18 Mart 2012 Pazar

Sosyal Medya Takibi ve Sosyal Medya Ölçümleme

Sosyal medya ölçümleme çoğu şirket için hala başağrısı… Grafikler, analizler,haritalar,çizelgeler… 

Şirketlerin gelir-gider istatistikleri, pazar payı istatistikleri, müşteri memnuniyeti istatistikleri derken son olarak istatistik dünyasına katılan aktör sosyal medya ölçümleri.

Sosyal Medyayı markanız için aktif şekilde kullanıyor olabilirsiniz, mükemmel sosyal medya kampanyalarının altına imza atmış da olabilirsiniz. Hatta rakipleriniz sosyal medya ile elde ettiklerinizi görünce fazlasıyla imreniyor ve kendini demode hissediyor da olabilir, fakat sosyal medyadaki aktivitelerinizi ölçmediğiniz müddetçe başarılarınız geçicidir. Bunun sebebi başarılarınızın asıl kaynağını tam olarak kavrayamamak olacaktır, aynı şey başarısızlık veya yaşadığınız küçük çaptaki sosyal medya krizleri için de geçerlidir.

İyi bir sosyal medya yönetimi için sosyal medyada hakkınızda ne konuşulduğunu takip ederek müşteri algısını yönetmeyi öğrenmeniz ve gerçekleştirdiğiniz tüm sosyal medya çalışmalarınızın sonuçlarını ölçümlemek zorundasınız. Sosyal medya takibi ve ölçümlemesi birbirine sıkı sıkıya bağlanmış iki farklı kavram.

Sosyal Medya Takibi Nedir?

Sosyal medya takibi; blog,wiki,mikro-blog, sosyal ağlar,video paylaşım ve sosyal imleme siteleri gibi etkileşim ve paylaşıma dayalı online mecralarda bir marka,kişi veya kurum hakkında söylenenlerin takip edilmesidir. Sosyal Medya takibinin en önemli getirileri;
  1. Online İtibar Yönetimi
  2. Müşteri memnuniyeti ve sadakati yaratma
  3. Sosyal Medya Krizleri için Önlem Alma
  4. Sosyal Medya Kampanyalarının Başarısını Gözlemleme
  5. Rakiplerin güçlü-güçsüz yanlarının anlaşılması

 olarak sıralanabilir. ‘’Sosyal Medya Ölçümleme’’ nedir sorusuna verilecek cevap ise;

Sosyal medya ölçümleme; blog,wiki,mikro-blog,sosyal ağlar, video paylaşım ve sosyal imleme siteleri gibi etkileşim ve paylaşıma dayalı online mecralarda bir marka,kişi veya kurum hakkında söylenenlerin başta sentiment analizini gözeterek çeşitli araçlar yardımıyla muhakeme etmektir.

Sosyal Medya Ölçümlemenin başlıca faydaları:

  • Müşterilerin şirket hakkında söylediklerinin pozitif, nötr, negatif diye gruplandırılarak kök analize olanak tanıması

  • Müşterinin gözüyle kampanya ya da yeni hizmetin nasıl görüldüğünün anlaşılması

  • Markayı, pazarda bulunan rakiplerle kıyaslamaya olanak tanıması

  • Atılan twitlerin veya paylaşılan iletilerin etkisinin incelenerek marka için etkili iletişim sözcüklerinin belirlenmesi

  • Sürekli ölçümleme ve raporlama ile tüketicinin neyi, neden ve ne kadar onaylamadığının anlaşılması

olarak sıralanabilir.

Sosyal Medya takip araçlarının profesyoneller tarafından nasıl kullanıldığına gelince… Hubspot tarafından kısa süre önce satın alınan Oneforthy’in geçtiğimiz sene 150 sosyal medya profesyoneli üzerinde yaptığı araştırma sonuçlarına göre;

Sosyal medya takip araçlarını satın alanlar %42,9 ile sosyal medya yöneticileri, ikinci sırada ajanslar, üçüncü sırada ise danışmanlar geliyor.

Ankete katılanların yarısından fazlası (%54,7) sosyal medya takip araçlarına aylık 100 doların altında para harcadığını belirtirken, %20’lik kısım 100 ila 500 dolar, diğer %20’lik dilim ise 500 ila 5000 dolar harcadığını belirtmiş. Aylık olarak 10000 dolardan fazla para harcadığını söyleyen %2,2 lik kısım ise alkışı hak ediyor, çünkü bu kadar parayı hangi programa yatırdıklarını belirlemek biraz güç.

SosyalMedyacci'nin Notu: Başarı hikayesi yazmış çoğu şirkete bakıldığında, bunu disiplinli bir çalışma dışında kendini sürekli geliştirmesine borçlu olduğunu  görebiliriz. Kendini geliştiren şirketlerin en büyük yardımcısı analitik zeka ve performans ölçümleme olmuştur. Ölçümleme-eğer iyi okunursa ve analiz edilirse-iyi yönetimi ve başarıyı beraberinde getirir. Sosyal medyada ölçümleme için de bu senaryo geçerli... İyi ölçümlemeler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder