24 Mart 2012 Cumartesi

Sosyal Medyada Başarılı Olmak İçin 101 İpucu

1- Sosyal Medyanın Ne Olduğunu İyi Kavrayın.

2- Hedeflerinizi Belirleyin.

3- Hedeflerinize Nasıl Ulaşabileceğinize Dair Bir Liste Oluşturun.

4- Bu Listede Önem Sıralaması Yapın,Sizin İçin Daha Az Önemli Olan Maliyetli Yöntemleri Listeden Çıkartın.

5- Bütçe Planlaması Yapın.

6- Sosyal Medya Stratejisi Oluşturun.

7- Çalışacağınız Ajansların Referanslarını İyi Araştırın.

8- Twitter Hesabınızı Optimize Edin, #hashtag kampanyaları düzenleyin.

9- Facebook’ta aktif olun, sorulan tüm sorulara cevap verin.

10- Google Plus şirket profili oluşturun, giderek yaygınlaşıyor.

11- Pinterest profili oluşturun, dikkat çekici resimleri iyi kalitede ekleyin.

12- Sosyal Medya Krizleri hakkında bilgi sahibi olun, olası bir kriz için kriz politikası oluşturun.

13- Hubspot’un sunduğu ücretsiz analitik araçlardan faydalanın, sitesine üye olun ve e-booklarını okuyun, kendinizi yenileyin.

14- İyi bir şirket blogu oluşturun.

15- Arama Motoru Optimizasyonu hakkında bilgilenin.

16- Backlink stratejisi oluşturun, link bait kavramını bu stratejinin başına oturtun.

17- Hangi hizmeti satarsanız satın, sitenizde bedava faydalı bilgilere yer verin, ücretsiz e-kitaplar oluşturun ve Linkedin gruplarını kullanarak tanıtımını yapın.

18- Youtube profili oluşturup youtube’a hizmetiniz hakkında bilgilendirici, eğitici videolar ekleyin.

19- Youtube optimizasyonu hakkında bilgi edinin ve videolarınızı optimize edin.

20- Vimeo, UzmanTV gibi alanlara bu videoları upload edin.

21- Dergi, billboard,televizyon, radyo, kısaca geleneksel medyadaki tüm reklamlarınızda twitter ve facebook hesaplarınızın hatırlatmasını yapın.

22- Başarılı Twitter ve Facebook kampanyalarını inceleyin, neden başarılı olduklarını açığa kavuşturun.

23- ‘’How To’’ makaleleri yazın.

24- İçerik pazarlaması hakkında kendinizi donatın.

25- Delicious,Digg gibi sosyal İmleme sitelerine içeriklerinizi ekleyin.


26- Şirketinize ait alt bloglar oluşturun ve bu bloglarda anahtar kelimeler üzerinden asıl blogunuza backlink verin.

27- Sektörünüzle ilgili Türkçe Infographicler oluşturun ve blogunuzda infograph sekmesi açarak bunları yayınlayın.

28- QR kod kampanyası hazırlayın.

29- Çalışanlarınızın ya da sizin kartvizitinizin arkasına kişisel web sitenizin ya da şirket web sitesinin QR kodunu ekleyin.

30- Ücretlilerin yanında ücretsiz Twitter Analitik Servislerini kullanın.

31- Youtube başarınızı ölçmek için Youtube Insight’ı kullanın.

32- Trendy şirket olmak için Foursquare check-in kampanyaları düzenleyin.

33- Sosyal Medyadaki durumunuzu objektif biçimde değerlendirebilmek için sektördeki rakiplerinizin sosyal medya başarılarını kendi başarınızla düzenli olarak kıyaslayın.

34- Linkedin grubunuzu oluşturun ve sektörünüzle ilgili kişileri grubun içine çekmek için davetiye gönderin.

35- Markanızı birçok farklı aracı kullanarak sosyal medyada takip edin.

36- Sosyal Medya başarınızı düzenli olarak ölçümleyin.

37- Sosyal Medya Optimizasyonunu öğrenin.

38- Kampanyalarınızda müşteri memnuniyeti ve sadakatini arttıracak faaliyetlere önem verin.

39- Başarılı sosyal medya kampanyalarınızı offline organizasyonlar ile noktalandırın(parti gibi)

40- Sosyal Medya Analitiği ve Web analitiğini koordine şekilde kullanın.

41- Doğru zamanda twit atmak için timely gibi araçları kullanın.

42- Faydalı içerik üretin, bilgilendirin, okuyucuya ya da müşteriye katma değer sunun.

43- Sosyal Medyayı pazarlamadan çok müşteriyle iletişim aracı olarak kullanın.

44- Engagement’ı arttıracak sosyal medya kampanyaları yapın.

45- Sosyal Medyadaki yeniliklere kendinizi adapte edin( Şirket sayfanızı facebook timeline servisine geçirmek gibi)

46- Addthis ve sharethis gibi sosyal paylaşım butonlarınızı her içeriğinizin sonuna yerleştirin(e-ticaret siteniz varsa ürünlerin yanına yerleştirin).

47- Sosyal Medya yoluyla sosyal sorumluluk projelerini destekleyin.

48- SWOT analizi yapın, güçlü yanlarınızı, zayıf yanlarınızı, pazardaki tehditleri ve fırsatları belirleyin.

49- Şirketinize kalifiye personel bulmak için Linkedin’i kullanın.

50- Geleneksel medya araçları ve sosyal medya araçları arasında başarılı bir harmoni yakalayın.


51- Like sayısı ve twit sayısını birincil hedef haline getirip konsantrasyonunuzu dağıtmayın.

52- Müşterilerinizi katılımcı yapın, üretmeye teşvik edin.

53- Kampanyalarınızda başarılı olanlara ürünlerinizi ücretsiz verin.

54- Sizi takip eden herkesi takip etmeyin, alanınızla ilgili kişileri takip edin.

55- Sosyal ağlarda bulunan profil kısımlarınıza özen gösterin, markanız hakkında aydınlatıcı ve yalın bilgiler bulundurun.

56- Flickr’ı sosyal medya pazarlama faaliyetlerinizin içine dahil edin.

57- Nichenizle ilgili kişileri twitter’ın search kısmından bulun ve takip edin.

58- Twitter’da paylaştığınız linklerin url’lerini kısaltın.

59- Twitter arkaplananızı ve facebook şablonunuzu kurumsal kimliğinizi yansıtacak şekilde özelleştirin.

60- Attığınız twitlerde takipçilerinize değerli, şaşırtıcı ve istatistiki bilgiler sunun.

61- Blogunuza abone olan kişileri, yeniliklerinizden herkesten önce haber edin.

62- Hashtag kampanyalarınızda ünlülerle çalışın. Ünlülerin isimlerinin bulunduğu fakat sizin ürününüzün tanıtıldığı twitter kampanyası düzenleyin.

63- Resimler paylaşın.

64- Facebook hesabınızda engagement’ı arttırmak için kazanana hizmetinizle ilgili indirim hakkı vereceğiniz quizler ve mini yarışmalar düzenleyin.

65- Sosyal medya butonlarının analitik servisleri yoluyla hangi içeriklerinizin daha çok paylaşıldığını kontrol edin ve nedenlerini bulun.

66- Sosyal Medyada hakkınızda söylenenlerle ilgilenin, söylenen her olumsuz sözün kendinizi geliştirmeniz için bir fırsat olduğunu unutmayın.

67- Twitter hesabınızın isminde marka adınızı net bir şekilde bulundurun.

68- Ülkenizde daha önce hiç denenmemiş çılgın kampanyalar düzenleyin,risk alın,ilk olun.

69- Facebook hesabınızdaki takipçilerinize sorular sorun. İnsanlar sorulara cevap vermeye meyillidir.

70- Sosyal Medyada takipçilerinizi asla küçümsemeyin. Yanlış, hata, faydasız gibi negatif çağırışımlı kelimeleri kullanmayın. Tamamen haklı olsanız bile çoğu zaman karşı tarafa da hak verin.

71- Uzmanlık alanınızla ilgili ücretsiz webinarlar düzenleyin.

72- Sıkı takipçilerinizi ve engagement’ı yüksek olanları şirketinize çay içmeye davet edin, onların düşüncelerine değer verin ve mini toplantılar düzenleyin.

73- Yalnızca kaliteli groupon sitelerine katılın ve groupon kampanyasında verdiğiniz sözleri tutun.

74- Android ve IOS için uygulama geliştirin ve web sitenizde paylaşın.

75- Retwitlenmek için markanız dışında başka şeylerden de bahsedin, sosyal medyada markanıza kişilik kazandırın.

76- Onlara sizi takip etmeleri ya da like etmeleri için nedenler verin.

77- Takip edildiğiniz kişi sayısından daha az kişiyi takip edin.

78- Linkedin gibi sosyal ağlardan faydalanın ve hizmet verebileceğiniz şirketler veya kişilerle bağlantı kurun.

79- Sosyal Medyadaki takipçilerinizi segmente edin, basic profillerine göre ayrıştırın.

80- Uzmanlık alanınıza dair anahtar kelimenizin geçtiği twitler atın (#hashtag ile).

81- Sentiment analizi için birkaç farklı program kullanın.

82- Google Trends’i kullanarak konunuzla ilgili yükselen trendler hakkında bilgi sahibi olun, yükselen trendlerin geçtiği domainler satın alın.

83- Marka takibi için Yahoo ve Google alerts sistemlerini mutlaka kullanın.

84- Geliştirdiğiniz mobil uygulamaları androidmarket’e ve applestore’a koyun.

85- Web sitenizde ya da blogunuzda uzmanlık alanınızla ilgili ücretsiz araçlar verin. Programcılara küçük yazılımlar yazdırın ( doğal backlink kazandırır)

86- Kişisel sosyal medya pazarlama stratejinizi oluşturun ve kendiniz için, kişisel, basit tasarımlı fakat estetik bir web sitesi oluşturun. Unutmayın ki kişisel pazarlama geleceğin pazarlama yöntemi.

87- Facebook kampanyalarınızı Twitter’da, Twitter kampanyalarınızı Facebook’ta duyurun ve çapraz trafik yaratın.

88- Facebook hesabınız için dikkat çekici bir oyun geliştirin ve oyundaki başarıya göre kullanıcıları ödüllendirin.

89- Pinterest kampanyası hazırlayın ve fark yaratın( Kotex’in hazırlamış olduğu kampanya fikir verebilir).

90- Sosyal medya pazarlama ve e-mail pazarlama çalışmalarınızı entegre edin.

91- Sosyal Medyada ROI hesaplamasını ölçülebilenler ve ölçülemeyenler diye ikiye ayırın ve buna yönelik hedef belirleyin.

92- Takipçilerinize samimi olun, yanlış ya da aldatıcı reklam yapmayın.

93- İşe başlamadan sosyal medya stratejisti, sosyal medya uzmanı, sosyal medya yöneticisi gibi kavramların arasındaki farkı belirleyin.

94- Engagament oranı en yüksek takipçilerinizi gizli müşteri yapın ve onları onurlandırarak hizmetinizi denetlemelerini rica edin.

95- Sosyal Medya faaliyetlerinizde ‘’quantity’’(miktar) odaklı değil, ‘’quality’’(kalite) odaklı olun.

96- Sosyal Medyada sosyalliğin, medyadan büyük olduğunu unutmayın, tüm stratejinizi ve kampanyalarınızı etkileşim ve paylaşım üzerine kurun, viral videolar hazırlayın ve onları paylaşmaya teşvik edecek formüller yaratın.

97- İçeriklerini paylaştığınız kişilere ve kurumlara saygı gösterin ve referans olarak mutlaka belirtin.

98- Esnek olun. Öğrenmenin sonu yok, hatalarınızı kabul edin, ders çıkartın ve geliştirin.

99- Sabırlı olun. Tüm çabalarınız bir günde ödüllendirilmez, sosyal medyada uzun süreli ilişkiler kurun. Pazarlamayı kimi zaman bırakın, iletişin,dinleyin,öğrenin.

100- Google’ın değişen algoritmaları hakkında bilgi edinin ve tekrardan kaçının,online mecralarda spame kaçmayın.


101- TABİİ Kİ KENDİNİZ OLUN…

SosyalMedyacci'nin Notu: Yukarıdaki maddeleri uyguladığınızda sosyal medya kavramıyla ilgili birçok şeyi halledebilirsiniz, eğer zamanınız ve yeterli motivasyonunuz, biraz da bütçeniz olursa...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder