9 Mart 2012 Cuma

SEO için 18 Eşsiz Öneri


Sosyal Medya ile ilgilenenlerin çoğunun bir seo geçmişi olduğunu siz de gözlemliyorsunuzdur. Bu durum, piyasa için büyük tehlike oluşturuyor, çünkü seo sosyal medyanın yalnızca bir tarafı. 

Sosyal Medya’nın değiştirdiği en önemli şey aslında online itibar, geleneksel medya anlayışı, kriz yönetimi gibi olgular. Dolayısıyla yalnızca seodan beslenen bir kişinin sosyal medyayı doğru bir şekilde analiz etmesi oldukça güç.

Bu yazımda bir değişiklik yapıp seo ile ilgili tecrübelerimle sizi bilgilendirmek istiyorum. Bugüne kadar sizinle olan ilişkimde yapaylığa yer vermedim. 

Sosyalmedyacci’da okuduklarınızdan öğrenebilecekleriniz benim için en büyük motivasyon kaynağı oldu, bu yüzden planın biraz dışına çıkıp seo hakkında da sizi farklı noktalara getirebileceğine inandığım yöntemleri paylaşmak istiyorum.

Bahsedilen yöntemlerden bazıları büyük bir ihtimalle daha önce hiç duymadığınız fakat doğal yolla sizi yukarılara çıkaracak metodlar. Tabii biraz emek gerekiyor. SEO uzmanlarının birçoğu bazı sırlarını paylaşmak istemezler ve çoğu kişi seo ile ilgili yalnızca buzdağının görünen kısmını okuyucularına aktarır. Tavsiyeler verilir, uygulanır ve sonuç çoğu zaman alınmaz. Hele bugünlerde klasik tavsiyelerden yola çıkarak uygulanan seo çalışmalarında sonuç almak iyice imkansızlaştı, çünkü google artık insane zekasına giderek yaklaşan algoritmalar geliştiriyor. Eski yaptığı acemilikleri yapmıyor ve kullanıcılarına en verimli arama sonuçlarını göstermek için algoritmasında değişikliğe gidiyor. Link değişimleri, toplistler, aynı ip üzerinden alınan çok fazla backlink artık google’a spam kokuları aldırıyor.

Google hiçbir zaman algoritma gerçeklerini alenen açıklamasa da, çalışanları verdikleri konferanslarda google algoritması hakkında başlıca detayları veriyorlar. Ya da webmasterların kendi siteleri üzerinde uygulayıp tecrübeyle, yanlış yapa yapa öğrendikleri yöntemler de var ve bunlar kulaktan kulağa ya da bloglar yoluyla yayılıyor. 

SEO Çalışması için Yapmamanız Gerekenler

Google aşırı olan hiçbir seo çalışmasını desteklemez, doğal olan seo her zaman en verimli sonucu verir. Kısa vadede geçici başarılar yerine, uzun vadede kalıcı başarı temel amaç olmalıdır.

1- Site hızını yavaşlatacak eylemlerden vazgeçin: Google Analytics yoluyla sayfalarınızın yüklenme hızını haftalık periyotlarda, ya da ekstra kurulumlar( widget,plug-in )ekledikten sonra değiştirin. Anasayfa açılış hızını 5 sayfayı geçmeyecek şekilde ayarlayın. 4 ideal olabilir. Site hızı seo için en önemli 5 kriterden biridir.

2- Kısa sürede çok fazla backlink alımı yapmayın: Özellikle yeni bir site iseniz google ilk önce sitenizin ne yaptığına kafa yorar ve henüz güvenilirlik sağlamadığınız için kısa sürede çok fazla backlink almanız google’ı şüpheye düşürür .Google böyle bir durumda sitenize tedbirli yaklaşacağı için sitenizi sıralamalarda  arka plana atabilir.

3- Toplistlere kaydolup zamanınızı harcamayın: Bu yöntemler artık geride kaldı, aklınızdan geçirmeyin, işe yaramıyor.

4- Okuyucuyu yormayın: Site tasarımınız ne kadar sade ise sitenizde geçirilecek süre o kadar uzun olur.

5- Sitenize çok fazla reklam koymayın: Reklamlar, sayfanızda geçirilen süreyi kısaltır ki bu alexa ve google için sitenizi geriye götürecek bir sebeptir.

6- Alexa’ya fazla takılmayın: Alexa yalnızca bilgisayarında alexa toolbar yüklü kişilerden ziyaret verisi alıyor ve bu trustrank gibi asıl aktörleri etkilemiyor.  Yalnızca Alexa odaklı, Alexa’yı düşünerek içerik hazırlamanız sitenizin kalitesini düşüreceğinden  ve google artık kaliteli siteleri üst sıralarda çıkarmayı hedeflediğinden negatif puan hanenize yazılır.

7- Anahtar kelime sayınızı abartmayın: Maksimum 10 adet anahtar kelimeyi öneriyorum. Ayrıca anahtar kelimeyi kodlarınız arasına eklerken kelime tekrarından kaçının. Örneğin haber sitesi için; haber,haberler,haber canlı yayın….. yanlış seçim olacaktır. Anahtar kelimelerin arasına başka hedef kelimeleri serpiştirmelisiniz. Örneğin; haber,canlı yayın,güncel haberler,son dakika haberleri vb…

8- Kopya içerik yayınlamayın: Google’ın son algoritmaları kopya içerikleri görmezden geliyor. Eğer illa ki yayınlayacaksanız backlink vererek içeriği aldığınız siteyi ödüllendirin ve referans gösterin.

9- Flash içeriği barındırmayın: Yıllardır bilinen şey Google’ın flashları okumadaki isteksizliği. Flash içerikler arama motorları için tam bir kabus. Flash içerikle hazırladığınız web sitenize alternatif olarak HTML tabanlı bir site hazırlamalısınız.

10- Yanlış anahtar kelimeler seçmeyin: Google’ın anahtar kelime aracının hala ciddi bir alternatifi yok. Yeni bir siteniz varsa rekabeti yüksek olan kelimeleri keywordleriniz içerisine koymanız, fazla birşey ifade etmez. Hakkında yazdığınız içeriklerle ilgili anahtar kelimeler belirleyin.

11- Pagerank’e takılıp kalmayın: Google’ın açıklamaları Pagerank’in arama motorunda ön sıralarda çıkabilmek için gerekli olan 200 değişkenden yalnızca biri olduğunu gösteriyor. Yani, pagerank’I yükseltmek yerine içeriğe odaklanırsanız, pagerank kendiliğinden yükseltecektir.

SEO Çalışması İçin Yapmanız Gerekenler

Google optimizasyonu için en önemli kriterin ne olduğunu soruyorsanız bir saniye düşünmeden güncel, kaliteli ve kopya olmayan içerik derim.

Yukarıda yapmamanız gerekenlerin tersini düşünerek neler yapmanız gerektiği sonucuna varabilirsiniz. 

Ancak google’ın değişen yüzüne yönelik öne çıkan yöntemleri incelersek;

1- Sosyal Medyada görünün: Sosyal Medya Google’ın yüzünü çok değiştirdi, zaten google bu yöndeki hevesini google plus ile gösterdi. Kısaca google sosyal medyaya önem veriyor, site adınız veya linkiniz sosyal ağlarda ne kadar dolaşıyorsa o kadar ön plandasınız. 

2-  Infograph yaratın: Sosyal medya, infographiclerin kaderini şüphesiz değiştirdi. Artık infographler çok daha kolay yayılabiliyor. O zaman bu alandan faydalanmak lazım. Uzman olduğunuz konu hakkında istatistiksel bilgiler araştırıp infographic şeklinde sunmak sitenize hesap edemeyeceğiniz biçimde backlink getirecektir.  http://visual.ly/ gibi sitelerde photoshop yardımıyla hazırladığınız infographicleri paylaşın. Sizinle içeriği parallel olan siteler bu infograpleri ‘’embed code’’ yardımıyla yayınlayacaklardır. Bu şekilde 100lerce backlink alabilirsiniz.

3- Kısa e-booklar oluşturun: Uzman olduğunuz konularla ilgili 2-3 makale uzunluğunda bilgilendirici e-booklar oluşturun ve bu e-bookları ‘’embed code’’ ile web sitelerinin paylaşmasına olanak tanıyın. Bu çalışma da doğal backlink demek.

4- Kaliteli ve eşsiz içerik üretin: Google , uzun ve daha önce hiçbir yerde karşılaşmadığı içeriği seviyor. Nitekim okuyucular da daha önce başka yerlerde rastlamadıkları içerikleri paylaşmayı, yayınlamayı ve okumayı severler. İçeriğinizin paylaşılması doğal backlink getirir.( url adresiniz referans olarak belirtildiği takdirde)

5- Domaininizi (Alan adı) uzun süreli kayıt ettirin: Trustrank algoritmasını duymuşsunuzdur. Google böyle bir algoritmayı resmi olarak açıklamasa da gerçekliği hakkında şüphe yok. Google, kullanıcılarını spam içeriği boğmamak için sitelere bir güven indeksi veriyor olsa gerek. Spam sitelerin neredeyse tamamı domainlerini alabilecekleri en kısa süre olan 1 seneliğine alırlar. Eğer spam içeriğiniz yoksa google böceklerine bunu kanıtlamalı ve onlara ne kadar da ciddi olduğunuzu göstermelisiniz. En az 4-5 senelik alan adı kaydı yaptırın. Sanırım kimse spam sitesi için 5 senelik ücret ödemez. En azından Google böyle düşünmeli.

6- Fazla backlink değil, kaliteli backlink: Ne kadar fazla backlink olursa o kadar yüksek pagerank olur mantığı yanlış. Sitenizin sahip olduğu backlinklerin kalitesi ve backlinkin geldiği sitenin içeriğiniz ve anahtar kelimelerinizle uyumu hayati olan nokta. 

7- Site içi optimizasyon: Google robotları sitenizi ziyaret ettiklerinde büyük bir ihtimalle ilk önce içeriğinize saygı duyuyor ve site içi link akışınıza bakıyor. Bundan ötürü yeni yazdığınız yazıların içinde, önceden yazmış olduğunuz yazılarınıza link verin. Fakat bu linkler önceden yazmış olduğunuz yazınızın içeriğiyle uyumlu olsun. Mesela; Son olarak yazdığınız makale: ‘’Veri Analizi Araçları’’ ve daha önce de veri analizi kelimesinin geçtiği bir yazı yazdınız. Bu durumda ‘’ veri analizi araçları’’ makalenizin içinde veri analizi yazdığınızda ilk yazdığınız makaleye link verin, yani ‘’ veri analizi’’ sözcük öbeği üzerinden link verin. Bu durumda Google şöyle düşünecektir; Bu sitedeki yazılar birbirine geçiş yapıp, birbirini referans gösterebiliyor. O zaman site içeriği kaliteli.

SosyalMedyacci’nin Notu: Yukarıdaki tüm maddelerden çıkaracağımız sonuç şüphesiz kalitenin her zaman kazanacağı. Google son zamanlarda yaptığı açıklamalarda daha iyi sonuçlar gösterebilmek için derin analizlerin yapıldığı içerikleri ödüllendirmeye çalıştığını belirtmişti. 

SEO uzmanlarının ünlü deyişi ‘’content is the king’’ artık değişmek zorunda.

‘’İçerik kraldır, eğer güncel,kaliteli ve eşsiz ise’’.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder