6 Mart 2012 Salı

Twitter Takipçi Sayısını Arttırmak İçin 10 Stratejik Yöntem

Doğruyu söylemek gerekirse Twitter’da takipçi sayısını arttırmak çoğu zaman işe yarar. Fakat Twitter hesabınızı sizi ilk fırsatta terk edecek takipçilerle doldurmanın da bir alemi yok. Bu yüzden hedef hiçbir zaman yalnızca takipçi sayısını arttırmak olmamalı, sizi takip edecek kişiler twitlerinizi retwitletmeye elverişli veya twitlerinize karşı etkileşime geçecek, engagement’ı yüksek kişilerden oluşursa @kullanıcıadı ancak o zaman başarıya ulaşır. 


Dolayısıyla hedefiniz sadece takipçi sayınızı arttırmaksa bu yazıyı okumanıza gerek yok, twitter takipçi sayısını otomatik olarak arttıran birçok program mevcut, çoğu da işe yarıyor,onları kullanabilirsiniz. Yok eğer markanıza ilgi duyacak kaliteli takipçi sayısında bir artış istiyorsanız, aşağıdaki yöntemler fazlasıyla işinizi görecektir. Ben kaliteli twitter takipçisini sitenize google’dan gelen organik trafiğe benzetiyorum.Yani, anahtar kelimelerinize ilgi duyan, yaptığınız işe karşı hevesli olan, vermiş olduğunuz hizmetinizdeki gelişmeleri heyecanla izleyen organik takipçiler. İlk fırsatta sizi takip etmeyi bırakmayacak, parayla satın alınan takipçiye göre çok daha fazla sadakatli ve muhtemelen başka tüketicilere hakkınızda olumlu mesajlar veren viral elçiler… 

Lafı fazla uzatmadan kaliteli ve iyi takipçi sayısına ulaşmak için uygulamanız gereken 10 yönteme göz atalım:

1- Arka planı özelleştirin: Kurumsal kimliğinizi yansıtmayan bir twitter profiliyle fazla ilerleyemezsiniz. Sizi siz yapan, rakiplerinizle aranızdaki farkı oluşturan ögelerin başında ne gelir? Logonuz ve sattığınız ürünler… O zaman fazla zaman geçirmeden, kurumsal kimliğinizi yansıtacak bir arka plan çalışmasına başlayın. Bu arka plan logonuzu ayrıca en ünlü birkaç ürününüzü içerecek bir görsel olabilir. Profesyonel tasarımcıların işin içine el atması fena olmaz. İlk izlenim çok önemlidir, 7 saniye kuralını unutmayın. İlk izlenim için yalnızca 7 saniyeniz var.

2- Twit zamanlamasını doğru yapın: Her sosyal mecra kullanıcısının kendine özgü ziyaret alışkanlıkları var. Twitter için de bu durum geçerli. Çok fazla retwit edileceğini düşündüğünüz iletileriniz kimi zaman hiç değer görmeyebilir. Böyle bir durumda yanlış zamanlamadan şüphelenmelisiniz. Verimsiz bir zamanda attığınız twit, takipçilerinizin o saatlerde twitter’da olmamasından dolayı görünmeyebilir, ya da takipçiniz kendi hesabına girinceye kadar sizin attığınız twit, başkalarının twitleri arasında kaynayabilir. Twitter’da engagement ve twit için en uygun zamanı inceleyen birçok araştırma olsa da siz siz olun bunları kulak ardı edin, çünkü her markanın takipçisi farklı profile sahiptir. Bundan ötürü geçmiş twitlerinizin etkileşim ve retwit miktarına bakarak size en uygun twit zamanını verecek bir araca ihtiyacınız var. Bunun için hootsuite ücretli Timely de ücretsiz çözümünüz olabilir. Timely doğru zamanlama için biçilmiş kaftan. Geçmiş twitlerinize bakarak twit için en doğru olan zamanda sizin adınıza twit atıyor.

3- Takipçilerinizle Etkileşimi Sağlayın: Takipçilerinizin sorduğu her soruyu cevaplamaya çalışın. Sizi mention ettikleri bir konuda onları hatırladığınızı gösterin. Gerekirse siz de onları mention edin, hatta sıkı takipçilerinize özelden mesaj atıp onure edebilirsiniz. Her saniye twitterda olmanız mümlün olmadığı için Tweetbeep gibi bir araç kullanın.Tweetbeep’in özelliği, hesap oluşturduğunuz takdirde twitter’da hakkınızda söyelenen herşeyi e-mail yoluyla size iletmek.

4- Rehber olun:  Neden takip edilirsiniz?

a) Bir konuda uzmansınızdır  ve bildiklerinizi paylaşırsınız, konunuza ilgi duyanlar ve ne kadar çok şey bildiğinizi görenler, bilgilerinizden faydalanmak, yeni birşey öğrenmek isterler, bu yüzden sizi takip ederler.

b) Sektöründe iddialı bir markasınızdır ve rekabet avantajınız vardır. İnsanlar markanız hakkındaki yeniliklere şahit olmak ya da başkalarına ne kadar ‘’cool’’ bir markayı takip ettiklerini göstermek için sizi takip ederler.


c) Tarkan, Cem Yılmaz veya Mehmet Öz gibi popüleritesi yüksek, herkesin tanıdığı kişisel bir markasınızdır ve insanlar sizi desteklediklerini  size, hem de  kendi ağında bulunan kişilere göstermek için sizi takip ederler.

d) Nedensiz yere, takip dilmek için takip edilirsiniz ki bu bir anlam ifade etmez.

e) Farklısınızdır. Bir sektörde veya bir işte farklı olmak için iki şey gerekir. Birincisi bir şeyi ilk defa yapmak, diğeri ise yapılan bir işi en iyi şekilde yapmaktır.

Yukarıdaki maddelerden ilk ikisi kontrol edebildiğiniz değişkenler. Herkesin uzman olduğu bir konu vardır, o zaman harekete geçin ve uzman olduğunuz konu hakkında bir blog yazmaya başlayın, eğer blog yazmak sizi çok yoruyorsa uzmanlık alanınızla ilgili bilgilendirici twitler atın. Kendinizi anlatan bir web sitesi oluşturmaktan çekinmeyin, kim olduğunuzu, neler yaptığınızı, neler düşündüğünüzü web siteniz üzerinden herkesle paylaşın. Bunun için programcı olmanıza gerek yok, birçok şablon site makul ücret ödemeniz durumunda, flash tabanlı dikkat çekici tasarımlar yapmanıza olanak tanıyor.

İkinci seçenek olan ‘’cool’’ bir marka olmak da sizin elinizde.  Lufthansa, P&G, Mashable, Audi gibi şirketler çoğu insanların kafasında mükemmel izlenimler bırakmış, bunun sebebi açık: İyi bir kurumsal kimlik çalışması, müşteriyle yakın temas (müşteriye ulaşabilecek ve müşterinin ulaşabileceği her kanalı kullanmak), kusursuza yakın ürün. Eğer küçük bir markaysanız ve bunlar için yeterli sermayem yok diyorsanız, sosyal medya ve dijital pazarlama araçlarını kullanarak az maliyetle büyük işler başarabilirsiniz.

Uzun lafın kısası insanlara takip edilmek için nedenler vermelisiniz.Ürününüz, bilginiz ya da farkınızla kendinizi belli etmeli, rehber olmalısınız. Eğer yukarıda bahsedilen nedenlerden birine veya birkaçına sahip değilseniz ya da en azından bu yönde ilerlemek istemiyorsanız bu yazıyı okumayı hala bırakabilirsiniz.

5- Dikkat çekici/Bilgilendirici twitler atmak: Dönüp en çok retweet ettiğiniz iletilere bakın. Retwitlenen twitlerin en büyük sebebi muhtemelen aşağıdaki iki seçenekten biridir;

a) Farklı bir bilgi

b) Bilindik sıradan birşey, fakat uslup ve yaklaşım farklı

Özellikle istatistiki veriler içeren bilgilendirici twitler fazlasıyla twitlenir. 

İnsanlar basit yüzdelik dilimleri retwitlemeye eğilimlidir.

Bu durumda twitinizin retwitlenmesi, böylelikle takipçi sayınızı arttırmak için iki opsiyonunuz var.

Birincisi bilgilendirici twitler, ikincisi uslubu farklı twitler.

6- Sizi takip eden kişileri takip edin: Eğer birisi sizi takip ediyorsa size değer veriyor demektir. Siz de onlara değer verdiğinizi gösterin ve onları takip edin. Eğer hedef kitleniz ki sizi takip etmektedir, sektörünüz hakkında twitler atıyorsa inceleyin, sizin de öğreneceğiniz şeyler mutlaka vardır. Sizi takip eden birisini takip etmediğinizde bir süre sonra o da sizi takip etmeyi bırakabilir.

7- Diğer sosyal medya hesaplarınızda twitter  kullanıcı adınızı görünür bir yere koyun: Twitter dışında Myspace, Linkedin, Pinterest, Facebook, Slideshare gibi platformlarda da twitter hesabınızı paylaşın,hatırlatın. Örneğin; Slideshare sunumlarınızın sonuna ‘’ beni/bizi twitter’dan takip edebilirsiniz @kullanıcıadı’’ yazabilirsiniz.

8- Popüler twitlerinizi tekrar edin: Şöyle bir geriye dönüp bakın ve ‘’engagement oranı’’ yüksek olan twitlerinizi yeniden twitleyin. Çünkü ilgi gören twitleriniz bazı kişilerin gözünden kaçmış olabilir ya da o twitten sonra çok fazla yeni takipçi kazandıysanız, yeni takipçilerin ilgisini çekebilirsiniz.



9- İndirim kuponları veya promosyon ürünleri verin: Takipçi sayınızı arttırmak için yapabileceğiniz en verimli işlerden biri de onları cezbetmek, sizi takip etmeleri için geçerli bir neden sunmak. Kim bedava bir şeyler istemez ki?

Örneğin web sitenizde zaman kısıtı koyarak şöyle bir bilgilendirme yapabilirsiniz: ‘’Bizi 20 Mart’a kadar takip edin, ………. hediyelerinden birini kazanmak için çekilişe katılmaya hak kazanın’’. Eğer sağlam bir ürününüz var ise hediye olarak ürününüzü ortaya koyabilirsiniz. Bir beyaz eşya satıcısının çamaşır makinesi vermesi gibi.

10- Takipçi avına çıkın: twitter.com/search’e girerek faaliyet gösterdiğiniz sektörün anahtar kelimesiyle arama yapın. Mesela, sosyal medya alanında faaliyet gösteriyorsanız ‘’sosyal medya’’ kelimesini search kısmına yazın ve aratın. Karşınıza çıkan sosyal medya ile ilgili twit sahiplerinin çoğu sosyal medyaya ilgi duyuyor diyebiliriz. (inceleyip,ayıklama yapabilirsiniz). Bu kişileri takip etmekten çekinmeyin veya tartışmalara katılın ya da twitlerine yanıt verin.

***Bilgi: Bu seçenek direk hedef kitlenizdeki takipçileri arttırmak için değil, takipçi sayınızı arttırmak için iyi bir yöntemdir. Çünkü bedava ürün almak isteyen ve ürününüze ilgisi olmayan çok insan da sizi takip etmeye başlayacaktır.

SosyalMedyacci'nin Notu: Şunu unutmayın; Ürününüzle direkt ilgili olan hedef kitlenizde bulunan 1000 takipçi, ürününüzle direkt ilgili olmayan, rastlantısal olarak sizi takip etmeye başlamış 10000 takipçiden daha değerlidir. 

Çünkü sadakatli ve ürününüzle ilgili takipçilerinizin twitlerinizi retwitleme ihtimali çok daha yüksektir. Bu yüzden yalnızca twitter takipçi sayısını arttırmak için olur olmadık amatör hareketlere girişmeyin ve unutmayın :

Takipçi sayısı sadrazam ise, takipçi kalitesi padişahtır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder