama yapıldığında twitlerinizin görünmesini sağlar)

4- Twitter profilinizde anahtar kelimenizi sıkça kullanın. Özellikle ilk cümlenizde ve son cümlenizde anahtar kelimelerinizi kullanın.

5- Linkedin profilinde adınızın bulunduğu kısmı düzenleye gelin ve soyisminizin yanına yaptığınız işi veya aramalarda üst sıralarda çıkmak istediğiniz kelimeyi şu şekilde yazın: Örneğin; Özenç Kılıçcıoğlu | İnsan Kaynakları Uzmanı

6- Linkedin’de ‘’web siteleri kısmına’’ blogunuzun ya da web sitenizin url’sini koymayı unutmayın. Eğer yalnızca bir tane web siteniz varsa, bu web sitesinin farklı sayfalarının url’lerini size ayrılmış  3 farklı web sitesi alanına yerleştirin.

7- Linkedin’de ‘’şu anda’’ ve ‘’eski’’ kısımlarında anahtar kelimenizi bir şekilde mutlaka bulundurun.

8- Linkedin’de hakkınızda kısmının (özet kısmı), özellikle başında ve sonunda olmak üzere anahtar kelimelerinizi kullanın.

9- Linkedin’de ‘’ilgi alanları’’ kısmına anahtar kelimelerinizi yazın, fakat aynı kelimeleri tekrar ederek spam yapmayın.

Olması gereken     :İnsan kaynakları, bowling, insan kaynakları yönetimi

Olmaması gereken : İnsan kaynakları,insan kaynakları yönetimi,sağlık sektöründe insan kaynakları,insan kaynakları için sosyal medya…

10- Linkedin profilinizde twitter hesabınızı bulundurun, facebook sayfanızda twitter hesabınızın reklamını yapın. Twitter’dan Linkedin profilinize yönlendirin, yer aldığınız tüm sosyal ağlarda çapraz linkleme ve reklam yapın, böylece çapraz trafik yaratın.

11- Blog yazarıysanız paylaş butonlarını mutlaka bulundurun. Mümkünse profesyonel görünümlü eklentileri kullanın. Örnek liste;





12- Google+’ı zamanınız varsa kullanın ve çevre yaratın, giderek yaygınlaşıyor.

13- Pinterest’te profil oluşturun, blogunuzun veya web siteniz üzerinden pinterest hesabınıza yönlendirme yapın.

14- Linkedin’de konunuzla ilgili gruplara katılın, aktif olarak tartışmalarda yer alın, yazılarınızı düşünceleriniz paylaşın, başkalarının yazılarını okuyun, çok şey öğrenebilirsiniz. Kimse mükemmel değildir.

15- Konuk yazarlık yapın ve konunuzla ilgili bloglarda bir makalenizin yayınlanması için teklif gönderin, karşılık olarak backlink isteyin. Örneğin her hafta bir yazı gönderebilirsiniz ve birden fazla backlink alabilirsiniz.

16- Diigo, Spurl, Mister-Wong gibi sosyal imleme sitelerinde profil yaratın ve sitenizin backlinkini bırakın.(Google muhtemelen, aktif olan ve farklı iplerden yaratılan hesaplardaki backlinklere önem veriyordur). Aşağıdaki siteler, diğer sosyal imleme sitelerinden farklı olarak, backlink verme özelliğine sahip.




17- Twitter’da anahtar kelimenizin geçtiği twitler atın. Google’da arama yaptığınızda bazı twitter hesaplarının ilk sıralarda görüntülendiğini fark edersiniz, yukarıda bahsettiğim tüm twitter optimizasyonları yapsanız bile twitleriniz ile anahtar kelime uyumunuzun önemli olması kuvvetle muhtemel.

18- RSS, başta içerik üreten sosyal medya siteleri olmak üzere, çoğu site için hayati önem sahip. Sitenin takibini kolaylaştıran her şey size artı puan kazandırır. Sitenizin rss beslemesini rss dizinlerine ekleyin.  Backlink için değişik bir yöntem. Aşağıdaki listeden RSS dizinlerine ulaşabilirsiniz.


19- Faydalı içerik üretin. Yazdıklarınız okunmaya değerse ve fayda sağlıyorsa başkaları yazınızı çekinmeden referans olarak gösterir. Blogunuzda faydalı içeriklere yer verin.

20- Infografikler ile backlink kazanmak belki de yeni yeni gündeme gelen bir konu. Sosyal medyada sıkça görmeye alıştığımız infographler insanların gerçekten ilgisini çekiyor ve sitede geçirilen süreyi arttırıyor. İngilizceniz biraz iyiyse, biraz da görsellikte estetik kaygı taşıyorsanız infografiklerinizi oluşturabilirsiniz. 

Topsy, social mention ve google trends gibi ücretsiz araçları kullanıp istatistiksel bilgiler içeren veriler elde edebilirsiniz. Daha sonra bu rakamlarla infographicler yaratabilirsiniz. Örneğin; bankaların sosyal medyadaki durumlarını (fan sayısı,bilinirlik,sentiment analizi) bu araçlarla öğrenebilirsiniz. Daha sonra edindiğiniz rakamsal bilgilerle grafikler yaratabilirsiniz. Kolay bir şekilde infograph yaratmak için aşağıdaki liste işinize yarayacaktır.






Tabii ki excel’i ya da powerpointi de mükemmel 3D grafikler,chartlar oluşturmak için kullanabilirsiniz.

Yarattığınız infographicleri visual.ly gibi sitelere koyabilirsiniz. Eğer iyi bir veri sunduysanız insanlar infographlerinizi ‘’embed code’’ ile kendi sitelerinde paylaşacaktır. Bu doğal backlink anlamına geliyor.

21- Kısa ve bilgilendirici e-booklar oluşturun. Bu e-bookları sitenizde yayınlayın. Scribd, dökümanlarınızı sitenizde yayınlamanız için ‘’embed code’’ veriyor. Kullanabilirsiniz. Aşağıda scribd’i, blogger için nasıl kullanabileceğinize dair bir video var. ‘’Embed code’’ mantığıyla çalıştığı için yalnızca blogger’ı değil, çoğuı platformu destekliyor.



22- Sektörünüzle ilgili veya uzmanlık alanınızla ilgili yüksek kalitede çekilmiş videoları Youtube’a ekleyin. İlgili anahtar kelimede ilk sıralarda gelmesi için, description,başlık ve etiket kısımlarınıza anahtar kelimelerinizi yerleştirin. Reelseo’nun youtube optimizasyonu videosunu aşağıda izleyelim.


23- Engagement’ı ödüllendirin. Twitter ve Facebook fanlarınızdan en aktif katılımcıları ödüllendirmeyi ihmal etmeyin. Örneğin; bir restoran ya da cafe zinciriyseniz, en aktif katılımcılara ücretsiz menüler verebilirsiniz.

SosyalMedyacci'nin Notu: SEO ve SEM'den sonra SMO'ya merhaba diyen world wide web(www)'in sıradaki ''S'' si sizce ne olacak?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder