22 Mart 2012 Perşembe

Öne Çıkan 6 Ücretsiz Twitter Analitik Servisi

Twitter'da karakter sınırlaması olması, çalışmalarınızın ölçülemeyeceği anlamına gelmiyor. Ücretsiz twitter analitik servisi sunan birçok uygulama var. Bu uygulamalar ile twit performansınızı, kaç kere retweet edildiğinizi, kaç kişiye ulaştığınızı, hatta hangi saatler arasında daha çok twitlendiğinizi görebilirsiniz. 

Şimdi koltuğunuza sımsıkı yaslanın ve aşağıdaki araçlara göz atın. Bu araçları kombine ettiğinizde twitter pazarlama çabalarınıza ilişkin faydalı geribildirimlere maliyetsiz şekilde ulaşabilirsiniz.

1- The Archivist

Archivist, Microsoft Mix’in online takımı tarafından hazırlanan bir twitter analitik servisi. Aracı, ilk sıraya koymamın sebebi, programı hazırlayan ekibin kalitesi ve kullanıcı dostu arayüzü. Programın sundukları da küçümsenecek cinsten değil. Adından da anlaşılacağı üzere, twit analizlerinizle ilgili arşiv oluşturabiliyor ve bunları sosyal arkadaşlarınızla paylaşabiliyorsunuz. Archivist, tüm twitlerinizin hesaba katıldığıyla ilgili garanti vermese de, yanılma payının çok düşük olduğunu da belirtmiş. 

Archivist’ten edinebileceğiniz bilgiler;
  • Belli bir zaman aralığındaki twit sıklığının değişiklik grafiği
  • Markanızla ilgili twitter’da en aktif kullanıcılar
  • Tweetlerinizin Retweetlerinize oranı(faydalı bir bilgi)
  • Twitlerde en çok kullanılan kelime, verilen URL’ler ve kaynaklar

2- Topsy

Topsy’i yalnızca ücretsiz twitter analitik servisi olarak yorumlamak adaletsiz olacaktır. Topsy’i hazırlayan kadronun arkasında-sitelerindeki bilgiye göre- veri analistleri, istatistikçiler ve mühendisler var. Nitekim yurtdışında yayın yapan bazı sosyal medya programlarında, iş analitik kısma geldi mi sık sık topsy’e başvurulduğunu görüyoruz. Bu gerçek zamanlı arama motoru, twitter analitik servisinin yanında markanın adının geçtiği resimleri, videoları, linkleri, kısacası marka hakkında sosyal medyada yankılanan herşeyi gösteriyor. Detaylı bir analitik servisi… Ücretli olsa dahi adını ilk 5’e yazdırırdı.

3- Twitter Counter

Twitter counter’ın en sevdiğim tarafı, detaylı bilgi vermesinin dışında, önünüzdeki süreçte kaç tane takipçiye kavuşacağınızı tahmin etmesi. 

Muhtemelen bu tahmini, twitter hesabınızı açtığınızdan beri sahip olduğunuz performansa göre yapıyor.  

Sitesindeki bilgiye göre; Twitter counter ayda 550 binin üzerinde ziyaret alıyor. Bu servis ile neler yapabilirsiniz?

  • Birden fazla markanın  takipçi ve twit sayısını belirli zaman dilimi için,#hashtag ya da @kullanıcıadı belirterek kıyaslayabilirsiniz. Yani, twitter rekabet analizine olanak tanıyor.
  • Saatlik, haftalık, aylık ve 3 aylık dönemler için takip edilen, takipçi ve twit sayılarını grafik şeklinde görüntüleyebilirsiniz.
  • İstatistiki bilgilerinizi widgetlar aracılığıyla bloğunuzda ya da web sitenizde gösterebilirsiniz(alexanın widgetları gibi)
Küçük bir bilgi: Twitter analizi yapabilmeniz için Twitter counter, hesabınıza giriş izni istiyor, bedava olan hizmeti pro’ya yükselterek daha detaylı bilgilere de kavuşabilirsiniz.

4- Tweepsmap

Tweepsmap size grafik sunmak yerine Google maps gibi bir arayüzü sosyal medya analitiğiyle birleştiriyor ve takipçilerinizin hangi ülkeden olduklarını size harita aracılığıyla bildiriyor. Binlerce takipçisi olan birisi için hangi ülkede daha çok ün yaptığını bilmek eğlenceli bir şey olsa gerek. Markalar da hangi ülkelerde kaç takipçiye ulaştıklarını görerek, hedef belirleyebilirler.







5- Tweetstats

Tweetstats tasarımsal açıdan sınıfta kalsa da verdiği bilgilere bakınca birçok ücretli servisle rekabet edebilecek düzeyde. Günlük ve aylık twit ortalamanız, seneler öncesini görebildiğiniz twitter performansınız, twitlerinizin cevaplanma oranı, sizi en çok retwit eden kullanıcılar, daha çok hangi saatler arasında twit atıldığı gibi derin analitik bilgilere kolayca ulaşabiliyorsunuz. Ekstra olarak twit bulutu şeklinde bir uygulama gözünüze çarpıyor. Bu bulut örneğin pepsico ile ilgili twit atılırken twit içinde en çok kullanılan kelimeleri gösteriyor.

6- Tweetreach

''Twitter’da bir şey paylaşıyorsunuz. İnsanlar paylaşımı yayıyor. Tweetreach kimin bu konu hakkında konuştuğunu, kaç kişinin bunu gördüğünü ve bu kişilerin kim olduğunu siz söylüyor.Tweetreach, gerçek sonuçları görmeniz için twitter kampanyalarınızı ölçmenizi kolaylaştırıyor.’’

Tweetreach 2009’da iki Teksaslı tarafından hayata geçirilmiş bir proje. Ücretli servisi, hootsuite ile birlikte en iyi ücretli servisten biri sayılabilir.
Ücretsiz servisinde dahi diğer ücretsiz araçlara göre daha detaya giriyor ve gerçek bir analitik gösteri yapıyor. Sonuçları pdf ve excel formatı da dahil birçok şekilde alabiliyorsunuz.

Reach,exposure ve impression gibi derin analitik kavramlar hakkında veriler alabiliyorsunuz.

SosyalMedyacci’nin Notu: Sosyal Medya Pazarlama için Twitter, yayılım etkisi düşünüldüğünde facebook’u dahi geçebilir. Bu yüzden markalar twitter üzerinden kreatif kampanyalar yaparak tüketicileri etkilemeye çalışıyor. Peki gerçekten başarılılar mı? Yukarıdaki araçlar sayesinde öğrenebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder